Gå til innhold

Forlate Messenger-chatter og slette venner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Voksne mennesker som gjør "drastiske", lite gjennomtenkte ting. 

Episode 1: mann på ca 40 som forlot en chat med tidligere kolleger (vi har holdt kontakten i årevis etter at folk sluttet, møttes på fest, restauranter). Det var snakk om å møtes et sted som krever medlemsskap, tror det var snakk om 100 eller 150 kr for et år, der ølen kostet 50 kr slik at man raskt får en fordel ved å være medlem. Han var negativt innstilt til å dra dit pga medlemsskapet, så da forlot han chatten uten at det hadde blitt dårlig stemning først. Han er inne i varmen igjen og var med sist vi møttes, men å forlate chatten virker jo utrolig teit og han har aldri beklaget eller sagt noe om dette.

Episode 2: en mann på ca 50 som er med på en organisert aktivitet. Møtes jevnlig. Denne gjengen (en annen gjeng) har også kjent hverandre i årevis. Han har visst likt en av damene i gjengen, ifølge andre, og nå har hun enten blitt sammen med eller dater en annen. Vet ikke hvor relevant det er. Men hun la ut et hyggelig bilde på Facebook, la oss si at det var øl-glass eller noe spiselig. Han kommenterte dette kort, noe om hvor usunt det er. Hun svarte kort og kontant, á la hold kjeft uten emoji. Hun er ikke overvektig. Nå har han forlatt chatten og de er ikke lenger venner på Facebook. Må være pga den andre mannen og/eller svaret hennes.

Tenker de ikke over hvordan dette fremstår? Man bør virkelig være sikker på at disse menneskene vil jeg ikke ha mer kontakt med, og det blir jo uansett fort til at man treffer noen av gruppechat-medlemmene i forskjellige sammenhenger når det er et stort miljø med mange felles venner, som med han sistnevnte.

Virker som at bare man har en dårlig dag, eller har drukket, så gjør man drastiske ting, evt at man overreagerer noe veldig.

Anonymkode: c849a...752

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ… er det så rart da? Jeg har forlatt noen chatter hvis jeg ikke har det behovet, ikke ser poenget med å ha kontakt, osv. Noen chatter suger energi fra meg, mens andre gir. Jeg orker ikke bli i en chat andre har lagt meg til i hvis jeg synes det er litt masete..  

Anonymkode: ecc49...0dd

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hæ… er det så rart da? Jeg har forlatt noen chatter hvis jeg ikke har det behovet, ikke ser poenget med å ha kontakt, osv. Noen chatter suger energi fra meg, mens andre gir. Jeg orker ikke bli i en chat andre har lagt meg til i hvis jeg synes det er litt masete..  

Situasjonene jeg har nevnt er veldig rare. 

Sistnevnte har satt seg selv i en kinkig situasjon mtp det høye antallet felles venner. Dette er noe folk snakker om, og det vil bli flere og flere som får greie på dette. Dette er helt ferskt. Litt sosialt selvmord, men han vil neppe bli helt ekskludert.

Man slår av varsler i chatten og lar være å følge denne dama på Facebook. Så enkelt, null drama. Ikke forlat chatten og slett henne fra vennelista.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sistnevnte har satt seg selv i en kinkig situasjon mtp det høye antallet felles venner. Dette er noe folk snakker om, og det vil bli flere og flere som får greie på dette. Dette er helt ferskt. Litt sosialt selvmord, men han vil neppe bli helt ekskludert.

Man slår av varsler i chatten og lar være å følge denne dama på Facebook. Så enkelt, null drama. Ikke forlat chatten og slett henne fra vennelista.

Herregud man må da få lov til å forlate chatter om man vil. Hvorfor er din måte rett måte? 
folk må få lov til å gjøre som de vil. 
hvorfor bryr du deg så voldsomt om hva de gjør?

Anonymkode: a88af...fb4

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Beklager, men du virker faktisk litt sosialt handicappet selv, der du sitter på din høye hest med Fasiten For Alle Reaksjoner. 

Anonymkode: 40a9f...e31

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen lever hele livet i chatter og sosiale medier, det skjer ting utenfor også som kan gjøre at man melder seg ut.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns sosiale medier er slitsomt og tidkrevende og masete. Orker ikke bruke så mye tid på det. Eneste er at jeg lager avtaler eller får beskjeder på messenger eller sms. 

Jeg liker bedre å møte mennesker ute eller få besøk en sjelden gang. Jeg har et stort behov for å være mye alene og liker å sitte alene med tankene mine og jeg har flere hobbyer og interesser jeg liker å bruke tid på. 

Anonymkode: 8fbc4...b2f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Han er inne i varmen igjen og var med sist vi møttes, men å forlate chatten virker jo utrolig teit og han har aldri beklaget eller sagt noe om dette.

Altså, hva? Beklaget hva da? Jeg synes det mere hårsårt og dramatisk å lage en tråd på KG for å klage på en mann forlot en chat, enn en mann som forlater en chat. Men det er bare meg da.

Anonymkode: b3e4d...f02

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Herregud man må da få lov til å forlate chatter om man vil. Hvorfor er din måte rett måte? 

Bryr jeg meg noe særlig? Nei, jeg har kun startet en tråd om noe som fremstår som veldig sært og potensielt ødeleggende for disse mennene.

Duff skrev (25 minutter siden):

Ingen lever hele livet i chatter og sosiale medier, det skjer ting utenfor også som kan gjøre at man melder seg ut.

Ingen av oss lever hele livet i chatter og sosiale medier, det er litt utenom temaet. Man må som et minimum si noe før man forlater en chat, hvis man ikke har tenkt å kutte alle bånd og sette seg i en kinkig situasjon.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg syns sosiale medier er slitsomt og tidkrevende og masete. Orker ikke bruke så mye tid på det. Eneste er at jeg lager avtaler eller får beskjeder på messenger eller sms. 

Jeg liker bedre å møte mennesker ute eller få besøk en sjelden gang. Jeg har et stort behov for å være mye alene og liker å sitte alene med tankene mine og jeg har flere hobbyer og interesser jeg liker å bruke tid på. 

Anonymkode: 8fbc4...b2f

Dette er litt utenom temaet.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Altså, hva? Beklaget hva da? Jeg synes det mere hårsårt og dramatisk å lage en tråd på KG for å klage på en mann forlot en chat, enn en mann som forlater en chat. Men det er bare meg da.

Hårsårt? Gjør meg ingenting om disse to melder seg ut sosialt.

AnonymBruker
Skrevet

Er du troll?

hvorfor må man si noe som helst før man forlater en chat? Fordi du sier det?

det er faktisk særere å opprette eb tråd på kg og klage over at folk forlater chattegrupper på messenger enn å forlate en chat. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp, det gjør deg ingenting, så hvorfor plager det deg så mye? Du oppretter jo en tråd på KG for å snakke ned de som gjør det, og spekulerer i årsaker, og det virker som at spekulasjoner rundt diagnoser er neste steg. Da kan du ikke komme nå og late som at dette ikke bryr deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp, det gjør deg ingenting, så hvorfor plager det deg så mye? Du oppretter jo en tråd på KG for å snakke ned de som gjør det, og spekulerer i årsaker, og det virker som at spekulasjoner rundt diagnoser er neste steg. Da kan du ikke komme nå og late som at dette ikke bryr deg.

Du misforstår ganske kraftig, også etter at jeg har oppklart dette.

Gjest Dingeldangel
Skrevet

Ser ikke problemet med noen av de situasjonene du nevnte. Helt normal oppførsel, og ikke noe det er vits å tillegge mer meningen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sosialt selvmord er det ikke. Tror du overtolker veldig her. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde ikke ofret det en tanke selv heller.. Eller brydd meg. 

Anonymkode: 0d2b6...99d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Bryr jeg meg noe særlig? Nei, jeg har kun startet en tråd om noe som fremstår som veldig sært og potensielt ødeleggende for disse mennene.

Ingen av oss lever hele livet i chatter og sosiale medier, det er litt utenom temaet. Man må som et minimum si noe før man forlater en chat, hvis man ikke har tenkt å kutte alle bånd og sette seg i en kinkig situasjon.

Dette er litt utenom temaet.

Man må ikke melde ifra om at man forlater chatter nei. Og det er hårsårt når du må lage en tråd om dette. Det er ikke din sak å bestemme om noen kan forlate en chat eller ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Du misforstår ganske kraftig, også etter at jeg har oppklart dette.

Om du ikke ønsker å forklare misforståelsen så er det liten mulighet for at jeg forandrer mening, så da er rådet mitt å glemme saken, og fokusere på noe som er mere konstruktivt. Noe som berører deg, og ikke minst noe du kan påvirke eller gjøre noe med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om du ikke ønsker å forklare misforståelsen så er det liten mulighet for at jeg forandrer mening, så da er rådet mitt å glemme saken, og fokusere på noe som er mere konstruktivt. Noe som berører deg, og ikke minst noe du kan påvirke eller gjøre noe med.

Jeg vil fortsette med å opprette tråder om stort og smått. Dette er et interessant tema og noe som folk bør ta mer på alvor mtp å selv melde seg ut sosialt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vil fortsette med å opprette tråder om stort og smått. Dette er et interessant tema og noe som folk bør ta mer på alvor mtp å selv melde seg ut sosialt.

Man melder seg ikke ut sosialt selvom man melder seg ut av noen chatter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At menn overreagerer emosjonelt er da ikke noe nytt.

Anonymkode: 9df75...ff8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...