AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #21 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje. Synes det er litt klisje Anonymkode: f1e64...a37 I know. Det syntest eg også. Men kva har du å tape? Anonymkode: 57e01...341
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #22 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er bra. Da er veien bort fra alkoholen litt enklere. Hvilket liv vil du ha? Et hvor du sitter og drikker bort kjedsomhet og alle muligheter livet kan gi deg, kaste bort mye penger? Eller et liv hvor du skaper deg et innhold, skaper deg gode og nære relasjoner, kan le og prate alvor, legge planer og glede deg sammen med andre? Ring hit i morgen! https://www.anonymealkoholikere.no/2/ Anonymkode: 85d7a...350 Jeg blir sliten av mennesker, så et liv uten nære relasjoner er noe jeg liker. Så derfor er det lettere å drikke også Anonymkode: f1e64...a37 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #23 Skrevet 22. mai 2023 Jeg synes dette var et ærlig innlegg! Kjenner meg veldig igjen i å drikke fordi man kjeder seg. Løsningen for meg ble å få meg hund❤️ En turkompis som får meg ut av huset og som jeg kan fokusere på og trene med. Anonymkode: d7c86...018 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #24 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I know. Det syntest eg også. Men kva har du å tape? Anonymkode: 57e01...341 nynorsk Anonymkode: f1e64...a37 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #25 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes dette var et ærlig innlegg! Kjenner meg veldig igjen i å drikke fordi man kjeder seg. Løsningen for meg ble å få meg hund❤️ En turkompis som får meg ut av huset og som jeg kan fokusere på og trene med. Anonymkode: d7c86...018 Takk. Har tenkt på dyr, men ikke hund hvis jeg vil reise. Kanskje katt? Anonymkode: f1e64...a37 1
Rødstrupa Skrevet 22. mai 2023 #26 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei.. skulle ønske. Liker komfort bedre enn naturen Anonymkode: f1e64...a37 Dersom du drikker pga angst, uro eller sorg feks. vet du jo at tilværelsen ikke blir bedre. Tvert imot, det blir bare en nedadgående spiral. Du er vel oppegående nok til å forstå at du må finne ut av hva som gir deg glede i hverdagen og ikke minst motivasjon for å slutte å drikke. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #27 Skrevet 22. mai 2023 Rødstrupa skrev (Akkurat nå): Dersom du drikker pga angst, uro eller sorg feks. vet du jo at tilværelsen ikke blir bedre. Tvert imot, det blir bare en nedadgående spiral. Du er vel oppegående nok til å forstå at du må finne ut av hva som gir deg glede i hverdagen og ikke minst motivasjon for å slutte å drikke. Glede er når ingen forstyrrer, og tankene mine får fred. Har ikke angst, uro, depresjon eller noe sånt. Jeg liker bare ikke at alle tror jeg trenger relasjoner. De jeg har holder lenge. Anonymkode: f1e64...a37
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #28 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei.. skulle ønske. Liker komfort bedre enn naturen Anonymkode: f1e64...a37 Hva med noe kreativt du kan drive med hjemme? Skriving, tegning, fargelegging, lage smykker/øredobber, hekle, sy, kjøp deg en symaskin og lag dine egne klær, dansing, matlaging, baking, puslespill, brettspill, låne bøker på biblioteket om et emne/tema du interesser deg for Anonymkode: e84b5...916
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #29 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med noe kreativt du kan drive med hjemme? Skriving, tegning, fargelegging, lage smykker/øredobber, hekle, sy, kjøp deg en symaskin og lag dine egne klær, dansing, matlaging, baking, puslespill, brettspill, låne bøker på biblioteket om et emne/tema du interesser deg for Anonymkode: e84b5...916 Nei.. klarer ikke å konsentrere meg. Liker ikke kreative greier. Jeg liker trening som jeg skrev. Men jeg liker alkoholen bedre Anonymkode: f1e64...a37
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #30 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det rådet du gir til en alkoholiker - spill et instrument? 😂🫣 Anonymkode: 1017a...8fb Er det virkelig så rart når ts sier hn drikker fordi hn kjeder seg? Dette rådet pluss de andre aktivitetene som ble ramset opp er da helt greie råd det. Anonymkode: e1e36...122 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #31 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg blir sliten av mennesker, så et liv uten nære relasjoner er noe jeg liker. Så derfor er det lettere å drikke også Anonymkode: f1e64...a37 Da er det lurt at du får hjelp til å finne ut om du er høysensitiv, og i tillegg har du kanskje angst og/eller depresjon, kanskje har du skader fra oppvekst som gjør at du trekker deg unna nære relasjoner? Du drikker for å skjule et problem du ikke ønsker eller tør å innrømme for deg selv, eller kanskje heller ikke forstår selv. Du drikker ikke kun fordi du kjeder deg. Du drikker for å slippe å ta tak i årsaken til at du drikker. Og det er ikke fordi du kjeder deg, det er bare et resultat av å isolere deg fra nære relasjoner og livet ellers. Søk hjelp før du ødelegger livet ditt. Du kan snu dette nå med hjelp. Det er det ikke sikkert du greier om et år. Anonymkode: 85d7a...350 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #32 Skrevet 22. mai 2023 Fungerende alkoholiker..har jeg hørt det å. Du lurer deg selv! Be om hjelp. Få fikset livet igjen. Før det koster samfunnet nok en alkoholiker. Anonymkode: 9714a...9fb 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #33 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei.. klarer ikke å konsentrere meg. Liker ikke kreative greier. Jeg liker trening som jeg skrev. Men jeg liker alkoholen bedre Anonymkode: f1e64...a37 Det kan også være du har en udiagnostisert adhd eller lignende. Jeg vet om tre som begynte å drikke alkohol pga. det, de forstod ikke hvorfor de ikke kunne konsentrere seg, ikke fant ro. De trente mye, men kjente fremdeles uroen. Alkoholen ble løsningen foran trening... inntil de mindre mengdene alkohol heller ikke lindret. Anonymkode: 85d7a...350 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #34 Skrevet 22. mai 2023 Et ærlig innlegg, og vi er flere som deg. Jeg elsker vin og drikker nesten annen hver dag. Hjelper meg å stresse ned. Det gir et lite kick i hverdagen, merker kun litt rus. Jeg jobber (aldri borte fra jobben pga alkohol), trener mye, er sosial. Har ikke barn, men samboer. Merker at kroppen blir sliten iblant. Går det ei uke uten alkohol kjenner jeg veldig på et savn og sug etter å drikke. Klarer ikke å bestemme meg for om jeg ønsker å slutte. Anonymkode: f2468...3ee 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #35 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan også være du har en udiagnostisert adhd eller lignende. Jeg vet om tre som begynte å drikke alkohol pga. det, de forstod ikke hvorfor de ikke kunne konsentrere seg, ikke fant ro. De trente mye, men kjente fremdeles uroen. Alkoholen ble løsningen foran trening... inntil de mindre mengdene alkohol heller ikke lindret. Anonymkode: 85d7a...350 Takk. Jeg har tenkt på det Anonymkode: f1e64...a37 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #36 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Et ærlig innlegg, og vi er flere som deg. Jeg elsker vin og drikker nesten annen hver dag. Hjelper meg å stresse ned. Det gir et lite kick i hverdagen, merker kun litt rus. Jeg jobber (aldri borte fra jobben pga alkohol), trener mye, er sosial. Har ikke barn, men samboer. Merker at kroppen blir sliten iblant. Går det ei uke uten alkohol kjenner jeg veldig på et savn og sug etter å drikke. Klarer ikke å bestemme meg for om jeg ønsker å slutte. Anonymkode: f2468...3ee Kanskje er du som meg Anonymkode: f1e64...a37
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #37 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da er det lurt at du får hjelp til å finne ut om du er høysensitiv, og i tillegg har du kanskje angst og/eller depresjon, kanskje har du skader fra oppvekst som gjør at du trekker deg unna nære relasjoner? Du drikker for å skjule et problem du ikke ønsker eller tør å innrømme for deg selv, eller kanskje heller ikke forstår selv. Du drikker ikke kun fordi du kjeder deg. Du drikker for å slippe å ta tak i årsaken til at du drikker. Og det er ikke fordi du kjeder deg, det er bare et resultat av å isolere deg fra nære relasjoner og livet ellers. Søk hjelp før du ødelegger livet ditt. Du kan snu dette nå med hjelp. Det er det ikke sikkert du greier om et år. Anonymkode: 85d7a...350 De eneste grunnen jeg kan tenke på er: adhd eller at jeg elsker en jeg ikke kan velge fordi familien min ikke godtar hans økonomiske bakgrunn i familien. Har derfor gått for en annen. Anonymkode: f1e64...a37 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #38 Skrevet 23. mai 2023 Er tørrlagt selv og det jeg leser av svarene dine; du avfeier et hvert tips du får og kommer med forklaringer på hvorfor det ikke kommer til å hjelpe deg. Du ser heller ikke alvorlig nok på problemet ditt, og da er det ikke noe særlig andre får gjort. Du er ikke klar for å korke flasken. Been there. Du har hvertfall anerkjent at du har et problem og det er en god start. Når det går langt nok vil du ha hjelp og er mer mottakelig for den Virker som din bunn ikke er nådd enda. Anonymkode: 1017a...8fb 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #39 Skrevet 23. mai 2023 Det går alltid bra helt til man plutselig har mistet kontrollen. Slik er det jo med vi som har spiseforstyrrelse også. Vi har jo kontroll over slankingen helt til vi plutselig en dag innser at den har kontroll over oss. Kontakt AA nå Ts. Anonymkode: fbedd...460
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå