Gå til innhold

Ikke rart at fedmen skyter i været når man får tilbud om vafler og boller på sykehus klokken 21 på kvelden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er innlagt etter et kirurgisk inngrep og har null matlyst(som ikke er unormalt så kort tid etter) istedenfor å tilby meg kvalmestillende medisin eller noe lettfordøyelig kommer de trillende med boller og vafler fordi "du bør få i deg mer proteiner"

Ja, for hvetebakst er veldig proteinrikt 🙉

Hvorfor har ikke sykehus mer kunnskap om ernæring? Personalet er kjempeflinke og koselige altså, men dette bolletyranniet er så utrolig norsk.

Anonymkode: 57dba...289

• Liker 10
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

🤣🤣

Anonymkode: bdce2...8fb

• Liker 5
Skrevet

Tviler på at det er kostholdet på sykehus som er grunnen til fedme i samfunnet. 

• Liker 30
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Heller boller enn kvalmestilende piller. Poenget er jo å få i deg mat 

Anonymkode: 5bfb2...7f9

• Liker 20
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Boller hjelper meg om jeg har null matlyst, av og til er boller bedre enn ingenting. 

Anonymkode: 6d0b3...8b3

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet på sykehus siden -97, kan telle på en hånd de gangene jeg har servert boller eller vafler til en pasient. 

Anonymkode: f1db9...78c

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet

Hovedproblemet på sykehus er ikke servering av raske karbs, men at folk ikke får i seg noe som helst. Alt som stimulerer appetitten er lov. De kunne like gjerne gått for marsipankake.

• Liker 25
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres digg ut. Var selv nettopp innlagt på sykehus og var så utrolig sulten! Alt for lite mat, skulle gjerne fått en bolle til kvelds! 

Anonymkode: 91b2a...e3a

• Liker 10
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (1 minutt siden):

Hovedproblemet på sykehus er ikke servering av raske karbs, men at folk ikke får i seg noe som helst. Alt som stimulerer appetitten er lov. De kunne like gjerne gått for marsipankake.

Når man sliter med appetitten og er kvalm så er søte gjærbakst og ikke minst kremkaker virkelig det siste man ønsker seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tullete innlegg. Hvis du er kvalm og ønsker deg kvalmestillende så må du be om det. Ingen er tankelesere.

Det er viktigere å få i seg nok energi enn å spise sunt når man er syk. Da er det helt greit å tilby noe som kanskje frister mer.

De fleste tilbringer en forsvinnende liten andel av livet sitt på sykehus. Hva man får servert der har null å si for fedme i samfunnet.

Anonymkode: 92d61...0e4

• Liker 15
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Atte hæ... hadde hylt av glede om jeg fikk det da jeg var på sykehus. Jeg fikk kokt torsk.

Anonymkode: db9e6...fa4

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Men forøvrig helt enig i at det er en skam med sykehusmaten.. Jeg fikk alt for lite (hadde nettopp født og var helt tom for energi), og den maten som var var ultraprosesserert halv/helgabrikat, i porsjoner som kunne mette en to-åring. 

Anonymkode: 91b2a...e3a

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

det er veldig viktig at pasienter spiser etter kirurgiske inngrep. Det er viktig å få i gang tarmbevegelser, som er hemmet både etter faste før operasjon, og fordi sterke smertestillinde også påvirker armbevegelsene negativt.

Det er mye bedre for kroppen å få mat i systemet, enn mer medisiner. 

jeg har både arbeidet på sykehus og vært pasient, og har aldri opplevd bolleservering, verken tidlig eller sent. 

Anonymkode: 93e3d...ada

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når man sliter med appetitten og er kvalm så er søte gjærbakst og ikke minst kremkaker virkelig det siste man ønsker seg.

Alle er ulike. Det er nettopp sånn mat jeg har lyst på når jeg ikke har appetitt.

Anonymkode: 6b94c...f39

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En avviksrapport til ledelsen hadde gitt bedre utslag enn å jamre her.

Anonymkode: 8558a...9cc

• Liker 1
Skrevet

Hihi! Det er ikke på sykehus man legger på seg!

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så rart. De eneste gangene jeg har blitt tilbydt boller og kaker på sykehus, var da jeg satt på venterommet før cellegiftbehandling.

Syntes alltid DET var helt på trynet.

Anonymkode: bce66...5fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det siste du ønsker deg. 

Anonymkode: 0b75f...a57

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det siste du ønsker deg. 

Anonymkode: 0b75f...a57

Og dette handler om MEG

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...