Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har stort behov for nye bukser - men hva er det som skjer i butikkene? Lengden slutter på 32" i de aller fleste merker, og jeg som er 178 cm over bakken sliter!

føler meg som en klovn når jeg prøver meg på shopping, buksene rekker meg til leggen, og det ender med chips og sjokolade i sofaen. 

Kan ikke jeg med lange ben finne et par kule jeans eller et par fine bukser som IKKE er slim herifra til månen?

plis - dere andre, hvor handler dere bukser? Jeg trenger hjelp.

Har sett flere merker har egen kategori med TALL, men er det nødvendig da?

tips tas i mot med takk.

Anonymkode: 7de2a...75d

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1682717-bukser-til-oss-h%C3%B8ye-%F0%9F%86%98/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Slik har det jo vært lenge? Jeg har sjeldent funnet bukser i butikker fordi jeg har lange ben. Handler gjerne på Zalando hvor jeg kan sortere på tall, samt lese hvor lange de er. Er 178.

Anonymkode: 35c4c...fed

• Liker 1
AnonymBruker

Prøv Zara, de har ofte bukser med veldig lange ben. Er 1,79 selv og synes ikke lenger det er noe problem, det var verre for 40 år siden. Eneste problem nå er moten med ankellange bukser, de blir bare rare på meg.

Anonymkode: 776ca...227

AnonymBruker

Er også 178, men kjøper alltid bare 32 og ser litt rar ut 🙈 Har ikke tenkt på at jeg kunne ha lett etter litt lengre bukser. Eneste buksene som er lange nok er golfbuksene mine i 32 lengde, av en eller annen grunn er de helt passe. 

Fine tips her i tråden da 😊

Anonymkode: 3262c...6be

Jeg kjøper for det meste Levis eller Lois, de har opp til 34 og 36 (ikke alle modeller har 36) i lengde. Unngår small/medium/large-bukser , går for de med tommer i midje og beinlengde :) 

Lois-bukser er av en eller annen grunn ekstra lang i beina, selv om man skulle tro at en tomme var en tomme🤷🏼‍♀️ Lois bruker jeg 32 i lengde, mens Levis 34.

Only tror jeg har egen serie jeans for de som er lang, Only tall tror jeg de heter, men jeg synes ikke Only-bukser har like god kvalitet som feks Levis. Levis og Lois koster mere enn feks Only, men de holder seg like fine vask etter vask og varer i årevis. Jeg kjøper alltid på salg, googler de modellene jeg liker. Boozt har ofte salg på Levis, kjøpte nettopp ei bukse der som var nedsatt til 479kr :) Har også kommet over helt ubrukt, med merkelappen fortsatt på, på Tise.

Lee har også tommer, men de buksene har jeg ikke brukt.

• Nyttig 1

Annonse

Kjøper kun bukser på zalando. Trenger 36" i lengde og det er det ingen butikker som har hvor jeg bor. Vero Moda og Only har tall kolleksjoner som er fine og rimelige. Har også kjøpt vide stoffbukser fra Anna Field tall fra Zalando som er gode.

AnonymBruker

Jeg er 179 og bruker 36 i bena og har ikke problemer med å finne lange nok bukser..  Før - på 90-tallet - var det et kjempeproblem, men nå har jo mange butikker lange nok bukser. Vero moda hadde 36 i bena da jeg var ung (tidlig 2000-tallet). Ikke stort utvalg, men de hadde noen modeller i 36, og masse 34 som jeg også til nød kan bruke. 

Anonymkode: 4e392...0fc

AnonymBruker

Helt ærlig, godt å se at vi er flere i samme båt. Gikk innom en byoung butikk for en stund siden, hørte med dem om de hadde lengde 36 i bukser - hun begynte å le av meg, så sa hun: nei, da hadde vi hatt bukser stablet opp til taket🥸 

Ser mange tipser om nettbutikker, men har gått på så mange bomkjøp nå, at jeg handler ikke bukser på nett lenger. 
Takk for svar alle sammen 👌🏼👌🏼Skal prøve ut flere av tipsene deres!

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt ærlig, godt å se at vi er flere i samme båt. Gikk innom en byoung butikk for en stund siden, hørte med dem om de hadde lengde 36 i bukser - hun begynte å le av meg, så sa hun: nei, da hadde vi hatt bukser stablet opp til taket🥸 

Ser mange tipser om nettbutikker, men har gått på så mange bomkjøp nå, at jeg handler ikke bukser på nett lenger. 
Takk for svar alle sammen 👌🏼👌🏼Skal prøve ut flere av tipsene deres!

Jeg var også superskeptisk til nettbutikker etter bomkjøp etter bomkjøp. Var litt i tvil om størrelsen etter å ha tatt mål, så sendte epost til Denim Destination (tidligere Ylvia/Momento Jeans), og fikk kjempegod hjelp. Første kjøp satt som et skudd. 

Lykke til med buksejakten! 

• Liker 1
AnonymBruker skrev (På 23.5.2023 den 9.46):

Hva i alle dager er problemet med TALL?

Anonymkode: 4e392...0fc

AnonymBruker skrev (På 22.5.2023 den 22.32):

Har sett flere merker har egen kategori med TALL, men er det nødvendig da?

Tipper det menes tall som i tall på engelsk, høy på norsk. Ikke tall som i siffer og tanken er nok å tilby til folk som er høye så ja det vil jeg påstå er nødvendig 😃

Endret av t0nje
  • Liker 1
Annonse

Jeg har gitt opp å handle bukser i fysisk butikk 🙄 Må ha 36 i lengde og det finner jeg så og si aldri. Så jeg handler for det meste på Zalando, men det blir noen bomkjøp da. Det er ikke alltid merkingen stemmer eller så er de stygge på osv, men de har en god del der da.

Prøvde meg også på en butikk for høye damer, Long tall Sally, men der var alt for stort og for langt.

Det skal ikke være lett, nei.

Endret av Elaine Marley
Elaine Marley skrev (2 minutter siden):

Jeg har gitt opp å handle bukser i fysisk butikk 🙄 Må ha 36 i lengde og det finner jeg så og si aldri. Så jeg handler for det meste på Zalando, men det blir noen bomkjøp da. Det er ikke alltid merkingen stemmer eller så er de stygge på osv, men de har en god del der da.

Prøvde meg også på en butikk for høye damer, Long tall Sally, men der var alt for stort og for langt.

Det skal ikke være lett, nei.

Jeg sliter i andre enden av skalaen, alt er for langt og smalt. Buksekjøp gjør jeg ytterst sjelden og finner jeg en modell som passer kjøper jeg et lass av den 😗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...