Gå til innhold

Bærbar CD-spiller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, skadelig.

Dagens unge generasjon, som ikke klarer å regne ut et enkelt mattestykke uten kalkulator, blir krenket av den minste ting, og er livredde for utfordringer som eksamen, er et klart bevis på hva som skjer når man lar unge vokse opp i en fancy forestilling om at livet er fritt for problemer.

Generasjonen som vokste opp med kabel og Commodore 64 har klart seg langt bedre.

Anonymkode: 667e5...ae1

Kan legge til at dette også gjelder generasjonen som vokste opp med kabel, CD-er og Discman.

Og når man snakker om kvalitet - min egen Sony Discman, kjøpt i 1998 på daværende Akers Mic til over 2000 er det lenge siden jeg har brukt, men den fungerer fortsatt, 25 år senere.

Anonymkode: 667e5...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, skadelig.

Dagens unge generasjon, som ikke klarer å regne ut et enkelt mattestykke uten kalkulator, blir krenket av den minste ting, og er livredde for utfordringer som eksamen, er et klart bevis på hva som skjer når man lar unge vokse opp i en fancy forestilling om at livet er fritt for problemer.

Generasjonen som vokste opp med kabel og Commodore 64 har klart seg langt bedre.

Anonymkode: 667e5...ae1

Jeg er av den generasjonen og elsker bluetooth

Anonymkode: 26775...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan legge til at dette også gjelder generasjonen som vokste opp med kabel, CD-er og Discman.

Og når man snakker om kvalitet - min egen Sony Discman, kjøpt i 1998 på daværende Akers Mic til over 2000 er det lenge siden jeg har brukt, men den fungerer fortsatt, 25 år senere.

Anonymkode: 667e5...ae1

Ja så sant du ikke har ødelagt den så burde den da virke?

Anonymkode: 26775...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja så sant du ikke har ødelagt den så burde den da virke?

Anonymkode: 26775...45b

Det at produsentene lager varer med svakheter slik at de går i stykker etter noen år og må erstattes med noe nytt, er nå ikke brukernes skyld.

Mens produkter kjøpt i 1970-årene nærmest varer evig, for ikke å snakke om gamle biler, er dagens dingser fullstappet av elektronikk og har så mange sårbare punkter at det er en gru, samtidig som man ironisk nok snakker om miljø og resirkulering.

Så enten har jeg ikke brukt denne Discman-en tilstrekkelig mye, eller den har bedre kvalitet enn dagens plastdingser.

Anonymkode: 667e5...ae1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurven
AnonymBruker skrev (På 23.5.2023 den 9.48):

Takk, men vil helst ha ledning da jeg har lest at bluetooth kan være skadelig :o 

 

Anonymkode: 901be...fc9

Haha. Det er jo radiosignaler, er du redd for å høre på radio også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...