Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Broren til mannen gidder ikke å komme i "onkelbarnas" bursdag. Bare innimellom. Det er ikke noe tap, han er en tosk uansett :) Alle er høflige mot hverandre, men ingen liker hverandre sånn bak kulissene.

Jeg vet ikke helt hva barna tenker om det, men han bryr seg ikke om dem så de er vant til å se ham 1 x årlig. De har ikke gitt uttrykk for at de savner ham på noen måte!

Er det innafor å bare slutte og invitere, når han og kona likevel ikke gidder å dukke opp? De har ikke barn selv og er snart for gamle til å få barn så vi møtes ikke i andre settinger heller :)

Men hva hadde du tenkt om du ikke ble invitert mer, om du var den onkelen, da? Hadde du bare følt lettelse? 

Anonymkode: 0eb33...0a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han har fått med seg at du ikke liker ham og at det er derfor han ikke kommer innom så ofte?

Anonymkode: 7700e...bdb

• Liker 27
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje han har fått med seg at du ikke liker ham og at det er derfor han ikke kommer innom så ofte?

Anonymkode: 7700e...bdb

Tviler, jeg er alltid hyggelig mot alle. Har aldri sagt til svigermor at jeg ikke liker ham heller. Vi to kan fint tulle og tøyse, og skravle sammen, vi! Det har hendt titt og ofte. Tror egentlig han er sur på broren sin for NOE... Aner ikke hva. 

Min mann har aldri gjort noe gærent mot broren sin. Men likevel er han så suuuur på ham. Vi har gitt ham opp egentlig. Tidligere prøvde vi å finne på ting og invitere med på hyggelige ting, men han - vil - bare ikke. 

Er alltid masete at vi aldri får svar (før typ rett før selskapet) på om de kommer eller ikke, prøver å beregne mat. De spiser mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer han annenhver gang, eller kommer han aldri? Det er ikke helt det samme.

Anonymkode: efe50...a71

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kommer han annenhver gang, eller kommer han aldri? Det er ikke helt det samme.

Anonymkode: efe50...a71

Det var teit av meg å skrive det sånn. Han kommer innimellom. Dvs han kan kanskje velge 1 bursdag han kommer i, i løpet av det året. Alt annet av invitasjoner er alltid neitakk. Så noen ganger kan han da ha hoppet over en bursdag i to år

Skrevet (endret)

Hvorfor slutte å invitere når sjansen er små for at han uansett ikke kommer, og at ting går bra når han først kommer? 

Går dere dit at dere ekskluderer så er det et statement dere må forsvare og stå for. Og jeg tenker at det kan være mange ulike grunner for at han er så fraværende. Kanskje dere heller skal luke opp i hvorfor med å snakke med han om det.

Endret av Bombasi
  • Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Det å ikke invitere er ufint.

Har noen som møter her og der i vår familie også, men det blir likevel invitert hver gang.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke kommet så ofte på besøk til noen som mente jeg var en tosk uansett (joda, dette har han merket). Om dere slutter å invitere dem, vil jo dette bare forsterkes. 

Anonymkode: 7e932...c00

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke kommet så ofte på besøk til noen som mente jeg var en tosk uansett (joda, dette har han merket). Om dere slutter å invitere dem, vil jo dette bare forsterkes. 

Anonymkode: 7e932...c00

Tviler på at han har merket det, så lite som vi har å gjøre med ham. Med det sagt, så er det en god grunn til at vi ser på ham som en tosk :) Han oppfører seg ikke fint.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
mereo skrev (4 minutter siden):

Det å ikke invitere er ufint.

Har noen som møter her og der i vår familie også, men det blir likevel invitert hver gang.

Ja, jeg vet at det er ufint. 

AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (5 minutter siden):

Hvorfor slutte å invitere når sjansen er små for at han uansett ikke kommer, og at ting går bra når han først kommer? 

Går dere dit at dere ekskluderer så er det et statement dere må forsvare og stå for. Og jeg tenker at det kan være mange ulike grunner for at han er så fraværende. Kanskje dere heller skal luke opp i hvorfor med å snakke med han om det.

Nei, du, det er forsøkt. Han er fraværende enkelt og greit fordi han ikke bryr seg. Han har nok med jobben sin og kona si, iogforseg helt greit. Ingen kan tvinges til å være glade i, eller å bry seg om nieser og nevøer! Det får være som det er, og vi får vel bare fortsette med de teite invitasjonene, da... Og gå og vente på avslag :)

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg vet at det er ufint. 

La meg omformulere; Selvføgelig er det innafor å slutte med invitasjoner om du ønsker å bli oppfattet som ufin.

Det kan være grunner som du ikke vet til hvorfor de ikke møter.

Endret av mereo
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
mereo skrev (Akkurat nå):

La meg omformulere; Selvføgelig er det innafor å slutte med invitasjoner om du ønsker å bli oppfattet som ufin.

Akkurat dét bryr jeg meg heller lite om. Det er snakk om svigerfamilien og jeg har aldri vært velkommen der uansett ;) Men jeg vil jo ikke være helt drittsekk, heller. Det koster ikke SÅ MYE å invitere, men det irriterer meg at han aldri gidder å svare før rett før, etter at vi har handlet mat. Har dårlig råd snur litt på krona ift bursdager.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, du, det er forsøkt. Han er fraværende enkelt og greit fordi han ikke bryr seg. Han har nok med jobben sin og kona si, iogforseg helt greit. Ingen kan tvinges til å være glade i, eller å bry seg om nieser og nevøer! Det får være som det er, og vi får vel bare fortsette med de teite invitasjonene, da... Og gå og vente på avslag :)

Ok. Jeg vet ingenting om han så. Og legger merke til at familieidyllen ikke er på topp.
Men jeg tenker at siden han selv er barnløs så er det mulig sannsynlig at han er av typen som synes det å forholde seg til barn er vanskelig, og at han ikke helt har klart å finne seg til rette blant nieser og nevøer, og at han er utilpass blant dem, herav har det vært enkelt å være fraværende. Det betyr ikke nødvendigvis at han ikke bryr seg og ikke setter pris på invitasjon. 

Dere får kjenne på det selv. Men ekskludering er et drastisk valg som ofte fører en del spørsmål og vondter ved seg. Men tenker du at det blir riktig og står du for det så er det kanskje et riktig valg for dere.

Endret av Bombasi
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (Akkurat nå):

Ok. Jeg vet ingenting om han så. Og legger merke til at familieidyllen ikke er på topp.
Men jeg tenker at siden han selv er barnløs så er det mulig sannsynlig at han er av typen som synes det å forholde seg til barn er vanskelig, og at han ikke helt har klart å finne seg til rette blant nieser og nevøer, og at han er utilpass blant dem, herav har det vært enkelt å være fraværende. Det betyr ikke nødvendigvis at han ikke bryr seg og ikke setter pris på invitasjon. 

Dere får kjenne på det selv. Men ekskludering er et drastisk valg som ofte fører en del spørsmål og vondter ved seg.

Nei, den er ikke på topp dessverre. Han er absolutt utilpass blant barn, men dette har i grunn blitt verre når barna har blitt eldre av en eller annen grunn. En av grunnene til at jeg vurderer å ikke invitere, er i bunn og grunn at jeg og mannen ønsker å være ferdige med ham. Han er så slem. Det er kjempelang historie, kan ikke skrive om det her, men han har gjort mye slemt. 

Vi later alltid som og er alltid inkluderende, men det er slitsomt. Jeg er i en periode av livet der jeg har begynt å kutte ut mennesker som bare tilfører seg smerte og stress. Jeg brenner ikke alle broer og har høy terskel for sånt altså, det handler ikke om at jeg er sær eller noe, men jeg har funnet ut at enkelte mennesker kan du bare ikke forandre og det krever for mye å forholde seg til dem.

Men nå har jeg reflektert litt og tenker vel at de få årene vi inviterer til bursdager (barnas, feirer aldri våre voksnes) så skal jeg vel holde ut, da.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Men fikk hint fra svigermor nå om at han "mest sannsynlig ikke kommer", og jeg følte bare på en enorm lettelse. Men jeg vet jo ikke sikkert enda så må gå og vente og se om vi får svar på invitasjonen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lignende situasjon i min familie, og i invitasjonen (som går ut på felles sms) skriver jeg: "Hurra for x som blir 10 på fredag xx mai. Vi gleder oss til å feire med familie og venner lørdag xx fra klokka 14. Gi beskjed om dere kommer eller ei innen onsdag xx, så vi kan beregne nok kake, mat og sitteplasser. Klem fra xx og xx."  Her svarer da alle innen fristen - og det er de samme som takker nei hver gang. 

Anonymkode: a6a1f...dfb

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har lignende situasjon i min familie, og i invitasjonen (som går ut på felles sms) skriver jeg: "Hurra for x som blir 10 på fredag xx mai. Vi gleder oss til å feire med familie og venner lørdag xx fra klokka 14. Gi beskjed om dere kommer eller ei innen onsdag xx, så vi kan beregne nok kake, mat og sitteplasser. Klem fra xx og xx."  Her svarer da alle innen fristen - og det er de samme som takker nei hver gang. 

Anonymkode: a6a1f...dfb

Ja, burde jo sette en frist... haha, teit å ikke gjøre det egentlig. Følte kanskje det ble litt formelt. Det er alltid de samme som takker nei, ja :) Men du fortsetter i alle fall å invitere. Men dere har kanskje ikke et anstrengt forhold generelt sett

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat dét bryr jeg meg heller lite om. Det er snakk om svigerfamilien og jeg har aldri vært velkommen der uansett ;) Men jeg vil jo ikke være helt drittsekk, heller. Det koster ikke SÅ MYE å invitere, men det irriterer meg at han aldri gidder å svare før rett før, etter at vi har handlet mat. Har dårlig råd snur litt på krona ift bursdager.

Det er ingen grunn til å handle inn mat til noen som sannsynligvis ikke dukker opp. Hvis han mot formodning takker ja til invitasjonen så kan du heller handle inn litt mer.

Anonymkode: 8a5a5...446

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen grunn til å handle inn mat til noen som sannsynligvis ikke dukker opp. Hvis han mot formodning takker ja til invitasjonen så kan du heller handle inn litt mer.

Anonymkode: 8a5a5...446

Ja, jeg forholder meg jo til de som har svart AT de kommer :)

Angående kake er det greit, der vet jeg vi har for mye. Men kjøtt osv. er dyrt så vil ha litt sånn akkurat, kanskje bittelitt for mye. Jaja, det ordner seg vel det, er bare jeg som var klar for å kutte dem ut :P Og litt irritert på at de aldri svarer "i tide"

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...