AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #1 Skrevet 22. mai 2023 Jeg har en søster som jeg tror er psykopat? - Hun drikker uforskammet mye alkohol, også i uka. - Hun lyver - om ALT, hele tiden. - Hun elsker å krangle med andre og starte idiotiske diskusjoner. Endrer mening om ting kun for å krangle. - Hun har et grandiost selvbilde og tror hun er verdensmester når hun egentlig ikke har fått til så mye. - Hun er pervers og opptatt av slikt. - Hun manipulerer andre mennesker. - Hun stjeler fra andre, har alltid vært en tyv. Stjal fra meg også i oppveksten. - Hun har ikke empati med andre. - Lever for å uttrykke hvor flott menneske hun er, i sosiale medier. - Bryr seg ikke om andre enn seg selv (narsissistisk). Blir sur hvis man snakker om noen andre.. - Er utad sjarmerende og lett å prate med, veldig falsk. Jeg vet ikke om hun er psykopat, men det virker veldig sånn. Og jeg blir så utrolig sliten av henne! Vet ikke hvorfor jeg ikke kutter henne ut. Har lite å gjøre med hverandre, heldigvis, men i selskaper MÅ jeg se henne Det stjeler så mye energi? Anonymkode: 800e8...001 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #3 Skrevet 22. mai 2023 Rotemor skrev (3 minutter siden): Du vet ikke hva psykopat er. Men det vet du? Anonymkode: 800e8...001 1
Rotemor Skrevet 22. mai 2023 #4 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det vet du? Anonymkode: 800e8...001 Er det det du vil tråden skal handle om? Ok. Ja, jeg vet hva det er. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #5 Skrevet 22. mai 2023 Rotemor skrev (2 minutter siden): Er det det du vil tråden skal handle om? Ok. Ja, jeg vet hva det er. Hva er det da, og hvorfor passer det ikke med beskrivelsen her? Anonymkode: 800e8...001 2
Andro Skrevet 22. mai 2023 #6 Skrevet 22. mai 2023 Hun høres ut som en "psykopat" ja. Begrepet er ikke lenger brukt klinisk, men er oppdelt i det som kalles Cluster B-diagnoser, som er en gruppe personlighetsforstyrrelser. Diagnosene utgjør det man tidligere slang i den videre sekken psykopat. Litt overfladisk informasjon om diagnosetypene: https://mednorge.com/hva-er-cluster-b-personlighetsforstyrrelser Du kan google informasjon om hver enkelt av dem, og kanskje bli litt klokere. Mitt råd er å overlate kommunikasjon med disse personene til folk som har lønn for å takle det, og som har lært motstrategier. De er ikke mennesker som har selvinnsikt nok til å bli diagnostisert, og ser ikke sitt eget behandlingsbehov med mindre de havner i en situasjon der en rettspsykiater må vurdere dem. Hold kontakten på et absolutt minimum, vis ingen følelser og forhold deg distansert høflig. 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #7 Skrevet 22. mai 2023 Som å høre om min søster. Har kuttet hun helt ut, har gitt meg ptsd pga mange selvmords trusler og spredd mye løgner.. Anonymkode: 5e0e1...6f0 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #8 Skrevet 22. mai 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Hun høres ut som en "psykopat" ja. Begrepet er ikke lenger brukt klinisk, men er oppdelt i det som kalles Cluster B-diagnoser, som er en gruppe personlighetsforstyrrelser. Diagnosene utgjør det man tidligere slang i den videre sekken psykopat. Litt overfladisk informasjon om diagnosetypene: https://mednorge.com/hva-er-cluster-b-personlighetsforstyrrelser Du kan google informasjon om hver enkelt av dem, og kanskje bli litt klokere. Mitt råd er å overlate kommunikasjon med disse personene til folk som har lønn for å takle det, og som har lært motstrategier. De er ikke mennesker som har selvinnsikt nok til å bli diagnostisert, og ser ikke sitt eget behandlingsbehov med mindre de havner i en situasjon der en rettspsykiater må vurdere dem. Hold kontakten på et absolutt minimum, vis ingen følelser og forhold deg distansert høflig. Ja, har følt meg bedre etter jeg kuttet kraftig ned på kontakten. En periode var det veldig ille. Hun har et sykt behov for å kontrollere andre mennesker, alt hun foretar seg er bare sykt. Men snart må jeg i selskap med henne. Anonymkode: 800e8...001 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #9 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som å høre om min søster. Har kuttet hun helt ut, har gitt meg ptsd pga mange selvmords trusler og spredd mye løgner.. Anonymkode: 5e0e1...6f0 Uff, så leit. Hørtes ut som det var 100% riktig av deg å kutte ut. Jeg går bare og venter på en mulighet til å flytte langt bort. Anonymkode: 800e8...001 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #10 Skrevet 22. mai 2023 10 minutter siden, Andro said: Hun høres ut som en "psykopat" ja. Begrepet er ikke lenger brukt klinisk, men er oppdelt i det som kalles Cluster B-diagnoser, som er en gruppe personlighetsforstyrrelser. Diagnosene utgjør det man tidligere slang i den videre sekken psykopat. Litt overfladisk informasjon om diagnosetypene: https://mednorge.com/hva-er-cluster-b-personlighetsforstyrrelser Du kan google informasjon om hver enkelt av dem, og kanskje bli litt klokere. Mitt råd er å overlate kommunikasjon med disse personene til folk som har lønn for å takle det, og som har lært motstrategier. De er ikke mennesker som har selvinnsikt nok til å bli diagnostisert, og ser ikke sitt eget behandlingsbehov med mindre de havner i en situasjon der en rettspsykiater må vurdere dem. Hold kontakten på et absolutt minimum, vis ingen følelser og forhold deg distansert høflig. Uff, det stemmer ikke helt. Mange med f.eks. borderline "imploderer" mer enn de lar ting gå utover andre. De har empati, kanskje ikke "in the heat of the moment", men absolutt ikke som dyssosial pf som mangler empati. Syns det er merkelig at cluster b pf'er er så vid sekk. Anonymkode: 741a2...62d 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #11 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Uff, det stemmer ikke helt. Mange med f.eks. borderline "imploderer" mer enn de lar ting gå utover andre. De har empati, kanskje ikke "in the heat of the moment", men absolutt ikke som dyssosial pf som mangler empati. Syns det er merkelig at cluster b pf'er er så vid sekk. Anonymkode: 741a2...62d Her eksploderer hun mer. Hun har absolutt ingen impulskontroll og lar gjerne sinnet sitr gå utover andre, om det er meg, kolleger eller egne barn. Har sett mange ganger når barna har slått seg har hun stått og ledd av dem og sagt hvor dumme de er i huet. Barna er store nå. Tviler på at de liker mora si egentlig, men det vet jo ikke jeg. Skryter over å kjøre bil rusa (alkohol) også, men jeg VET ikke om dt er sant. Hvis hun er i det rette humøret, det vil si hvis hun mot formodning (har høy gjeld og ødelagt økonomi) klarer å kjøpe seg noe nytt hun kan skryte av, så er det ikke måte på hvor mange meldinger jeg får på telefonen med skryt av dette og meg, meg, meg. Jeg prøver å dempe så godt jeg kan. Hvis det handler om andre, som har fått til noe, svarer hun bare kort, eller til og med frekt og prøver å vri noe positivt til noe negativt. Er kun interessert i seg selv. Liker dog å fremstå som et godt menneske, men har aldri vært det. Hun var litt bedre en periode da hun bodde med en unormal mann, han var streng og sjefete og satte henne på plass skikkelig. Men han var og er en dust, og var ikke snill mot steungene så de skilte lag (det var barnevernet som mente de måtte det fordi han var så slem). Etter de skilte lag kom hun frem som seg selv igjen. Selvopptatt, sur, alkoholelskende, skrytende og grandios. Er bare så dritt lei av hele mennesket. Anonymkode: 800e8...001 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #12 Skrevet 23. mai 2023 De du beskriver er veldig destruktivt. Og Ja mange psykopater og narsissister er sånn. Det finnes litt ulike typer narsissister og alle har mer eller mindre disse dårlige egenskapene. Anonymkode: 43f35...447 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #13 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De du beskriver er veldig destruktivt. Og Ja mange psykopater og narsissister er sånn. Det finnes litt ulike typer narsissister og alle har mer eller mindre disse dårlige egenskapene. Anonymkode: 43f35...447 Okei. Ja, det er destruktivt og jeg trenger absolutt ikke sånne mennesker rundt meg. Foreldrene mine skjønner ikke helt hva jeg mener, de ser at noe er galt, men mener at hun bare er lat og spesiell... De er helt fjerne Anonymkode: 800e8...001 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #14 Skrevet 23. mai 2023 Mange politkere, medie folk og kjendiser, finans eliter og folk som søker maktposisjoner,penger og ære er slike destruktive mennesker. Dessverre. Anonymkode: 43f35...447 1
Phoenix Heart Skrevet 23. mai 2023 #15 Skrevet 23. mai 2023 Har hun fått diagnosen psykopat? Om ikke slutt å kall henne psykopat.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #16 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): - Hun er pervers og opptatt av slikt. Anonymkode: 800e8...001 Hva mener du med dette? Anonymkode: bfbc0...f2e
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #17 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du med dette? Anonymkode: bfbc0...f2e Vel, det er mye rart. Men snakker mye om "puling" til folk det ikke sømmer seg å snakke om det med, lager figurer av BDSM-mennesker og stiller ut foran unger, noe jeg mener er sykt. Ligger med menn som er gift. Nyter oppmerksomhet fra gifte menn. Tar alt hun kommer over (nymfoman, heter det det?). Veldig ekkel uten skrupler Anonymkode: 800e8...001 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #18 Skrevet 23. mai 2023 Athena Freyja skrev (3 minutter siden): Har hun fått diagnosen psykopat? Om ikke slutt å kall henne psykopat. Selvfølgelig har hun ikke det, hun har ikke selvinnsikt nok til å verken erkjenne at hun er syk, eller å dra til en psykolog. Man kan være psykopat uten å ha vært i kontakt med en psykolog. Det er ikke sånn at man BLIR psykopat i det øyeblikket psykologen kjenner igjen symptomene De er jo der uansett, de... Anonymkode: 800e8...001 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #19 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mange politkere, medie folk og kjendiser, finans eliter og folk som søker maktposisjoner,penger og ære er slike destruktive mennesker. Dessverre. Anonymkode: 43f35...447 ja, det ser man jo tydelig. Hun her er ikke i en slik maktposisjon, da (heldigvis!). Men hun prøver å ha makt over alle rundt seg likevel. Anonymkode: 800e8...001 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #20 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Okei. Ja, det er destruktivt og jeg trenger absolutt ikke sånne mennesker rundt meg. Foreldrene mine skjønner ikke helt hva jeg mener, de ser at noe er galt, men mener at hun bare er lat og spesiell... De er helt fjerne Anonymkode: 800e8...001 Trist å ha sånne folk i familien. Har selv destruktive individer i familien. De skaper alltid drama ,splid og uvennskap . Det er konflikter på høyt nivå særlig om penger, eiendeler arv og forhold. Og trussler kommer på løpende bånd. Det er anmeldelser og rettsaker. Er sliten av dette og har kuttet ut halvsøster, tanter, onkler og kusiner... Anonymkode: 43f35...447 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå