Gå til innhold

Keto livsstil

Nassenøff

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg lager ofte taco-bolle. I stedet for å bruke lefse/skjell (selv om det finnes alternativer for dette hvis man absolutt ønsker det), så blander jeg alt i en bolle. Jeg lager mitt eget tacokrydder siden det er så mye sukker i de på butikken og det er latterlig enkelt å lage selv. Jeg bruker seterrømme eller creme fraiche i stedet for lettrømme som "alle" bruker. Jeg kutter ut mais og ananas. Ellers er resten ganske så ketovennlig.

Tykk omelett i ildfast form som stekes i ovn. 20 egg i en stor ildfast form med kremfløte, masse ost, krydder og det fyllet jeg har for hånd. Her bruker jeg ofte opp rester, for eksempel fra taco. 

Jeg synes også det er gøy med omvendt omelett. Ta ost i panna først og når den har smeltet og bobler, så tar jeg i eggene og fyllet. Når det blir gjort riktig, så blir det sprø ost (men ikke brent).

Ellers er medium rare biff med grønnsaker og god saus en klassiker når man skal kose seg.

Anonymkode: a0b9d...e4f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.5.2023 den 21.48):

Jeg lager ofte taco-bolle. I stedet for å bruke lefse/skjell (selv om det finnes alternativer for dette hvis man absolutt ønsker det), så blander jeg alt i en bolle. Jeg lager mitt eget tacokrydder siden det er så mye sukker i de på butikken og det er latterlig enkelt å lage selv. Jeg bruker seterrømme eller creme fraiche i stedet for lettrømme som "alle" bruker. Jeg kutter ut mais og ananas. Ellers er resten ganske så ketovennlig.

Tykk omelett i ildfast form som stekes i ovn. 20 egg i en stor ildfast form med kremfløte, masse ost, krydder og det fyllet jeg har for hånd. Her bruker jeg ofte opp rester, for eksempel fra taco. 

Jeg synes også det er gøy med omvendt omelett. Ta ost i panna først og når den har smeltet og bobler, så tar jeg i eggene og fyllet. Når det blir gjort riktig, så blir det sprø ost (men ikke brent).

Ellers er medium rare biff med grønnsaker og god saus en klassiker når man skal kose seg.

Anonymkode: a0b9d...e4f

Tusen takk for svar. Planen min er å endre livsstil totalt. Pga sykdom, har unngått sukker, hvete, melk og følt meg bra, med ett dette er i natten blir jeg så energi tappet. Keto er pr nå tingen, så er veldig glad for inspirasjoner. Selv spist shaffel til lunsj denne uka, fylt med agurk,paprika  roastbiff og kokt egg. Mmmm😊 middag rent kjøtt, salat. Litt tørt så må finne en type dressing som er greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...