AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #1 Del Skrevet 23. mai 2023 Vi skal på fertilitetsutredning om ikke lenge, og merker godt at mannen gruer seg til dette. Han ønsker kun å levere sædprøve, og ikke videre undersøkelser som ultralyd osv. Det er ok for meg. Han er også bekymret for om han klarer å få orgasme på «tvang». Kan dere som har vært gjennom det samme si noe om hva de tar for slags prøver av mannen? Lurer på om jeg eller han burde ringe inn på forhånd og si ifra om dette, da det er helt uaktuelt for han å ligge der naken på underkroppen og ta ultralyd av underlivet. Anonymkode: cb9a1...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #2 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lurer på om jeg eller han burde ringe inn på forhånd og si ifra om dette, da det er helt uaktuelt for han å ligge der naken på underkroppen og ta ultralyd av underlivet. Anonymkode: cb9a1...8f3 Haha, sorry altså men jeg må le. Alt det invasive damer må gjennom både ved fertilitetsbehandling men ikke minst ved fødsel. Men for menn så er underlivet et no-go-sone. Sorry, ikke det du spurte om. Vi har hatt ivf privat, masse undersøkelser av meg, men mannen gjorde ikke noe annet enn å levere sædprøve. Anonymkode: c95a5...b47 21 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #3 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Haha, sorry altså men jeg må le. Alt det invasive damer må gjennom både ved fertilitetsbehandling men ikke minst ved fødsel. Men for menn så er underlivet et no-go-sone. Sorry, ikke det du spurte om. Vi har hatt ivf privat, masse undersøkelser av meg, men mannen gjorde ikke noe annet enn å levere sædprøve. Anonymkode: c95a5...b47 Ja jeg vet akkurat hva du mener, og tenker det samme🙈 Men her må jeg bare akseptere det, er jo hans kropp. Selv om jeg også har sagt at «tenk på alle undersøkelser jeg har vært gjennom..» Anonymkode: cb9a1...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #4 Del Skrevet 23. mai 2023 Jeg tror jeg hadde slitt med å respektere enn mann med slike meninger. Vet han hva du har gått igjennom?? Og skal igjennom?? Snakk om å kun tenke på seg selv opp i alt dette dere går igjennom. Anonymkode: 3a9e1...e7c 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #5 Del Skrevet 23. mai 2023 Mannfolk as. Det der hadde faktisk gjort at jeg ikke ville hatt barn med han. Barnslig og usikker liten unge. Anonymkode: 63502...652 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #6 Del Skrevet 23. mai 2023 Sædprøve trenger ikke leveres "live" da. Han kan gjøre det hjemme og dere leverer det inn innen noen timer. Hvis dere bor langt unna klinikken, går det an og bo på hotell natten før man leverer, dere kan tom gjøre noe romantisk ut av det, bare viktig at hele utløsning kommer med i prøven! Anonymkode: 45bf4...315 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 23. mai 2023 #7 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sædprøve trenger ikke leveres "live" da. Han kan gjøre det hjemme og dere leverer det inn innen noen timer. Hvis dere bor langt unna klinikken, går det an og bo på hotell natten før man leverer, dere kan tom gjøre noe romantisk ut av det, bare viktig at hele utløsning kommer med i prøven! Anonymkode: 45bf4...315 Innen én time! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #8 Del Skrevet 23. mai 2023 Gjøres dette på ditt initiativ eller er dere to om det? Hvis han faktisk er interessert i komme i gang med dette hadde jeg glatt satt foten like hardt ned, så får han selv se at det da stanser helt opp. Du VIL vel ikke kle av deg for fremme du heller, og hvorfor skal han slippe unna en tiendedel av det du må? Mannfolk er altså så skjøre.. Anonymkode: 67dd5...e21 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #9 Del Skrevet 23. mai 2023 Her også har det vært bare sædprøve av mannen. Og litt den samme motvilje, bare mot hele konseptet. Det er liksom ikke helt verdt alt som skjer i forkant for ham(sprøyter på meg og hvordan hormonene påvirker meg og dermed ham/oss, kjøring frem og tilbake, søke seg fri fra jobb, overnatting etc), "for så å måtte runke i en kopp inne på et sterilt og kjedelig rom". Det skal sies at her har vi utfordringer med ulikt nivå av sexlyst generelt og kommunikasjon rundt det, da. Anonymkode: 0935c...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #10 Del Skrevet 23. mai 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: da det er helt uaktuelt for han å ligge der naken på underkroppen og ta ultralyd av underlivet. Vil han ha barn? Isåfall ville jeg sagt det er totalt uaktuelt å ligge der naken og ta ultralyd av underlivet + alt med underlivet ifbm IVF og fødsel. Det virker nesten som han saboterer? Anonymkode: c6777...8ed 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #11 Del Skrevet 23. mai 2023 Mannen din blir hennvist for en sædprøve til et senere tidspunkt, det beste er om dere bor nærme sykehuset og kan gjøre det hjemme. Mannen min måtte gjøre det på et toalett på sykehuset, men det gikk heldigvis bra! han fikk påvist få sædceller og måtte henvises til en ultralyd. Alt så bra ut der, og han har akkurat tatt sin andre sædprøve som vi venter svar på. Ikke noe farlig å ta ultralyd, de gjør det på flere hver eneste dag.. Anonymkode: af94f...069 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 24. mai 2023 #12 Del Skrevet 24. mai 2023 Du tenker dette er et bra farsemne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #13 Del Skrevet 24. mai 2023 Så. Det er ikke viktig for han å bli utredet? Skal dere bruke masse tid og energi på feil ting da? La oss si en prøve er nødvendig for å avdekke han har utfordringer. Men det gidder han ikke? Skjerp deg, hadde jeg sagt til han. Anonymkode: 1b061...166 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #14 Del Skrevet 25. mai 2023 Jeg vet jo dette ikke akkurat var det morsomste mannen visste. Men til meg sa han aldri annet enn at han virkelig kunne ønske han kunne bære mer av det fysiske for meg. Anonymkode: c35f5...788 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #15 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 0.17): Så. Det er ikke viktig for han å bli utredet? Skal dere bruke masse tid og energi på feil ting da? La oss si en prøve er nødvendig for å avdekke han har utfordringer. Men det gidder han ikke? Skjerp deg, hadde jeg sagt til han. Anonymkode: 1b061...166 Nettopp. Det er like sannsynlig at det er feil hos mannen som hos kvinnen. Og da er det jo enormt viktig å sjekke sæden, så man ikke bruker masse tid og ressurser på behandling av kvinnen uten å ha hele bildet. Anonymkode: 12e39...816 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #16 Del Skrevet 26. mai 2023 Dere burde ta en prat om dette. min grudde seg veldig, men der var fordi vi mistenkte at feilen lå hos han. Skummelt å få det bekreftet. Men han klarte å levere 2 x sædprøve, ultrallyd, tesa prøve, og 2x tesa uttak alikevel. Fordi han ønsker seg barn og gjør det som skal til. Anonymkode: 44a06...c66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 26. mai 2023 #17 Del Skrevet 26. mai 2023 Vi tok begge sjekken før vi skulle i gang med prøving, og den dagen var min daværende ganske på tuppa. Han var ekstremt ydmyk som vanlig, men det skjedde en prosess rundt "hva om", og nye refleksjoner❤️ Det høres ut som din mann skal overkompensere voldsomt med å reagere ekstremt barnslig, der han kanskje egentlig er redd. Ikke at det hjelper, men det er viktig at dere får snakket ut om dette. I dette løpet kan det bli mye svingninger og da trenger du en mann du kan stole på. Hvis ikke blir det ekstremt ensomt for deg. Vær tydelig og ikke godta hva som helst. Kanskje han burde hatt tilgang på en psykolog? ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2023 #18 Del Skrevet 26. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nettopp. Det er like sannsynlig at det er feil hos mannen som hos kvinnen. Og da er det jo enormt viktig å sjekke sæden, så man ikke bruker masse tid og ressurser på behandling av kvinnen uten å ha hele bildet. Anonymkode: 12e39...816 Og ikke minst; mannen skal sjekkes ut først. Da det er en rask og grei sak. I motsetning til utredning av kvinnen. Anonymkode: c35f5...788 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå