AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #1 Del Skrevet 23. mai 2023 Bruktbil altså. Hvilken er best? Behov: Må ha stort bagasjerom. Må tåle en del kjøring frem og tilbake, det vil si det kan ikke være en ikke pinglebil som går i stykker bare du ser på den. Har Volvo pr i dag og er fornøyd med kvaliteten.. Men søker ny bil, større bil. Har tittet så vidt på Skoda og Toyota. Føler det må bli Skoda, Toyota eller Volvo? Dieselbil, alternativt bensin. Men fossil. Anonymkode: f4a97...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #2 Del Skrevet 23. mai 2023 Hvilken bil som er best kommer ann på hvem man spør. Har hatt Skoda, skal IKKE ha det igjen. Mens andre sikkert er fornøyde med Skoda. Pinglebil som går i stykker bare man ser på den kan skje hvilke som helst biler. Volvo er nok sikre gode biler, men kjedelige i mine øyne. Hadde Toyota for mange år siden, der så jeg en ny rustflekk hver gang jeg så på den, men mulig det er blitt bedre med åra. Nå kjører jeg BMW , beste bilen jeg har hatt. Men ting går jo i stykker der også, altså slitedeler. Akkurat bytta hjullager, men slikt må man jo regne med på alle biler. Anonymkode: 6c0bb...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 23. mai 2023 #3 Del Skrevet 23. mai 2023 Skoda suberb er helt rå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #4 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilken bil som er best kommer ann på hvem man spør. Har hatt Skoda, skal IKKE ha det igjen. Mens andre sikkert er fornøyde med Skoda. Pinglebil som går i stykker bare man ser på den kan skje hvilke som helst biler. Volvo er nok sikre gode biler, men kjedelige i mine øyne. Hadde Toyota for mange år siden, der så jeg en ny rustflekk hver gang jeg så på den, men mulig det er blitt bedre med åra. Nå kjører jeg BMW , beste bilen jeg har hatt. Men ting går jo i stykker der også, altså slitedeler. Akkurat bytta hjullager, men slikt må man jo regne med på alle biler. Anonymkode: 6c0bb...af1 Joa. Men har kjørt Volvoen i 5 år snart uten en eneste feil. Kommer nok mye an på modellen. Trodde Toyota var gode biler, men kanskje ikke.. BMW kjøper vi nok ikke, finner du i det hele tatt gode bilder fra BMW i den prisklassen? Må vel over 400 000 Anonymkode: f4a97...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #5 Del Skrevet 23. mai 2023 Lykkedykker skrev (2 minutter siden): Skoda suberb er helt rå. Det er bra Anonymkode: f4a97...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 23. mai 2023 #6 Del Skrevet 23. mai 2023 Best? Kan jo være uheldig med alle merker, til den prisen ville jeg kjøpt en 2014 q5 med masse utstyr, lav km og automat. Kjøpers marked og her kan de prutes mye Nydelig å kjøre og god plass, savner den bilen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #7 Del Skrevet 23. mai 2023 Subaru Anonymkode: e5fff...c53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #8 Del Skrevet 23. mai 2023 Enmanelskeråhate skrev (2 minutter siden): Best? Kan jo være uheldig med alle merker, til den prisen ville jeg kjøpt en 2014 q5 med masse utstyr, lav km og automat. Kjøpers marked og her kan de prutes mye Nydelig å kjøre og god plass, savner den bilen Automat er uaktuelt, må være manuelt gir Hvordan er den bilen ellers, ruster lett? Faller fra hverandre? Dyr service/dyrt verksted? Med Volvoen vi har, bruker vi jo bilia. Det er nok derfor vi har fortsatt å ha Volvo, fordi vi er så fornøyde med Bilia........ Anonymkode: f4a97...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #9 Del Skrevet 23. mai 2023 2018 modell Kia Optima PHEV er å få for rundt 180000 kr nå, men du må prute. Sammenliknbar med Volvo V90 og Volkswagen Passat GTE, men mye (!) mer standardutstyr og betydelig rimelig. Volvoen er bedre, men koster 100000 kr mer, Passaten er dårligere, og koster omtrent det samme. Ta med motor- og girskadeforsikring på fullkaskoen om du kjøper den bilen, den eneste vesentlige feilen de har er potensiell motorhavari pga slipestøv fra motorblokken. Ellers ville jeg har anbefalt en elbil, men i din ønsket størrelse og prisklasse får du det ikke til. Anonymkode: df0c5...585 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 23. mai 2023 #10 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Automat er uaktuelt, må være manuelt gir Hvordan er den bilen ellers, ruster lett? Faller fra hverandre? Dyr service/dyrt verksted? Med Volvoen vi har, bruker vi jo bilia. Det er nok derfor vi har fortsatt å ha Volvo, fordi vi er så fornøyde med Bilia........ Anonymkode: f4a97...ee0 Oi, hvem i all verden kjøper manuell? Har hatt aut i 20år og kommer aldri til å ha noe annet;) nei vet ikke jeg, kjørte 250k med vår og skiftet olje og bremser selv, ellers hadde vi ikke noe problemer. Men som sakt, man kan jo være uheldig med alle merker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #11 Del Skrevet 23. mai 2023 Enmanelskeråhate skrev (Akkurat nå): Oi, hvem i all verden kjøper manuell? Har hatt aut i 20år og kommer aldri til å ha noe annet;) nei vet ikke jeg, kjørte 250k med vår og skiftet olje og bremser selv, ellers hadde vi ikke noe problemer. Men som sakt, man kan jo være uheldig med alle merker VI kjøper manuell... Foretrekker det. Er hva man er vant til, vel oki Anonymkode: f4a97...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #12 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 2018 modell Kia Optima PHEV er å få for rundt 180000 kr nå, men du må prute. Sammenliknbar med Volvo V90 og Volkswagen Passat GTE, men mye (!) mer standardutstyr og betydelig rimelig. Volvoen er bedre, men koster 100000 kr mer, Passaten er dårligere, og koster omtrent det samme. Ta med motor- og girskadeforsikring på fullkaskoen om du kjøper den bilen, den eneste vesentlige feilen de har er potensiell motorhavari pga slipestøv fra motorblokken. Ellers ville jeg har anbefalt en elbil, men i din ønsket størrelse og prisklasse får du det ikke til. Anonymkode: df0c5...585 Elbil er uaktuelt, ja. Reiser mye i fjell og oppi dalane i ferier. takk Anonymkode: f4a97...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 23. mai 2023 #13 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): VI kjøper manuell... Foretrekker det. Er hva man er vant til, vel oki Anonymkode: f4a97...ee0 Ok skjønner, hadde man når jeg var ung og tenkte aut var ren latskap og noe av det dummeste jeg kunne tenke meg, så havnet bilen på verksted og hadde aut lånebil, ble solgt jeg da;) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #14 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Elbil er uaktuelt, ja. Reiser mye i fjell og oppi dalane i ferier. takk Anonymkode: f4a97...ee0 Det gjør vi også - og driftsformen er ikke avgjørende her. Vår EV6 tar dette på strak arm og hurtiglader ved behov på rundt 20 minutter. Men for din prisklasse tror jeg ladbar hybrid er tingen. Bilen jeg foreslå har ca 5 mil rekkevidde på helelektrisk. Til hverdagsbruk ender du da med snittforbruk på under 0,2 l/mil, og det er en veldig rimelig drift. Broren min har hatt en slik siden ny og anbefaler til alle som vil høre det. Anonymkode: df0c5...585 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #15 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trodde Toyota var gode biler, men kanskje ikke.. Kommer vel an på hva du legger i "god". Har Prius og RAV, begge er utrolig driftssikre biler men der RAVen sluker bensin går Priusen nærmest på luft og kjærlighet. Og jeg ville ikke kjørt Priusen på dårlige skogsveier, der er RAVen overlegen. Men nå vil jo ikke du ha automat uansett, så da utgår vel det meste fra Toyota da de beste modellene deres er hybrider. Anonymkode: 29dfa...615 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #16 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Subaru Anonymkode: e5fff...c53 Overraskende at det tok 6 innlegg. Anonymkode: f75fb...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #17 Del Skrevet 23. mai 2023 Toyota lager jo fantastisk driftssikre biler. Og den nye Priusen som kommer hvert øyeblikk skal også være god å kjøre - endelig. Anonymkode: df0c5...585 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #18 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Toyota lager jo fantastisk driftssikre biler. Og den nye Priusen som kommer hvert øyeblikk skal også være god å kjøre - endelig. Anonymkode: df0c5...585 Den kommer ikke til Norge da. Anonymkode: 29dfa...615 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 23. mai 2023 #19 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Elbil er uaktuelt, ja. Reiser mye i fjell og oppi dalane i ferier. takk Anonymkode: f4a97...ee0 Phev = plug in hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #20 Del Skrevet 23. mai 2023 Skoda superb!!! Enorm plass i baksetet og bagasjerom. Strålende fornøyd med vår. Anonymkode: 28136...5f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå