Gå til innhold

Tykke overarmer!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 1.65 høy og veier 75 kg. Jeg ser ikke særlig tykk ut nei men jeg skulle gjerne vært 10 kg lettere! Det største problemet er overarmene mine, de ser så enorme ut! Jeg mistrives derfor skikkelig og liker ikke å vise meg ute om sommern i singlet (er heldigvis vinter nå)

Min kjæreste syns også at jeg ser skikkelig ALTFOR muskuløs ut på armene men det er jo mest fett og musklene ligger jo gjemt inni der...

Noen flere som har et slikt problem? Og hvordan bli kvitt det? Virker vanlig slanking med trim eller må jeg også løfte en del vekter, ta push ups etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Benthe.

Det går ikke ann å punkt slanke seg. Det vil si bare gå ned i vekt på ett sted.

Ettersom du ikke er tykk synes jeg du skal droppe tanken på slanking med en gang. Du har sikkert lest om alle som jo-jo slanker seg, og det er dumt å slanke seg fet!

For å få strammere og finere overarmer bør du trene. Det finnes mange finne øvelser både på nettet og i magasiner som viser hvordan du gjør det. Du ser resulteter etter forholdsvis kort tid (ca 1 måned) så det er virkelig gøy!

Lykke til!

Skrevet
For å få strammere og finere overarmer bør du trene.  Det finnes mange finne øvelser både på nettet og i magasiner som viser hvordan du gjør det.  Du ser resulteter etter forholdsvis kort tid (ca 1 måned) så det er virkelig gøy!

Ja det er nok bare trening som hjelper, dessverre. Men det gir veldig bra resultater. Vær ikke redd for å bruke tunge vekter, vi kvinner får ikke store bodybuilder muskler av å løfte vekter. Såfremt vi ikke doper oss.

Har selv kraftige armer, men syns de ser tynnere og fastere ut enn før jeg begynte å løfte på vekter.

Du får ha lykke til.

Klem

Skrevet

Hei Benthe.

Det du bør prioritere, er "vanlig slanking" som du kaller det.

Altså utholdenhetstrening i en eller annen variant.

Du må forbrenne fett for å minske omfang, og det gjelder hele kroppen.

Om du vil ha "mindre armer", kan du slappe av hva gjelder vekttrening akkurat nå. Det er supert som oppstramming når du har nådd et visst nivå hva gjelder mindre fett, men før det skjer vil det sannsynligvis bare få armene til å se enda større ut.

Så ut og løp, sykle eller andre ting som får fettet til å renne av, så fikser armene seg etter kort tid - forhåpentligvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...