Modaine Skrevet 22. mai 2023 #1 Skrevet 22. mai 2023 (endret) Fire dager etter rotavaksinen fikk gutten vår på seks uker diaré og oppkast. Dette vedvarte, og to-tre dager etter det igjen begynte vi å se spor av blod i avføringen. Dette har gradvis eskalert og vi er nå til utredning på sykehuset, der deres hovedteori er melkeproteinallergi. Jeg har vært helt melkefri i to uker, tror jeg har klart å unngå soya like lenge. Fri for egg i ca tre dager. Allilevel får vi daglig bleier med blod. Det er absolutt ikke snakk om spor lenger, men mye blod og slim. Er klar over at det kan ta tid å se full effekt av melkefri diett, men er det noen som har erfaring med «ille» bleier over så lang tid? Endret 22. mai 2023 av Modaine
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #2 Skrevet 22. mai 2023 Modaine skrev (52 minutter siden): Fire dager etter rotavaksinen fikk gutten vår på seks uker diaré og oppkast. Dette vedvarte, og to-tre dager etter det igjen begynte vi å se spor av blod i avføringen. Dette har gradvis eskalert og vi er nå til utredning på sykehuset, der deres hovedteori er melkeproteinallergi. Jeg har vært helt melkefri i to uker, tror jeg har klart å unngå soya like lenge. Fri for egg i ca tre dager. Allilevel får vi daglig bleier med blod. Det er absolutt ikke snakk om spor lenger, men mye blod og slim. Er klar over at det kan ta tid å se full effekt av melkefri diett, men er det noen som har erfaring med «ille» bleier over så lang tid? Har du sjekket tannkremer, hudpleie og medisiner du eventuelt bruker? Det tar noen uker før kroppen har kvittet seg med melkeproteinet, tror legen på sykehuset sa at det kunne ta opptil 6-8 uker før alt av spor er ute🤔 Fullammer du eller gir du MME? Det finnes 2 typer MME for barn med mpa, noen er veldig allergisk å behøver den typen som er for hypoallergi. Anonymkode: f60fe...b2f 1
Modaine Skrevet 22. mai 2023 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har du sjekket tannkremer, hudpleie og medisiner du eventuelt bruker? Det tar noen uker før kroppen har kvittet seg med melkeproteinet, tror legen på sykehuset sa at det kunne ta opptil 6-8 uker før alt av spor er ute🤔 Fullammer du eller gir du MME? Det finnes 2 typer MME for barn med mpa, noen er veldig allergisk å behøver den typen som er for hypoallergi. Anonymkode: f60fe...b2f Ja, jeg har også byttet tannkrem. Fullammer. Er klar over at det kan ta tid, men klarer ikke å slå meg til ro med at det er MPA når symptomene har blitt verre etter melkefri diett.. Spesielt ekkelt når det er snakk om mye blod i bleiene.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #4 Skrevet 22. mai 2023 Modaine skrev (12 minutter siden): Ja, jeg har også byttet tannkrem. Fullammer. Er klar over at det kan ta tid, men klarer ikke å slå meg til ro med at det er MPA når symptomene har blitt verre etter melkefri diett.. Spesielt ekkelt når det er snakk om mye blod i bleiene. Er du sikker på at det er så mye som det ser ut som? Det ser ofte værre ut enn det er, blodet blir jo blandet med urin og andre ting i bleien så mengden kan se større ut. Hvis du er usikker så kan du be fastlege henvise til utredning på sykehuset, og det kan leveres avføringsprøve på legekontoret som de sender inn for dyrkning. Ville også bedt om en crp måling for å sjekke bare så lenge blodet som kommer ut er friskt, kan det også skyldes hemoroider (de kan sitte innvendig så ikke alltid man ser de) eller rifter i endetarmen grunnet mye pressing/hard avføring. Hvis barnet er forstoppet kan det ofte komme diare lignende symptomer, så noen ganger kan det være vanskelig å skille mellom faktisk diare og forstoppelse. Anonymkode: f60fe...b2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå