Gå til innhold

Trenger gode ferietips!

Gjest Arbeidsnarkoman

Anbefalte innlegg

Gjest Arbeidsnarkoman

Hei alle sammen,

Kort fortalt er jeg ute etter ferietips. Saken er den at jeg fikk meg en veldig god jobb rett etter at jeg var ferdig med studiene mine. Hadde aldri "tid" til ferie når jeg studerte, da jeg valgte å jobbe.

Nå har jeg jobbet dag og natt i 1 år, og har endelig blitt fast ansatt, og tjener mer enn folk flest.

Problemet er at jeg har en flott samboer hjemme, som jeg ikke har fått nok tid til.

Får stadig vekk høre at venninnene hennes har hatt fantastiske turer til øst og vest.

Så til sommeren har jeg veldig lyst til å ta henne med på en uforglemmelig ferie. Har vært sammen i snart 5 år, og har fortsatt ikke reist på skikkelig ferie sammen.

Prøvde å stikke innom reisebyrået her i Bergen, og de var veldig hjelpsomme og kom med mange alternative destinasjoner. Men det var liksom ingen som falt i smak.

Er det noen her inne som har tips? Vi er begge hhv 24-25 år. Skal ikke til et partysted type Ibiza. Ønsker muligheter for shopping, og lange hvite strender.

Blir svært takknemlig for alle tips !

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at det beste er å dele det opp. De finnes selvsagt (LA, Miami, Nice, Cannes bl.a), men det er vanskelig å få bra shopping (ikke turist) og fin strand på ett og samme sted.

Til de beste paradisene går det sjelden direktefly, så jeg ville sørget for noen ekstra shoppingdager der dere bytter fly.

Tror jeg ville dratt enten til Asia med utgangspunkt i Singapor/ Bankok/ Beijing eller til karibien med utgangspunkt i Miami. (Bare sørg for at dere ikke ender opp i en cruisehavn...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tiril_*

Reis til Italia!

Jeg og mannen min reiser mye rundt, og jeg anbefaler dere en tur til Italia. Her er det hoteller i alle prisklasser, og legger du i litt, får dere en helt uforglemmelig tur. Jeg glemmer iallefall ikke våre, og vi skal tilbake flere ganger! Anbefaler dere å fly til en storby for å oppleve shoppingmulighetene (kjøpe seg sko, veske fra Gucci, Prada.. ) og deretter leie bil og kjøre mot kysten for å bare være kjærester i sanden noen dager..

Flyr du til Milano kan du deretter velge å kjøre til Venezia (kort grei tur) eller sørover til Firenze, Toscana.. Roma og Siscilia stiller også i en klasse for seg selv. Høres kanskje ikke så særlig ut med biltur, men veldig romantisk med flott landsbygd og gamle slott, hotellene er vidunderlige!

Anbefaler også å styre litt unna turistmagnetene langs kysten samme hvor dere drar, har du bil eller leier mc finner du lett ei hvit strand for dere selv..

God tur, heldig jente !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempefine strender i Italia ogsaa! Enten laaaaange sandstrender eller smaa, kjempefine stenstrender med hvite, runde smaastener....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barcelona har både shopping og strand midt i byen.

Lisboa har strand rett utenfor byen.

Vi har hatt helt vidunderlige ferier begge steder.

Ønsker du noe mer eksotisk vil jeg absolutt anbefale Sør Afrika. Vindistriktene, Cape Town... Men det blir vel litt kaldt hvis du tenker på sommerferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Chios? En gresk øy som ikke bugner over av turisme. Der er det litt å se, et par nattklubber, men også mulighet til å slappe av. En kan også dra på dagstur til Tyrkia derfra. En romantisk plass.

Ellers vil jeg si at både Karibien og Østen høres kjempefint ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krotia er stedet,Slit en utrolig flott by,nært til Mostar,Dubrovnik,Trogir og mange øyer og reise til og der er det strender.

Utrolig billig er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...