Gjest tinkaanonym Skrevet 22. mai 2023 #1 Skrevet 22. mai 2023 (endret) https://www.nrk.no/osloogviken/bredtveit-innsatt-sier-lite-er-endra-etter-selvmordet_-_-lases-inn-17-timer-i-strekk-1.16351148 Tanker om dagens artikkel hvor det kommer fram at kvinner låses inn 17 timer i helgene i kvinnefengsel? Jeg har lest at mange kvinner må dele rom i motsetning til menn i norske fengsel. I tillegg har de ikke likt tilbud når det gjelder å få fagbrev. Her ser vi konsekvensen av diskrimineringen. Hvordan kan dette tillates? Endret 23. mai 2023 av Gjest
Gjest tinkaanonym Skrevet 23. mai 2023 #4 Skrevet 23. mai 2023 Reign skrev (4 minutter siden): Noen fordeler må man ha. Vis skjult innhold /s Akkurat for promillekjøring. Et lovbrudd som allerede knapt blir straffet.
Reign Skrevet 23. mai 2023 #5 Skrevet 23. mai 2023 tinkaanonym skrev (27 minutter siden): Akkurat for promillekjøring. Et lovbrudd som allerede knapt blir straffet. Grunnen til at de undersøkte straff for promillekjøring, er at det er et målbart straffbart forhold. 1
Rotehodet Skrevet 23. mai 2023 #6 Skrevet 23. mai 2023 tinkaanonym skrev (14 timer siden): https://www.nrk.no/osloogviken/bredtveit-innsatt-sier-lite-er-endra-etter-selvmordet_-_-lases-inn-17-timer-i-strekk-1.16351148 Tanker om dagens artikkel hvor det kommer fram at kvinner låses inn 17 timer i helgene i kvinnefengsel? Jeg har lest at mange kvinner må dele rom i motsetning til menn i norske fengsel. I tillegg har de ikke likt tilbud når det gjelder å få fagbrev. Her ser vi konsekvensen av diskrimineringen. Hvordan kan dette tillates? Vil anbefale deg å lese denne kronikken, skrevet av en forsker på kriminalomsorgens høyskole og utdanningssenter. Fengsel, Bredtvet | Flere menn enn kvinner skader seg selv i fengsel (nettavisen.no) Påstanden om at kvinner generelt har dårligere soningsforhold, stemmer heller ikke. 2
Gjest tinkaanonym Skrevet 23. mai 2023 #7 Skrevet 23. mai 2023 (endret) Rotehodet skrev (37 minutter siden): Vil anbefale deg å lese denne kronikken, skrevet av en forsker på kriminalomsorgens høyskole og utdanningssenter. Fengsel, Bredtvet | Flere menn enn kvinner skader seg selv i fengsel (nettavisen.no) Påstanden om at kvinner generelt har dårligere soningsforhold, stemmer heller ikke. Jeg vet jo det stemmer. Er du holocaust-fornekter også? https://www.aftenposten.no/meninger/leder/i/343gLA/aftenposten-mener-uverdige-forhold-for-kvinnelige-innsatte Endret 23. mai 2023 av tinkaanonym Setter inn kilde
Gregarious Skrevet 23. mai 2023 #8 Skrevet 23. mai 2023 tinkaanonym skrev (5 minutter siden): Jeg vet jo det stemmer. Er du holocaust-fornekter også? Jeg vet det ikke stemmer. Er du "Flat-Earther" også?
Reign Skrevet 23. mai 2023 #9 Skrevet 23. mai 2023 tinkaanonym skrev (14 minutter siden): Jeg vet jo det stemmer. Er du holocaust-fornekter også? https://www.aftenposten.no/meninger/leder/i/343gLA/aftenposten-mener-uverdige-forhold-for-kvinnelige-innsatte Har du sittet inne på Bredtveit?
Gjest Warrior Skrevet 23. mai 2023 #10 Skrevet 23. mai 2023 Det skal ikke være luksus i fengsel. Det er tross alt fengsel der man skal sone sin straff. Folk skal ikke ha det luksus og trives når de soner i et fengsel. Da er det jo ikke rart folk tar sjansen på å komme tilbake hvis folk liker seg der. Men ja det bør være likt for begge kjønn. Skulle vært sånn i alle fengsel at fangene må dele rom.
Reign Skrevet 23. mai 2023 #11 Skrevet 23. mai 2023 Warrior skrev (1 minutt siden): Skulle vært sånn i alle fengsel at fangene må dele rom. Hvorfor det? 2
K.B. Skrevet 23. mai 2023 #12 Skrevet 23. mai 2023 Warrior skrev (3 minutter siden): Det skal ikke være luksus i fengsel. Det er tross alt fengsel der man skal sone sin straff. Folk skal ikke ha det luksus og trives når de soner i et fengsel. Da er det jo ikke rart folk tar sjansen på å komme tilbake hvis folk liker seg der. Men ja det bør være likt for begge kjønn. Skulle vært sånn i alle fengsel at fangene må dele rom. Hvem har sagt et ord om luksus? Men å sone straffen sin på en måte som ikke er skadelig for den mentale helsen og gir deg muligheten til å komme ut rehabilitert og muligens med ny kunnskap er hva vi ønsker, da vi vet at det er oppskriften for lav tilbakefalls prosent. 3
Gjest Warrior Skrevet 23. mai 2023 #13 Skrevet 23. mai 2023 Reign skrev (3 minutter siden): Hvorfor det? Hadde vært mer plass i fengslene, og når man soner så skal man ikke ha frihet og luksus. Man er der for å straffes/sone sin straff.
Gjest Warrior Skrevet 23. mai 2023 #14 Skrevet 23. mai 2023 K.B. skrev (2 minutter siden): Hvem har sagt et ord om luksus? Men å sone straffen sin på en måte som ikke er skadelig for den mentale helsen og gir deg muligheten til å komme ut rehabilitert og muligens med ny kunnskap er hva vi ønsker, da vi vet at det er oppskriften for lav tilbakefalls prosent. Å jeg er uenig i at det er dårlig standard i kvinnefengsel. Det er sånn det skal være i et fengsel og det mener jeg det skal fortsette å være og heller få det likt i alle fengsel. Dele rom osv. Det er blitt så flott i noen fengsel at det finnes folk som vil tilbake/ikke bryr seg om å havne i fengsel igjen og sånn kan det ikke være. Man skal ikke trives med å sone sin straff.
Reign Skrevet 23. mai 2023 #15 Skrevet 23. mai 2023 Warrior skrev (19 minutter siden): Hadde vært mer plass i fengslene, og når man soner så skal man ikke ha frihet og luksus. Man er der for å straffes/sone sin straff. Det er ikke mangel på plass i norske fengsler. Har du sett hvor liten en celle er på Bredtveit? Det har jeg. Å bo med et annet menneske på den måten vil være tortur. 2
Gjest Warrior Skrevet 23. mai 2023 #16 Skrevet 23. mai 2023 Reign skrev (54 minutter siden): Det er ikke mangel på plass i norske fengsler. Har du sett hvor liten en celle er på Bredtveit? Det har jeg. Å bo med et annet menneske på den måten vil være tortur. Har sett bilde hvordan det ser ut, og det ser ikke ut som tortur for å si det sånn. Er ikke poenget at folk ikke skal ville i fengsel? Hvis folk har det flott så er jo ikke folk redd for å havne i et fengsel. Synes fengslene i Norge er alt for flotte. Tar jo bort meningen med straff.
Reign Skrevet 23. mai 2023 #17 Skrevet 23. mai 2023 Warrior skrev (13 minutter siden): Har sett bilde hvordan det ser ut, og det ser ikke ut som tortur for å si det sånn. Er ikke poenget at folk ikke skal ville i fengsel? Hvis folk har det flott så er jo ikke folk redd for å havne i et fengsel. Synes fengslene i Norge er alt for flotte. Tar jo bort meningen med straff. Straffen i Norge er frihetsberøvelse. Jeg kan gjerne komme hjem til deg i morgen og sperre deg inne i boligen din i 30 dager, og se hvordan det går. 3
aksase Skrevet 23. mai 2023 #19 Skrevet 23. mai 2023 Tusseladen skrev (1 minutt siden): Hva med å unngå å havne i fengsel? Enig. Det å bo i fengsel er helt frivillig og kan lett unngås om man ikke tror man vil trives der. Det er bare å unngå lovbrudd. Men ingen regel uten unntak, selvsagt. Det hender jo noen blir uskyldig dømt, og det hender vel også at enkelte kommer "uforskyldt" opp i ting, som at de kanskje blir dømt for uaktsomt drap etter en bilulykke som de har vært uheldig å havne i, kanskje på grunn av et øyeblikks uoppmerksomhet. 1
Reign Skrevet 23. mai 2023 #20 Skrevet 23. mai 2023 aksase skrev (Akkurat nå): Enig. Det å bo i fengsel er helt frivillig og kan lett unngås om man ikke tror man vil trives der. Det er bare å unngå lovbrudd. Men ingen regel uten unntak, selvsagt. Det hender jo noen blir uskyldig dømt, og det hender vel også at enkelte kommer "uforskyldt" opp i ting, som at de kanskje blir dømt for uaktsomt drap etter en bilulykke som de har vært uheldig å havne i, kanskje på grunn av et øyeblikks uoppmerksomhet. Målet med fengsel i Norge er rehabilitering. Lite hensiktsmessig - og fryktelig dyrt - å gjøre folk varig psykisk syke da. 2 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå