Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg må ærlig si at jeg forstår meg ikke helt på disse «drikke seg dritas med kollegaer jobbfester»

min kjæreste er snart invitert på sånn grille fest og så byen etter på og drikke via jobben på en lørdag
liker ikke helt tanken på at han skal drikke seg full og med at jeg ikke kjenner noen av kollegaene hans. Og vet hvordan han blir når han drikker seg full. Spesielt med mye gratis drikke før de drar til byen 😕 

har aldri forstått meg på slike «jobb fester»

noe er å dra ut på en restaurant, i min jobb er  det iallfall slikt. Orker selv ikke å tilbringe fritiden min med kollegaer da jeg ser dem 5/7 i uka. Skiller mellom jobb og privat liv. Har hørt historie fra min venninne der en kvinne drakk seg så mye og begynte og klenge på ene kollega som var gift i hennes jobb uff

Anonymkode: 33566...75c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Javel. Det er deg. At DU ikke liker å være med kollegaene betyr da vel ikke at ingen andre skal få lov til å like det...? 

Anonymkode: 59181...e03

• Liker 2
Skrevet

Så du vil ikke at HAN skal drikke seg full fordi DU ikke kjenner dem? La han leve. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Javel. Det er deg. At DU ikke liker å være med kollegaene betyr da vel ikke at ingen andre skal få lov til å like det...? 

Er det å ikke drikke seg dritings med kollegaer det samme som å ikke ville være med kollegaer?

Anonymkode: ce2f5...cbd

AnonymBruker
Skrevet
Gipetto skrev (4 minutter siden):

Så du vil ikke at HAN skal drikke seg full fordi DU ikke kjenner dem? La han leve. 

Hvis man ikke drikker seg full, så lever man ikke? Man er død?

AnonymBruker
Skrevet

Største problemet her er at han faktisk drikker seg full på jobbfest. Lite voksent. Vi har også jobbfester, ganske normalt tror jeg, men det er sjeldent noen drikker seg full. Det er jo bare flaut. De gangene det har skjedd er det med de ansatte som ikke er de skarpeste knivene i skuffen..

Men jobbfest er normalt mange steder.

Anonymkode: ad2d1...d32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det å ikke drikke seg dritings med kollegaer det samme som å ikke ville være med kollegaer?

La meg hjelper deg: Dette er sitat fra det innlegget ts skrev, som jeg svarte på: "Orker selv ikke å tilbringe fritiden min med kollegaer da jeg ser dem 5/7 i uka. Skiller mellom jobb og privat liv."

Ts skriver altså svart på hvitt at hun ikke vil tilbringe fritiden med kollegaene sine ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Problemet ditt er jo at du har funnet deg en kjæreste som synes det er greit å drikke seg skikkelig full, mens du ikke synes det er greit.

At du ønsker å kontrollere den du er sammen med er et annet problem i forholdet ditt. Du kan ikke endre kjæresten din, og du bør ikke bli kontrollerende heller.

Om du velger å godta og fortsette eller heller avslutte er opp til deg.

Jobben til kjæresten er uansett ikke ett av problemene dine.

Anonymkode: 010c4...c0d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Største problemet her er at han faktisk drikker seg full på jobbfest. Lite voksent. Vi har også jobbfester, ganske normalt tror jeg, men det er sjeldent noen drikker seg full. Det er jo bare flaut. De gangene det har skjedd er det med de ansatte som ikke er de skarpeste knivene i skuffen..

Men jobbfest er normalt mange steder.

Anonymkode: ad2d1...d32

Det kommer nok helt an på kulturen i bedriften. Det er forskjell på en stor bank og et lite snekkerfirma.. 

Jeg har opplevd dritafylla på jobbfester mang en gang. På noen typer jobbfester (som i avdelingsvis, hjemme-hos-Tone) er det gjerne helt ok, mens det ville vært helt uakseptabelt på det store firma-bredde-julebordet eller sommerfesten. 

AnonymBruker
Skrevet

Ser en del av det på min jobb. Høy partyfaktor, og med "fylla har skylda" -ligg. Lite hyggelig på jobb når folk går for langt. Og kleint når man treffer på deres partner, som ikke vet noe. Har sluttet å gå på disse sammenkomstene, men unngår ikke å høre det barnslige skrytet  som kommer etterpå. Er ikke kjekt å hverken feste med folk som ikke kan oppføre seg, eller å jobbe med dem etterpå. 

Anonymkode: f4023...bfd

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis man ikke drikker seg full, så lever man ikke? Man er død?

Ja, åpenbart det jeg mente.. 🤦‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...