Gå til innhold

Todelt regntøy 1.klassing

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Har et barn som skal starte på skolen til høsten, og som trenger nytt regntøy. Har til nå bare brukt uforet å foret regndress, men behovet på skolen er et uforet todelt regnsett. 

Hva anbefaler dere? Pris spiller ingen rolle😊Har bare erfaring med Kattnakken sine regndresser til nå. Så at feks testvinner til Didriksons hadde 8000vannsøyle og Reflex 14.000? 

Anonymkode: 64dcd...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vannsøyle har ikke så mye å si, når du kommer over en viss søyle så fungerer det som vanntett uansett. Det handler mye om passform, måten plagget er sydd på, om sømmene er "sveiset" (limt), og om barnet skal bade med regntøyet på uten å bli våt. Ved sistnevnte anbefales noe helt annet :P

Didriksons er helt OK!
Name It er helt OK!
Kattnakken er helt OK!
Reima er helt OK! 
Til og med det billige drittregntøyet på Jollyroom er helt OK!

Hvis pris ikke spiller noen rolle, ville jeg gått etter design.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor i Bergen, og her har ungene brukt Didriksons fra de var året gamle. 

Anonymkode: 0128e...a1e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Badebuksa2.0 skrev (6 minutter siden):

Vannsøyle har ikke så mye å si, når du kommer over en viss søyle så fungerer det som vanntett uansett. Det handler mye om passform, måten plagget er sydd på, om sømmene er "sveiset" (limt), og om barnet skal bade med regntøyet på uten å bli våt. Ved sistnevnte anbefales noe helt annet :P

Didriksons er helt OK!
Name It er helt OK!
Kattnakken er helt OK!
Reima er helt OK! 
Til og med det billige drittregntøyet på Jollyroom er helt OK!

Hvis pris ikke spiller noen rolle, ville jeg gått etter design.

Tusen takk for svar😊 Har barnevaderen til tur i fjæra, så dette blir til vanlig bruk ute. Barnet er lite og smalt for alderen så helst en passform som ikke er så stor, men mer figurnært. Foretrekkes det regntøy med seler eller uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bor i Bergen, og her har ungene brukt Didriksons fra de var året gamle. 

Tusen takk for svar! Hvilken modell?😊 Hvordan er de i strl? Barnet bruker 110 i klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for svar😊 Har barnevaderen til tur i fjæra, så dette blir til vanlig bruk ute. Barnet er lite og smalt for alderen så helst en passform som ikke er så stor, men mer figurnært. Foretrekkes det regntøy med seler eller uten?

Med seler. De må gå godt oppover ryggen, og da må du ha seler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid synes seler er best, da sitter regnbuksen høyere opp :) Og faller aldri av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar! Hvilken modell?😊 Hvordan er de i strl? Barnet bruker 110 i klær.

Har vel brukt flere ulike modeller, husker ikke helt hva vi har nå (og regntøyet er i bhg 😛 ). De er ganske store i størrelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vannsøyle spiller stor rolle, jeg hadde. Valgt under 15 000

Anonymkode: cd0e4...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 

Har et barn som skal starte på skolen til høsten, og som trenger nytt regntøy. Har til nå bare brukt uforet å foret regndress, men behovet på skolen er et uforet todelt regnsett. 

Hva anbefaler dere? Pris spiller ingen rolle😊Har bare erfaring med Kattnakken sine regndresser til nå. Så at feks testvinner til Didriksons hadde 8000vannsøyle og Reflex 14.000? 

Bruker kanntakken sine dyreste regnsett. Mine barn elsker kattnakken, så de har den komfort barn trenger. Alt fra rehndresser til todelt. Men, min 1.klassing har brukt vinterregndress hele høst og vinter med kjempesuksess. Så mye raskere å kle på seg til de korte friminuttene. Og - helt tørr unge i motsetning til så mange. Så hun liker fortsatt dressen veldig godt. Men sommeren krever todelt så man kan bruke bare buksa eller jakka hver for seg også :) 

Anonymkode: f2247...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vannsøyle spiller stor rolle, jeg hadde. Valgt under 15 000

Anonymkode: cd0e4...898

Hvorfor det?

Anonymkode: 159e2...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte mest Kattnakken i barnehage, men det blir litt tykt for skole synes jeg. Nå har jeg i stedet gått for ett foret sett fra Reima og et uforet sett enten fra Helly Hansen eller Reima. Begge har en grei pris, har kjøpt direkte fra XXL eller Reima.

Synes ellers det viktigste er at de har gode fester rundt beina, så de ikke er for smale eller noe sånt. Kjøpte et sett fra Wheat, som ikke gikk rundt til tjukke støvler fra Kavat. Bør være romslige nederst i beina og ha en god knappelukking som er enkel å åpne og lukke. Ev romslig strikk i beinet og strikk under beinet.

Endret av Rosa Dartle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner ikke hvorfor Kattnakken har blitt så populært, det er veldig tykt og stivt, gjør det heller ikke spesielt bra på tester.

Mulig barna liker fargene og designet da, husk at det også er noe man betaler for😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor Kattnakken har blitt så populært, det er veldig tykt og stivt, gjør det heller ikke spesielt bra på tester.

Mulig barna liker fargene og designet da, husk at det også er noe man betaler for😊

Vi opplever ikke Kattnakken som stivt, og barnet vårt har alltid vært tørt enda hun ligger i vanndamene.

Da hun hadde på seg reflex var hun søkk våt etter kort tid.

Man kjøper jo det man er fornøyd med. Mange som har en helt annen opplevelse av både Kattnakken og reflex enn jeg.

Anonymkode: 9893d...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi opplever ikke Kattnakken som stivt, og barnet vårt har alltid vært tørt enda hun ligger i vanndamene.

Da hun hadde på seg reflex var hun søkk våt etter kort tid.

Man kjøper jo det man er fornøyd med. Mange som har en helt annen opplevelse av både Kattnakken og reflex enn jeg.

Anonymkode: 9893d...02c

Refleks har jo flere ulike type, hvilket var det? Jeg har nettopp kjøpt et fra dem, håper det ikke var det😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om bjørnis enda er innafor er vi superfornøyd med det regntøyet. Har hatt det og kattnakken. 

Anonymkode: 2e3ee...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...