AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #1 Skrevet 23. mai 2023 Har gått opp 2 kilo på en uke etter innsetting av hormonspiral. Jeg spiser lavkarbo og loggfører alt jeg spiser og vet at jeg ligger i kaloriunderskudd. HVORDAN er det mulig?? Hvis det fortsetter slik blir den ikke lenge inni denne kroppen😩 Anonymkode: d7fce...7c4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #2 Skrevet 23. mai 2023 Kanskje lese litt om hormonspiralen, da..? Den inneholder .. hormoner. Som påvirker væskebalansen i kroppen, blant annet. Det er helt normalt å gå opp i vekt når man begynner med hormoner. Det er væske, og de fleste vil miste denne vekten igjen ganske raskt. Anonymkode: 86d8a...505 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #3 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje lese litt om hormonspiralen, da..? Den inneholder .. hormoner. Som påvirker væskebalansen i kroppen, blant annet. Det er helt normalt å gå opp i vekt når man begynner med hormoner. Det er væske, og de fleste vil miste denne vekten igjen ganske raskt. Anonymkode: 86d8a...505 Ja det jeg har lest er at det er så lite hormoner i den at den ikke skal ha skyld i vektoppgang🫠 Anonymkode: d7fce...7c4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #4 Skrevet 23. mai 2023 Om du vet du ligger i underskudd så er det ikke mulig at det er fett, det er sikkert vann. Tror stress kan utløse samling av vann, jeg går alltid veldig opp i vekt av operasjoner for eksempel. Anonymkode: 14e99...335 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #5 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du vet du ligger i underskudd så er det ikke mulig at det er fett, det er sikkert vann. Tror stress kan utløse samling av vann, jeg går alltid veldig opp i vekt av operasjoner for eksempel. Anonymkode: 14e99...335 Altså vann 😄 Anonymkode: 14e99...335
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #6 Skrevet 23. mai 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja det jeg har lest er at det er så lite hormoner i den at den ikke skal ha skyld i vektoppgang🫠 Anonymkode: d7fce...7c4 Det stemmer vel enn så lenge, to kilo er såpass lite at det neppe kan regnes som vektoppgang når det gjelder bivirkninger. Anonymkode: 28a23...a59 1
Andro Skrevet 23. mai 2023 #7 Skrevet 23. mai 2023 Kroppen lagrer mer væske, og jeg er overrasket over at noen er så manisk at de legger merke til 2 kg.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #8 Skrevet 23. mai 2023 Andro skrev (4 minutter siden): Kroppen lagrer mer væske, og jeg er overrasket over at noen er så manisk at de legger merke til 2 kg. Er det manisk å følge med på vekta? Ikke TS, men veier meg hver dag. Anonymkode: 14e99...335
Andro Skrevet 23. mai 2023 #9 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det manisk å følge med på vekta? Ikke TS, men veier meg hver dag. Anonymkode: 14e99...335 Ja, det finnes ingen saklige grunner til å veie seg hver dag, med mindre du er terminalpasient i sykehus. Jeg tror det er direkte skadelig å være så detaljfokusert, og at det gjør at normale døgnvariasjoner på 2-4 kilo hausses opp. Det går mange år mellom hver gang jeg er på en vekt, og det har ingen betydning for helsa mi. Klærne passer, og alt er fint.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #10 Skrevet 23. mai 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Er det manisk å følge med på vekta? Ikke TS, men veier meg hver dag. Anonymkode: 14e99...335 Man pleier å si at en gang i måneden er mer enn nok. Man får ikke vite noe mer av å veie seg hver dag, det blir et fokus på vekt uten at man får noe positivt igjen for det. Vekten varierer naturlig i løpet av en måned, da gir det mer mening å f.eks. veie seg på en fast dag i syklus. Anonymkode: 28a23...a59 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. mai 2023 #12 Skrevet 23. mai 2023 Hormonspiral har så lite hormoner at man ikke kan skylde på den for vektøkning. Det er nok snakk om tilfeldig variasjon.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #13 Skrevet 23. mai 2023 Andro skrev (4 timer siden): Ja, det finnes ingen saklige grunner til å veie seg hver dag, med mindre du er terminalpasient i sykehus. Jeg tror det er direkte skadelig å være så detaljfokusert, og at det gjør at normale døgnvariasjoner på 2-4 kilo hausses opp. Det går mange år mellom hver gang jeg er på en vekt, og det har ingen betydning for helsa mi. Klærne passer, og alt er fint. Jeg gjorde det en gang, veide meg ikke på et år. 20 kilo ekstra var resultatet. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Man pleier å si at en gang i måneden er mer enn nok. Man får ikke vite noe mer av å veie seg hver dag, det blir et fokus på vekt uten at man får noe positivt igjen for det. Vekten varierer naturlig i løpet av en måned, da gir det mer mening å f.eks. veie seg på en fast dag i syklus. Anonymkode: 28a23...a59 Jeg kan gå opp fem kilo på en måned om jeg ikke følger med. Anonymkode: 14e99...335
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #14 Skrevet 23. mai 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg gjorde det en gang, veide meg ikke på et år. 20 kilo ekstra var resultatet. Jeg kan gå opp fem kilo på en måned om jeg ikke følger med. Anonymkode: 14e99...335 Det vil alltids finnes ett eller annet veldig sjeldent tilfelle hvor det gir mening å fravike reglen. Det endrer ikke faktum at for de aller, aller fleste er det best å veie seg en gang i måneden (eller sjeldnere) av grunnene jeg allerede nevnte. Anonymkode: 28a23...a59
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #15 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det vil alltids finnes ett eller annet veldig sjeldent tilfelle hvor det gir mening å fravike reglen. Det endrer ikke faktum at for de aller, aller fleste er det best å veie seg en gang i måneden (eller sjeldnere) av grunnene jeg allerede nevnte. Anonymkode: 28a23...a59 Synes fortsatt ikke det er manisk 🤷♀️ Anonymkode: 14e99...335
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #16 Skrevet 23. mai 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Synes fortsatt ikke det er manisk 🤷♀️ Anonymkode: 14e99...335 Nå var det ikke jeg som brukte ordet manisk, det var en annen bruker. Eneste jeg har sagt er at det ikke er noe å hente på å veie seg daglig for de aller, aller fleste. Anonymkode: 28a23...a59
Miss91 Skrevet 23. mai 2023 #17 Skrevet 23. mai 2023 Jeg gikk ned 5kg på 3 uker da jeg tok den ut aldri igje , jrg lever fint med kobberspiral
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #18 Skrevet 23. mai 2023 Jeg fløy opp fem kg på to uker etter den var satt inn. Merket det godt på beina, så her var det nok vann, ja. Man går jo ikke opp to kg fett på et par dager, da. Vektøkning på hormonprevensjon er jo helt vanlig. Anonymkode: a30ec...7f9
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #19 Skrevet 23. mai 2023 Jeg gikk opp 8 kg på hormonspiral, kun vann. Så ut som en måne i trynet og ble pløsete. Anonymkode: 07ad2...9ce
Miaiai Skrevet 23. mai 2023 #20 Skrevet 23. mai 2023 Noen kan oppleve vektoppgang med hormonspiral, eller vansker med og gå ned i vekt. Men at du skulle gå opp så raskt av den etter 1 uke, det tror jeg ikke har noe med denne og gjøre. Selv på hormonspiral kan man få eggløsning og sånt, og hvor man er i syklusen kan ha noe med om man samler litt vann osv. vekten kan variere også. Så forsett og spis som du gjør og vei deg igjen om noen uker. Vekten kan variere opp og ned, frem og tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå