Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så redd for å stryke, og lurte på om noen kan forklare meg hva som skiller en 2er besvarelse fra en strykbesvarelse?

Anonymkode: 9cc6d...f99

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sensorene stryker ingen hvis de ikke absolutt må. Som f.eks at du har levert blankt. En 2-er får alle som møter opp på eksamen og rabler ned noe i besvarelsen. Husk at mange nyankomne i Norge klarer å bestå selv om de knapt kan lese norsk. Det er fordi sensorene har fått instruks om at alle "tvilstilfeller" mellom stryk og 2 skal gi 2. Fordi det er viktig for regjeringen at folk består vgs.

Anonymkode: 1db48...3a7

AnonymBruker
Skrevet

Man skal være bra dum om man er norsk og klarer å stryke i faget norsk. Lista for å stå er sinnsykt lav. 

Anonymkode: 35134...2d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

En 2-er får alle som møter opp på eksamen og rabler ned noe i besvarelsen.

Nei, der må faktisk stå noe fornuftig der. Se lenke om måloppnåelse lenger opp i tråden. 

Anonymkode: 17f80...c4e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man skal være bra dum om man er norsk og klarer å stryke i faget norsk. Lista for å stå er sinnsykt lav. 

Anonymkode: 35134...2d7

Man trenger ikke være dum. De som stryker har stort sett bommet fullstendig på oppgaven, svart på noe helt annet enn de skal, skrevet langsvar på kortsvar, brukt feil sjanger (leserinnlegg isteden for retorisk analyse) osv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er så redd for å stryke, og lurte på om noen kan forklare meg hva som skiller en 2er besvarelse fra en strykbesvarelse?

De fleste elever jeg har hatt som virkelig er redde for å stryke ligger vanligvis på høy måloppnåelse. Gjelder dette deg, ts?

Skrevet

Dei tre hovudkrava er 1) at du svarer på oppgåva, 2) at teksten kommuniserer (at det er mogeleg å forstå omtrent kva du meiner), 3) og at du viser at du forstår tekstvedlegga. Dei fleste som stryker har enten misforstått vedlegga (eller ikkje lase dei ordentlig), eller svarer ikkje på oppgåva (t.d. ikkje bruker noko fagspråk eller har med relevante analysemoment i ein analyse).

Det stemmer ikkje at det berre er å møte opp og rable ned noko, strykprosenten er på rundt 10 %, om eg hugsar rett. Men hugs at du kan klage om du får 1, og viss karakteren blir ståande, har du rett på ny eksamen til hausten. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ha noen problemer som dystileksi og få hjelp? 

Anonymkode: 9b9ac...df0

• 1 år senere...
Skrevet

hei ,står i samme situasjon nå og jeg trenger hjelp før jeg får panikk. kan du fortelle om det gikk bra med deg til slutt

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ts, men  jeg strøk og det var fordi jeg ga opp der inne og så vidt svarte. Klarte ikke å konsentrere meg.

Hold ut, pust og svar så godt du kan der og da. Om du i verstefall får en dårlig karakter så går livet videre, du kan ta eksamen på nytt senere og en del år senere er hele greia bare et vagt minne i en større skala av hendelser 😊 Du vil finne din vei uansett.

Masse lykke til! 🌸 

Anonymkode: 31efe...3ee

AnonymBruker
Skrevet
ftma.7777 skrev (11 timer siden):

hei ,står i samme situasjon nå og jeg trenger hjelp før jeg får panikk. kan du fortelle om det gikk bra med deg til slutt

Hei! TS her. Huff, føler virkelig med deg! Jeg var så nervøs. Jeg vet at jeg skrev en dårlig tekst, glemte å lagre som pdf, skrev ikke overskrift og skrev ikke kandidatnummeret på filen, kun inni dokumentet.. Men det gikk bra, fikk 3:) Håper det går din vei, krysser fingrene!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hei! TS her. Huff, føler virkelig med deg! Jeg var så nervøs. Jeg vet at jeg skrev en dårlig tekst, glemte å lagre som pdf, skrev ikke overskrift og skrev ikke kandidatnummeret på filen, kun inni dokumentet.. Men det gikk bra, fikk 3:) Håper det går din vei, krysser fingrene!

De to eksamenen jeg har hatt i år så fikk vi beskjed om at filen SKAL lagres med kandidatnummer OG som pdf ellers blir de faktisk ikke vurdert.  og fører automatisk til stryk

Anonymkode: 87e62...890

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De to eksamenen jeg har hatt i år så fikk vi beskjed om at filen SKAL lagres med kandidatnummer OG som pdf ellers blir de faktisk ikke vurdert.  og fører automatisk til stryk

Anonymkode: 87e62...890

Stemmer ikke, jeg tabbet meg ut ved å ikke lagre som pdf fil for to år tilbake. Og jeg fikk karakter og alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...