Gå til innhold

Bursdagsmeldinger på facebook

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig hatt bursdag og jeg føler selv at jeg får ganske få bursdagsmeldinger der inne. Jeg har ikke lyst til å bry meg om det, men av en eller annen irrirerende grunn så gjør jeg det! Jeg fikk flere gratulasjonsmeldinger både på snapchat, messenger, god gammeldags sms og på telefon. Likevel tenker jeg på dette hvert eneste år. Det er jo det de andre ser, og da tenker jeg at andre tenker jeg har få venner osv.. Facebook har jo vært her i ganske mange år nå, så man blir vel ganske vant til det.  Jeg har selv valgt å ikke ha veldig mange venner på facebook så det har vel også noe av skylden. Jeg er ikke ensom, har gode venner og familie, og det er ikke synd i meg, men det er en vond følelse altså. Hvorfor er det sånn, og hvordan slutte å bry seg?

Anonymkode: 3674b...0c3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare gamlinger og sosialt tilbakestående folk gratulerer på Facebook. Ingen av folkene i min krets gjør det lenger. Jeg hadde vel 5 gratulasjoner på Facebook - fra besteforeldre og gamle tanter. Tenkte ikke over det engang. 

Anonymkode: 144e0...80d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenk så mye på det...

Sier jeg, som tenker mye på det hvert eneste år når jeg ikke får så mange på FB. Får fra de jeg bryr meg om på telefonen.

Anonymkode: 80fe2...e07

• Hjerte 1
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Selv har jeg deaktivert mulighet for andre å kommentere på min vegg. Samt skjult bursdagen. Orker ikke oppmerksomhet rundt min bursdag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare gamlinger og sosialt tilbakestående folk gratulerer på Facebook.

Nei, faktisk ikke. Eller har du gjort gjennomgående undersøkelser rundt dette temaet?

Anonymkode: 094ea...b15

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Bare gamlinger og sosialt tilbakestående folk gratulerer på Facebook. Ingen av folkene i min krets gjør det lenger. Jeg hadde vel 5 gratulasjoner på Facebook - fra besteforeldre og gamle tanter. Tenkte ikke over det engang. 

Anonymkode: 144e0...80d

Det stemmer ikke, men de under 25 er i liten grad på Face.

Anonymkode: f6055...480

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fjernet muligheten for andre å publisere på min vegg. Da får de jeg har på face enten sende melding, eller la være. Er ikke spesielt glad i for mye oppmerksomhet på bursdagen min.

Anonymkode: 7e9ae...e41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har nylig hatt bursdag og jeg føler selv at jeg får ganske få bursdagsmeldinger der inne. Jeg har ikke lyst til å bry meg om det, men av en eller annen irrirerende grunn så gjør jeg det! Jeg fikk flere gratulasjonsmeldinger både på snapchat, messenger, god gammeldags sms og på telefon. Likevel tenker jeg på dette hvert eneste år. Det er jo det de andre ser, og da tenker jeg at andre tenker jeg har få venner osv.. Facebook har jo vært her i ganske mange år nå, så man blir vel ganske vant til det.  Jeg har selv valgt å ikke ha veldig mange venner på facebook så det har vel også noe av skylden. Jeg er ikke ensom, har gode venner og familie, og det er ikke synd i meg, men det er en vond følelse altså. Hvorfor er det sånn, og hvordan slutte å bry seg?

Er det noen som skriver gratulasjonsmeldinger på face lenger?

Anonymkode: c7d78...e1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg skriver eller ikke på veggen til andre når de har bursdag er veldig tilfeldig. Er jeg inne på facebook den dagen? Orker jeg å skrive? Noen ganger tenker jeg at jeg skal skrive, men så glemmer jeg det. Dette kan gjelde venner, bekjente og slekt. Mine aller nærmeste får stort sett privat melding i stedet. Jeg synes det er mer personlig.  Så du skal ikke legge for mye i at du har få bursdagshilsener på veggen din. Folk bryr seg stort sett veldig lite om hvor mange som skriver på facebookveggen din. 

Det du kan gjøre om du likevel synes det er veldig pinlig med at du får så få burdagshilsener på facebookveggen så kan du som de nevner over her deaktivere muligheten for andre å publisere. Jeg har noen ganger tenkt at jeg skal publisere bursdagshilsen til noen og så har jeg gått inn og så går det ikke an å publisere. Da har jeg tenkt enten: Oi så kult! De bryr seg ikke!" eller "å så deilig, da slipper jeg å skrive." 

Anonymkode: 97292...3a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs litt hva folk i ditt nettverk pleier å gjøre ellers, ts? Og hva facebookvennene dine pleier å gjøre? De fleste i mitt nettverk gratulerer folk bare på Facebook, med mindre de er veldig nære. Men hvis man istedenfor sender gratulasjon på snap, sms eller messenger, så skriver de sikkert ikke på veggen din i tillegg? Ikke bry deg om antallet gratulasjoner som vises for andre, men sett heller pris på alle gratulasjoner som kom, uansett kanal❤️

Anonymkode: 53b47...d06

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

'Ingen' under 40 bruker fb lenger, så det kan godt tenkes at folk ikke gratulerer fordi de rett og slett ikke var inne den dagen.

Uansett, ikke la det plage deg. Det er uansett meldingene osv. som betyr noe, det er jo faktisk de som sender SMS osv. som faktisk husket bursdagen din, og ikke måtte ha påminnelse via Facebook-varsel.

Hvis du tenker mye på det, endre fødselsdato til privat. Da vil ikke folk få varsel. Evt. steng 'veggen' din den dagen.

Sosiale medier er roten til mye dårlig selvfølelse hos de aller fleste, dessverre. ♥️

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...