Gå til innhold

Store problemer med egen kropp - unner mannen min noe bedre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er samboer med verdens herligste mann, som elsker meg, tenner på meg og er utrolig omsorgsfull. Han har stort behov for intimitet, noe jeg også har. Problemet er at jeg av helsemessige grunner har lagt på meg 12 kilo siden vi traff hverandre, er ofte veldig oppblåst, og fettet samler seg mest på magen og lårene. Føler meg som ei feit ku, får ofte kommentarer om at jeg er gravid, klærne sitter stygt, magen disser. Jeg har nå skikkelig problemer med å la ham slippe til, fordi jeg synes at jeg ser helt grusomt ut. Sa til ham at han får lov til å ha sex med andre, eller finne seg ei annen, penere og tynnere dame. Fordi han fortjener det, han som er stram, kjekk og muskuløs.

Bør jeg egentlig bare slå opp med ham og la ham finne noen som er verdt ham?

Anonymkode: 1f13f...aba

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han tenner på deg og vil ha deg, så jobb med å ikke ta hensyn til kompleksene dine. Men siden det går in på deg - er det mulig å slanke seg/trene og stramme seg opp litt?

Anonymkode: aeae3...e96

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han tenner på deg og vil ha deg, så jobb med å ikke ta hensyn til kompleksene dine. Men siden det går in på deg - er det mulig å slanke seg/trene og stramme seg opp litt?

Anonymkode: aeae3...e96

Det er dessverre ikke mulig å slanke seg. Så jeg må bare lære meg å leve med det. Jeg har alltid vært tynn/slank før jeg fikk sykdommen.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er dessverre ikke mulig å slanke seg. Så jeg må bare lære meg å leve med det. Jeg har alltid vært tynn/slank før jeg fikk sykdommen.

Hva sier mannen din da? Kanskje avgjørelsen bør være opp til ham og ikke deg? 

Anonymkode: 4e382...4a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare for menn å finne seg en annen dame. Er du klar over hvor vanskelig det er å få dame? Tror han bare er sjeleglad for at han har deg, alternativet er å være singel jomfru. Tror neppe litt fett på lårene spiller så stor rolle.

Anonymkode: 5602b...201

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må slutte å snakke ned deg selv! Kjæresten din vil ha deg og synes du er fantastisk. I verste fall kan slikt nedsnakk lage dårlig stemning i forholdet og ødelegge det. Stol på at han liker deg, og så må du prøve å lære å like deg selv. ❤️

Anonymkode: a350c...51e

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er samboer med verdens herligste mann, som elsker meg, tenner på meg og er utrolig omsorgsfull. Han har stort behov for intimitet, noe jeg også har. Problemet er at jeg av helsemessige grunner har lagt på meg 12 kilo siden vi traff hverandre, er ofte veldig oppblåst, og fettet samler seg mest på magen og lårene. Føler meg som ei feit ku, får ofte kommentarer om at jeg er gravid, klærne sitter stygt, magen disser. Jeg har nå skikkelig problemer med å la ham slippe til, fordi jeg synes at jeg ser helt grusomt ut. Sa til ham at han får lov til å ha sex med andre, eller finne seg ei annen, penere og tynnere dame. Fordi han fortjener det, han som er stram, kjekk og muskuløs.

Kan ikke du la han få ta valget om hvilken kvinne han ønsker å være sammen med, istedenfor å ta valget for han? Og han velger jo deg. Hver dag.

Og han har ingen problemer med dine kilo ekstra. Dette er et problem som rammer deg og dine tankebaner om deg selv, og ikke han. Så hvis du skal gjøre noe så må du endre mentalitet rundt dette, og eventuelt prøve å gå ned noen kilo igjen, hvis du klarer. 

Kanskje du bør begynne med å senke skuldrene litt både til deg selv, han og dere. Nyt heller forholdet istedenfor å jobbe imot dere/han.

Endret av Bombasi
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du elsker tydeligvis ikke mannen din.

For mannen din elsker deg, men du klarer ikke å stole på han.

Om du virkelig mener at han fortjener noe bedre, så må du jo ta det med han. Ikke kvinneguiden. 

Anonymkode: 857ab...f9c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

12 kilo er ganske lite, og veldig mange menn (inkludert din egen mann?) synes  at du ser deilig ut. Problemet er at du har et annet syn på skjønnhet og  ikke helt har sansen for din egen skjønnhet i den formen.

Dersom gubben er den som gir stygge kommentarer, så er han ikke i den kategorien som elsker kropper av ditt kaliber. I så fall bør du bytte han ut. Det blir ikke bedre om du blir tynn heller. Blomster og konfektepoken er over.

Om du seriøst vil bytte kroppsfasong, så gjør det for den egen del og ikke for andres. I så fall bør du sette av tid til en mosjonsaktivitet du liker. Jeg er overvektig og har stor glede av fysisk framgang som går ekstra fort fordi jeg samtidigmed  å bli bedre trent mister noen gram titt og ofte. Overstrøket, jeg hadde ikke fått med meg at sykdom hindrer.

Det raskeste grepet  du kan ta for å få vakrere kropp er å begynne  å like deg selv som du er.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er han som kommenterer slik du nevner så fortjener han deg ikke. Men dersom han aldri har sagt noe negativt og bare viser han vil ha deg, så må du da klare å tro på det. 

Jeg har selv en merkelig og blubbete kropp etter å ha gått opp og ned 40 kilo to ganger, med svangerskap innimellom der. Magen henger over et langt gammeldags operasjonsarr fra barndommen fordi den har vært strekt og ikke klarer å trekke seg nok sammen. Puppene henger og lårene er grove. Og mange klær blir ikke fine på slik at jeg føler alle tror jeg går gravid. Meeeeeen kjæresten min tenner på meg fordi han. Han leker med kroppen min og gir meg nytelse. Han bruker både øyne, hender, fingre, munn og k*k og viser glede over å være sammen med meg, også blant andre. Han elsker meg rett og slett og nyter meg. 

Det gjør mannen din også hi. Nyt det 🤗

Anonymkode: 70abd...913

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

Jeg var slank og på grensa til mager da jeg ble sammen med mannen min (171 cm og 54 kg). Har opp gjennom årene vært gravid og gått på ulike medisiner som har gjort at vekta har vært mye opp og ned. Til tross for likt kosthold og fysisk aktivitet gikk jeg opp til 75 kg av et medikament - altså over 20 kg på under ett år. Han var like betatt av meg da og betrygget meg med det selv om jeg hadde komplekser (ikke for at 75 kg nødvendigvis er så ekstremt mye, men for at kroppen min forandret seg så mye på så kort tid). Nå har jeg lenge hatt en vekt på 62-65 kg og trives veldig godt med det, men med alderen har noen cellulitter meldt sin ankomst… har ikke nevnt noe om dette til ham, men da vi lå nakne en kveld her strøk han meg over lårene mine og sa «nå har du fått slike fine bulker i huden. Du er så nydelig» 🥺. For en stund tilbake sto han og så på meg da jeg sto naken på badet, hvor han sier «mine preferanser til en kvinne endrer seg i takt med deg». Han elsker meg og finner meg attraktiv uansett om jeg er mager eller litt go’rund. Så gi mannen din en sjans - kanskje er han akkurat som min ❤️

Endret av Frkego
  • Hjerte 1
Skrevet

Høres ut som selvbildet ditt er et mye større problem enn kiloene som er kommet på. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...