Gå til innhold

Forslag til bursdags lek

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har ansvaret for lek i bursdagen. Min sønn feirer den sammen med 2 andre i klassen sin. Og skal be alle guttene. Det kommer ca 25-30gutter regner vi med.

Bursdagen er på 2 timer i gymsalen. Hvirav vi beregner 40min til spising( 20min pizza og etterpå 20min kake). Dermed er 80min til lek. Jeg tenker siste 20min kunne de få et par basketballee der de kan skyte løst og fast til de skal hjem. Dermed har vi jo 1t til annet lek, ellers går de jo bare rundt og gjør ingenting. Dette er en gammel forlatt gymsal og har ingenting igjen annet enn 2 basketball mål.  Den er heller ikke stor, vi må også reservere 1/3 av banen til spiseområde.

Hva foreslår dere av lek de kan leke i 60min? Altså flere små-lek? Ikke en type lek der de lek den ene leken i 60min.

Planen er slik:

1: 10min vente alle skal komme.

2: liten lek i 15min

3: spise pizza 20min

4: lek 20min

5: spise kake 15min

6: lek 20min

7: fri lek(basketball, ballonger etc) siste  20min

Altså  3 arrangerte lek mens 1lek er fritt.

Anonymkode: 492c9...5fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

- Hatteleken. Som stolleken, men med hatt. Alle står i ring og én hatt går på rundgang og plasseres på nestemanns hode mens det spilles musikk. Den som har hatten på når musikken stopper er ute.

- Del alle i mindre lag (3-5 per lag er fint). Gi dem store marshmallows og ukokt spaghetti. Alle får 5 minutter til å bygge det høyeste frittstående byggverket.

- Rødt og grønt lys. En person står med ryggen til de andre. Når h*n roper grønt lys skal alle bevege seg så fort de kan mot personen, men plutselig roper h*n rødt lys og snur seg og da må alle stoppe og stå musestille. Den/de som beveger seg er ute. Den første som når fram til den som står uten å bli sett får stå neste gang.

- Lag en gøyal løype rundt i gymsalen. Siden det ikke er nevneverdig utstyr der dere er kan dere ha med ting som kan markere de ulike områdene, f.eks. kjegler. Ved den første skal alle hinke på én fot til neste merke, der skal de hoppe som frosker til det tredje, gå baklengs til det fjerde, krype til det femte osv. 

- Ballongleken. Alle får en oppblåst ballong knytet fast rundt ankelen og så er det om å gjøre å sprekke de andres ballonger. Siden dere er mange går det også an å dele opp i lag hvor lagene har ulike farger på ballongene og så skal man sprekke motstandernes ballonger. 

- Ballongfotball. Som navnet tilsier er det en ballong som er ballen. Her er det ikke nødvendig med mål for formålet med leken er bare at ballongen aldri skal falle på bakken. 

Endret av Arkana
AnonymBruker
Skrevet

I farta kommer jeg på Haien kommer, Rødt lys, Hauk og due, Danse til musikk og fryse når musikken stopper, Nappe halen fra hverandre. Hvis dere har plass til at alle løper rundt... 

Anonymkode: 103d6...a50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...