Gå til innhold

Bærbar CD-spiller

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tips til "discman" av god kvalitet? Med lang batteritid. Tiltenkt lydbok for urolige barn i baksetet ;)

Jeg hadde discman i min tid som ungdom, men finner den ikke... 

Trenger også tips til hva det heter, den jack'en (?) som deler seg opp så man kan plugge inn TO hodetelefoner.

Anonymkode: 901be...fc9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk, men vil helst ha ledning da jeg har lest at bluetooth kan være skadelig :o 

Du kan selvfølgelig bruke vanlig headset også. Da må du kjøpe en ekstra del om du skal ha flere headset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trøndermann38 skrev (1 minutt siden):

Du kan selvfølgelig bruke vanlig headset også. Da må du kjøpe en ekstra del om du skal ha flere headset

Ja, husker du hva den delen heter? Forgrener.. hva heter det. Den deler opp så du kan koble på to stykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tips til "discman" av god kvalitet? Med lang batteritid. Tiltenkt lydbok for urolige barn i baksetet ;)

Jeg hadde discman i min tid som ungdom, men finner den ikke... 

Trenger også tips til hva det heter, den jack'en (?) som deler seg opp så man kan plugge inn TO hodetelefoner.

Vær OBS på at rådet du får her er å kjøpe noe fra en nettbutikk som er velkjent for å selge skrot av elendig kvalitet; samme varer finner man på Aliexpress til en brøkdel av prisen hvis man ønsker dette, og seriøse musikere skyr denne butikken som pesten.

Anonymkode: 667e5...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være mye bedre å bruke en gammel mobiltelefon med AUX eller en MP3 spiller enn å knote med CD plater, har mye mer plass og du slipper CD plater som blir ripete eller hakker.

Bluetooth er forresten ikke skadelig selv om det er enkelte konspirasjonstullinger som tror det. 

Anonymkode: 25130...416

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes digitale MP3-spiller tiltenkt barn. De er enkle å bruke. Men mindre styrete enn CD-spiller. 

Anonymkode: 47500...99c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trøndermann38 skrev (6 timer siden):

Denne er rimelig ubrukelig, da TS neppe trenger 2 RCA-kontakter til en bærbar CD-spiller for barn; dette er ikke et stasjonært anlegg.

Vet ikke om de har den lenger, men Flying Tiger solgte tidligere i år forgreininger fra 3,5 mm til to 3,5 mm for tilbudsprisen kr.3,33, da varen var på vei ut.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre bil er farligere enn bluetooth, for å si det sånn. Spotify er fint.

Anonymkode: 15b10...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Å kjøre bil er farligere enn bluetooth, for å si det sånn. Spotify er fint.

Hvis man foretrekker å kaste penger ut av vinduet i en tid der man får slengt CD-er etter seg gratis, ja.

Tåpene leier; de kloke eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis man foretrekker å kaste penger ut av vinduet i en tid der man får slengt CD-er etter seg gratis, ja.

Tåpene leier; de kloke eier.

Men tåpene er åpenbart ikke konspiratorisk redd for ufarlige ting som bluetooth.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trøndermann38 skrev (6 timer siden):

Det TS er ute etter er 3.5mm splitter og ikke adapter for RCA, Power og Elkjøp har slike.

https://www.power.no/tv-og-lyd/lyd-tilbehoer/lyd-adapter/sandberg-minijack-splitter-1-2-lydkabel-35mm-trs-2x-35mm-trs-svart/p-1152559/

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det TS er ute etter er 3.5mm splitter og ikke adapter for RCA, Power og Elkjøp har slike.

https://www.power.no/tv-og-lyd/lyd-tilbehoer/lyd-adapter/sandberg-minijack-splitter-1-2-lydkabel-35mm-trs-2x-35mm-trs-svart/p-1152559/

Hjelpe meg. Pris: kr.80.

For samme vare som kostet kr.3,33 hos Flying Tiger.

Har en bærepose full av disse, så hvis TS bor i Oslo, kan vedkommende få dette gratis av meg; å ta 80 kroner for noe som kanskje koster 50 øre å produsere i Kina, er i mine øyne rent tyveri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men tåpene er åpenbart ikke konspiratorisk redd for ufarlige ting som bluetooth.

Tja. For det første er Bluetooth en sikkerhetstrussel av dimensjoner med tanke på hvordan dette kan utnyttes:

Hacker «stjal» en Tesla på ti sekunder

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/474GEo/hacker-stjal-en-tesla-paa-ti-sekunder

Sitat

På under ti sekunder var både en Model 3 og Model Y åpnet opp og startet.

De klarte å utnytte en svakhet i Bluetooth-kommunikasjonen mellom mobilen og bilen, nærmere bestemt Bluetooth Low Energy (BLE)-protokollen, til å bryte seg inn på få sekunder.

Trådløs sikkerhet for øvrig:

Politiet advarer mot Tesla-tyverier

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Xqza4r/politiet-advarer-mot-tesla-tyverier

Sitat

Det Nygård beskriver er en kjent metode kalt et Signal Amplification Relay Attack (SARA), som går ut på at tyver kan bruke en enhet som plukker opp og forsterker signalet fra bilens elektroniske nøkkel.

En slik forsterker virker så godt at den kan plukke opp nøkkelsignalet fra innsiden av et hus og lure bilen til å tro at nøkkelen er rett i nærheten. Alternativt kan signalet videresendes til en medhjelper som står rett ved bilen.

Og for det andre vitner det at alt skal være trådløst om dårlig dømmekraft; kabel er kanskje gammeldags, men det er betydelig vanskeligere å hacke nettverkskabelen min enn naboenes trådløse nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja. For det første er Bluetooth en sikkerhetstrussel av dimensjoner med tanke på hvordan dette kan utnyttes:

Hacker «stjal» en Tesla på ti sekunder

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/474GEo/hacker-stjal-en-tesla-paa-ti-sekunder

Trådløs sikkerhet for øvrig:

Politiet advarer mot Tesla-tyverier

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Xqza4r/politiet-advarer-mot-tesla-tyverier

Og for det andre vitner det at alt skal være trådløst om dårlig dømmekraft; kabel er kanskje gammeldags, men det er betydelig vanskeligere å hacke nettverkskabelen min enn naboenes trådløse nett.

Dette er jo ikke relevant i det hele tatt eller tror du virkelig at TS hadde tenkt å bruke en Tesla for å spille av lydbøker?.

Men for all del, hackere er sikkert superinteresserte i å hacke en spiller sånn de også kan få høre lydbøkene...

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Takk, men vil helst ha ledning da jeg har lest at bluetooth kan være skadelig :o 

Skadelig?

Anonymkode: 26775...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er jo ikke relevant i det hele tatt eller tror du virkelig at TS hadde tenkt å bruke en Tesla for å spille av lydbøker?.

Men for all del, hackere er sikkert superinteresserte i å hacke en spiller sånn de også kan få høre lydbøkene...

Hacking er kanskje ikke det mest nærliggende her, men man burde utvise en sunn skepsis til trådløs teknologi blant annet som følge av dette, og når TS ønsker å bruke ledning, er dette i mine øyne et svært fornuftig valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skadelig?

Anonymkode: 26775...45b

Ja, skadelig.

Dagens unge generasjon, som ikke klarer å regne ut et enkelt mattestykke uten kalkulator, blir krenket av den minste ting, og er livredde for utfordringer som eksamen, er et klart bevis på hva som skjer når man lar unge vokse opp i en fancy forestilling om at livet er fritt for problemer.

Generasjonen som vokste opp med kabel og Commodore 64 har klart seg langt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...