Gå til innhold

Eksemkrem i underlivet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har brukt Lopoid Lipid 0,1 krem i underlivet? Fikk krem mot atopisk eksem og klør noe forferdelig i underlivet... Hadde tenkt å ta det opp med legen men det nye timesystemet her er helt på trynet så det ble ikke noe av, og nå blir jeg borte gjennom jobb ut neste uke.

Klør hovedsaklig rundt kjedeåpningen. Prøvde en soppkur tidligere i februar/mars da det minte meg om sopp, men klør fortsatt. Har også brukt actigel og "calming cream" i håp om at det kanskje har vært bakteriell vaginose (noe det kanskje er også siden det svir inni kjeden), men kløen blir altså ikke borte. Er en voldsom atopiker og bodd borte noen år der det ikke har vært voldsomt mye reaksjoner, men i år har det vært langvarig og helt forferdelig. Mistenker eksem der nede, men usikker på om jeg kan bruke denne kremen der? Skjønner ikke pakningsvedlegget heller...

Anonymkode: a92cb...044

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble anbefalt av inotyl Salve av en gynekolog, kan kjøpes uten resept. 

Anonymkode: cd97b...7de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noen som har brukt Lopoid Lipid 0,1 krem i underlivet? Fikk krem mot atopisk eksem og klør noe forferdelig i underlivet... Hadde tenkt å ta det opp med legen men det nye timesystemet her er helt på trynet så det ble ikke noe av, og nå blir jeg borte gjennom jobb ut neste uke.

Klør hovedsaklig rundt kjedeåpningen. Prøvde en soppkur tidligere i februar/mars da det minte meg om sopp, men klør fortsatt. Har også brukt actigel og "calming cream" i håp om at det kanskje har vært bakteriell vaginose (noe det kanskje er også siden det svir inni kjeden), men kløen blir altså ikke borte. Er en voldsom atopiker og bodd borte noen år der det ikke har vært voldsomt mye reaksjoner, men i år har det vært langvarig og helt forferdelig. Mistenker eksem der nede, men usikker på om jeg kan bruke denne kremen der? Skjønner ikke pakningsvedlegget heller...

Locoid er gruppe 2, og kan brukes i underlivet. Men den skal ikke inn i skjeden. 
https://vulva.no/kortisonsalver-til-hjelp-eller-skade/

Anonymkode: 44aea...f52

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ville heller brukt Synalar

AnonymBruker
Skrevet

Ja, brukt den akkurat der du nevner mange ganger 

Anonymkode: a5ed2...2e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...