Gå til innhold

Jeg vil kaste dobørsta!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker ikke å ha den borti der ved hjørnet, orker ikke tanken på at gjester skal bruke den eller mannen. Ser for meg bakteriedråpene de kommer til å sprute rundt overalt og som kommer til å renne nedi dobørsteskåla. JA jeg vet at skåla også skal rengjøres sammen med badet og alt det der, men jeg vil ikke ha noe gjøre med den likevel.

Er det noen av dere som ikke bruker eller har dobørste hjemme? Hva bruker dere i stedet for å få bort vanskelige flekker? Eller for å generelt få bort belegg i skålen en gang i blant? 

Anonymkode: ad1d7...2d7

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kast den.

Anonymkode: a08ae...47f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

de er jo så billige så bytt ofte da vet du

Anonymkode: ecef7...d77

• Liker 19
Skrevet

Jeg har ikke dobørste. Klarer det heller ikke. Kjøper billige oppvaskkoster og bruker de 1 gang når det trengs.,

AnonymBruker
Skrevet

Bruker dobørste i gummi. Kjempemye bedre enn disse med børster på. De er lette å skylle også :) 

Anonymkode: cfeec...3f8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nesten fobi mot dobørster. Når ungene har vil bruke den må jeg be mannen ta over og hjelpe dem, jeg klarer ikke 😆 Tror det er tanken på at avføring blir sittende fast mellom hårene som er verst for meg, for jeg bruker den til generell rengjøring av doen når det ikke er bæsj. Men lager jeg selv bremsespor (heter det det når det er i doen?) over vannet så bruker jeg papir til å tørke det bort. 

Kjøper alltid svarte dobørster så jeg skal slippe å se misfarging, og bytter de ut ofte. 

Anonymkode: b55f1...2d7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine har ikke dokost, og jeg hater det!

Hva mener du gjester skal gjøre om de lager bæsjespor i doen..? Bare gå fra det sånn?? Jeg hater det! Og jeg kan ikke akkurat gå og holde meg når jeg må kjempebæsje heller, ei heller dytte masse masse papir i doen i håp om at bæsjen skal lande på papiret - da går nymotens vannbesparende doer tett... 

Anonymkode: a5597...00a

• Liker 16
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare kjøpt inn noen billige og satt de frem når dere har gjester og kastet etterpå hvis du ikke orker å ha de til vanlig.

Det er jo skikkelig flaut å være gjest hos noen som ikke har dobørste hvis det blir rester i doskåla! 

Og ja, kjøp svart børste, så man ikke ser skitten. 

Anonymkode: 7a15d...7e9

• Liker 10
Skrevet

Ikea har dobørster til 15 kr stk. Jeg kjøper noen sånne i slengen, og har liggende i skapet. Så bytter jeg den som er i bruk på badet ofte. Vel verdt de kronene. Litt bruk og kast og lite miljøvennlig, kanskje, men... jeg orker ikke ha en sånn lenge.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte lager dere bremsespor, egentlig? Jeg bruker dobørste kanskje 2 ganger i året.

Anonymkode: 0d903...82c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor ofte lager dere bremsespor, egentlig? Jeg bruker dobørste kanskje 2 ganger i året.

2 ganger i året? Hvor blaut er avføringen din????

Anonymkode: b4962...22f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

😬 Au da. Vasker du ikke doen nedi mer enn to ganger i året? Den må jo skures nedi med klorin eller jif ukentlig...(selv om det ikke er synlige spor etter avføring der må den jo vaskes på normal måte!)

Endret av Million
  • Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker kun wc klor til daglig og vasker toalettet med spray og klut en gang i uka.

Wc klor tar bremsespor og vi bruker sjelden eller aldri den ekle dobørsten.

Anonymkode: 62368...a84

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bruker kun wc klor til daglig og vasker toalettet med spray og klut en gang i uka.

Wc klor tar bremsespor og vi bruker sjelden eller aldri den ekle dobørsten.

Det gjør det ikke. Det sklir jo rett over og ned i do, og avføringen sitter der enda på porselenet.  

Anonymkode: 3f1a4...554

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ofte behov for dobørste og synes den skal være i alle hjem. Ja, det er ekkelt, men det er jo ikke sånn at vi alle går rundt og er syke pga dobørster som finnes nesten overalt. Der er en forbi med andre ord. Tips er å bytte ut dobørsta nokså ofte og ikke minst å skylle den godt ved hver bruk. Toalettets skylling er ganske sterk og så holder du dobørsta midt i strålen. Ta en skylling til hvis  du vil skylle den ekstra. Hold munnen lukket mens du skyller. Er ikke verre. 

Anonymkode: 2059d...059

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det gjør det ikke. Det sklir jo rett over og ned i do, og avføringen sitter der enda på porselenet.  

Anonymkode: 3f1a4...554

Nå kjenner ikke jeg dine avføringsvaner, men her løser det seg opp etter et par minutter og doskåla blir gullende ren. Om du lager mye bremsespor når du er på do må du kanskje se litt på kostholdet ditt...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (12 minutter siden):

😬 Au da. Vasker du ikke doen nedi mer enn to ganger i året? Den må jo skures nedi med klorin eller jif ukentlig...(selv om det ikke er synlige spor etter avføring der må den jo vaskes på normal måte!)

Går da fint å vaske toalettet uten dobørste.

AnonymBruker
Skrevet

Tror litt mer kunnskap om de vanlige bakteriene vi omgir oss med, og hvor ufarlige de er - hadde vært bedre for din mentale helse enn å hive dobørsten.

Anonymkode: 686b0...41c

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...