AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #1 Skrevet 23. mai 2023 Vi tenker på å flytte dit. Hvordan er skolene fra barneskole til vgo? Et det tøffe ungdomsmiljø, eller mer inkluderende enn andre steder. Hvordan er stedet generelt for ungdom? Vanskelig å svare på sikkert. Anonymkode: 12ffe...a51 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #2 Skrevet 25. mai 2023 Jeg kan anbefale Volda på det sterkeste. Veldig bra ungdomsmiljø, med godt miljø rundt fotball, ski, handball, svømming og gaming. Mine elsker stadionparken, som har blitt et uformelt møtested for mange. Gode skoler. Og mye mindre press blant ungdommene enn f.eks Ulsteinvik, her går de fleste i joggebukse på skolen. Anonymkode: 150e4...33b 3
hraff Skrevet 25. mai 2023 #3 Skrevet 25. mai 2023 Som bokmålsbruker bør du ikke flytte til Volda, nynorskfascistene som bor i Volda mener at du er et undermenneske som ikke fortjener å bruke ditt egent språk. Du vil bli aktivt diskriminert og de voksne oppfordrer barna til å mobbe ungene dine.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #4 Skrevet 25. mai 2023 Styr unna! Jeg vokste opp i Volda. Med mindre du er en kul person med de rette meningene og driver med toppturer, telemark, fjellturer, håndball, fotball og volleyball er det helt jævlig der. Mobbing og utestengelse. Rømte der i fra så snart jeg ble 18 og drar ikke tilbake på besøk en gang. Anonymkode: 185c2...f80 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #5 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Styr unna! Jeg vokste opp i Volda. Med mindre du er en kul person med de rette meningene og driver med toppturer, telemark, fjellturer, håndball, fotball og volleyball er det helt jævlig der. Mobbing og utestengelse. Rømte der i fra så snart jeg ble 18 og drar ikke tilbake på besøk en gang. Anonymkode: 185c2...f80 En stund siden du bodde her? Anonymkode: 150e4...33b 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #6 Skrevet 25. mai 2023 hraff skrev (10 minutter siden): Som bokmålsbruker bør du ikke flytte til Volda, nynorskfascistene som bor i Volda mener at du er et undermenneske som ikke fortjener å bruke ditt egent språk. Du vil bli aktivt diskriminert og de voksne oppfordrer barna til å mobbe ungene dine. Tull. Mine barn skriver bokmål, og er ikke spesielt kule (som en annen bruker skriver). Anonymkode: 150e4...33b 1
hraff Skrevet 25. mai 2023 #7 Skrevet 25. mai 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tull. Mine barn skriver bokmål, og er ikke spesielt kule (som en annen bruker skriver). Anonymkode: 150e4...33b Gratulerer med at du klarte å få bokmål for dem. Det er lovpålagt hvis de har gått på en annen skole tidligere og hadde bokmål der, men har blitt motarbeidet av nynorskfascistene i kommunen tidligere. Imponerende at du klarte det. Ser av statistikken at ungene dine går i 5. og 7. klasse. https://gsi.udir.no/app/#!/view/units/collectionset/1/collection/100/unit/8569/ Må være slitsomt for dem å høre all propagandaen om Ivar Aasen. Hva bruker du å gjøre med alle tingene de lager og tar med hjem under Ivar Aasen måneden?
Snok1 Skrevet 25. mai 2023 #8 Skrevet 25. mai 2023 Volda er proppfullt av sunnmøringer!! Studentbefolkningen er ikke stor nok til å kompensere. Ørsta enda verre, og Ørskog er nok verst.
Snok1 Skrevet 25. mai 2023 #9 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Og mye mindre press blant ungdommene enn f.eks Ulsteinvik, her går de fleste i joggebukse på skolen. Når ble dette bra? 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #10 Skrevet 25. mai 2023 Går på høyskolen i Volda og stortrives! Utrolig fint sted ikke minst, men et veldig godt miljø blant studentene, folk flest generelt i bygda virker skikkelig greie(og morsomme) de arrangerte et stort pride tog i bygda for noen uker siden ❤️ Dialekten er fult forståelig, selvfølgelig mye preget av nynorsk, men veldig få vanskelige dialekt ord, og jeg er fra Kvelde. Anonymkode: c145b...24c 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #11 Skrevet 25. mai 2023 hraff skrev (30 minutter siden): Gratulerer med at du klarte å få bokmål for dem. Det er lovpålagt hvis de har gått på en annen skole tidligere og hadde bokmål der, men har blitt motarbeidet av nynorskfascistene i kommunen tidligere. Imponerende at du klarte det. Ser av statistikken at ungene dine går i 5. og 7. klasse. https://gsi.udir.no/app/#!/view/units/collectionset/1/collection/100/unit/8569/ Må være slitsomt for dem å høre all propagandaen om Ivar Aasen. Hva bruker du å gjøre med alle tingene de lager og tar med hjem under Ivar Aasen måneden? De går ikke i 5. og 7. Og her var det null problem, bare et hyggelig spørsmål om hvilken målform. Når gikk du på skolen der? Anonymkode: 150e4...33b
hraff Skrevet 25. mai 2023 #12 Skrevet 25. mai 2023 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: De går ikke i 5. og 7. Og her var det null problem, bare et hyggelig spørsmål om hvilken målform. Når gikk du på skolen der? Anonymkode: 150e4...33b Hadde barn i skolen der et skoleår for 10-12 år siden. Bodde der et år i forbindelse med studier. Endret 25. mai 2023 av hraff
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #13 Skrevet 25. mai 2023 Jeg leste overskriften veldig feil... Anonymkode: 7e5f9...65b
hraff Skrevet 25. mai 2023 #14 Skrevet 25. mai 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg leste overskriften veldig feil... Anonymkode: 7e5f9...65b Alexander Volta sliter også med at folk leser navnet hans feil.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #15 Skrevet 25. mai 2023 Undres alltid over slike spørsmål - er det gode oppveksvilkår, skoler osv på ……? Etter min erfaring kan det ikke sies noe om dette generelt. Noen barn trives, andre ikke. Skolesituasjonen avhenger av lærerne og medelevene og skoleledelsen, og disse byttes jo ut. Dessuten er det veldig individuelt hva man trives med - to som utsettes for det samme kan oppleve det veldig forskjellig. Ja, forhold som omgivelser/natur/trafikk/fritidstilbud kan til en viss grad karakteriseres på en objektiv måte, men ikke «gode skoler». Anonymkode: 0ed25...568 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #16 Skrevet 25. mai 2023 Nå er det en stund siden jeg var ungdom så vet ikke hvordan skolemiljøet er. Det forekommer jo alltid mobbing, men jeg tror det er bedre enn andre steder. Veldig fint i volda og det er mye å finne på om man er interessert i sport/friluftsliv. Anonymkode: 68515...48f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #17 Skrevet 25. mai 2023 Barneskole og vgs er bra. Ungdomsskolen har dessverre svært dårlig ledelse. Men det går an å velge å ta ferje i 10 min over til Folkestad og gå på ungdomsskole der. Ingen problem med bruk av bokmål. Kanskje litt lite å finne på om man ikke er glad i idrett. Da er det evt esportklubben, korps og kunstskolen som jeg vet om. Men liker du idrett har du en del å velge mellom. Anonymkode: d7264...7cb
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #18 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Styr unna! Jeg vokste opp i Volda. Med mindre du er en kul person med de rette meningene og driver med toppturer, telemark, fjellturer, håndball, fotball og volleyball er det helt jævlig der. Mobbing og utestengelse. Rømte der i fra så snart jeg ble 18 og drar ikke tilbake på besøk en gang. Anonymkode: 185c2...f80 Jeg vokste også opp i Volda. Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din. Jeg lengter tilbake. Men ja, friluftsliv står sterkt i Volda. Ikke til å unngå, egentlig, med den naturen som er der. Jeg savnet aldri noe i Volda, unntatt kanskje noen flere butikker, men vi dro gjerne på shopping på Moa innimellom. Mobbing og utestengelse forekommer alle steder hvis man er annerledes enn saueflokken. Det er ikke mer mobbing i Volda enn andre steder. Volda er et godt sted å vokse opp. Anonymkode: 9f643...14f 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #19 Skrevet 25. mai 2023 Det er mye dop og festing der aå pass ungdommene i allefall Anonymkode: d53e6...3a5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2023 #20 Skrevet 25. mai 2023 Ørsta er mye bedre Anonymkode: 2c43c...b28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå