AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #1 Skrevet 22. mai 2023 Jeg befinner meg i en forvirrende situasjon og trenger deres perspektiv og meninger. For omtrent fem måneder siden møtte jeg en person som egentlig skulle være en engangsgreie. Overraskende nok fortsatte vi å møtes, og seksuelt sett matchet vi perfekt. Etter noen måneder innså jeg at jeg hadde begynt å utvikle følelser for ham. Han har vært svært uklar i forhold til hva han ønsker. Noen ganger sier han at han kun vil ha et vennskap med fordeler, mens andre ganger sier han at vi er på vei til å bli noe mer. Jeg uttrykte bekymring for at han kun hadde meg inntil han fant noen han likte bedre, men han forsikret meg om at "Jeg liker deg og vil ha deg. Vi har det bra sammen." I begynnelsen var fokuset vårt primært på det seksuelle – vi møttes, hadde sex, hang sammen og sov sammen, før vi gikk hver til vårt. Den siste tiden har vi tilbrakt hele kvelder sammen og sett på serier/film (før vi sover). Han holder rundt meg hele tiden, både med to hender (stramt rundt meg), holder hånden min, kysser meg på pannen og legger hodet sitt på "skakke" over mitt. Når blikkene våre møtes, er det alltid intenst og langvarig øyekontakt, med smil, og han bøyer ofte hodet for å gi meg et kyss. Vi har skrevet sammen nesten hver dag, og det er ofte han som tar initiativet og skriver mest. Vi kan ha jevn kommunikasjon gjennom hele dagen. Da det skjedde noe i familien min, var han rask med å spørre om han kunne ringe meg. Vi snakket da i 2,5 time, til klokken 01.30 om natten. Han virket virkelig opptatt av å støtte meg og delte personlige detaljer om sin egen familie, noe han har gjort mye ved tidligere anledninger også. For 2,5 uke siden spurte jeg ham hva vi egentlig er, og da svarte han at han ikke føler det på samme måte som meg og ikke har følelser for meg. Da bestemte jeg meg for å kutte kontakten, da det er det beste for meg å gå videre. Etter en uke uten kontakt, skrev han plutselig og spurte om vi aldri skulle se hverandre igjen. Han uttrykte at han kom til å savne meg veldig mye og at han var veldig glad i meg. For noen dager siden bestemte jeg meg for å aktivere Tinder-kontoen min igjen. Da jeg kom over profilen hans, valgte jeg å bare gå videre uten å gjøre noe ut av det. Men noen timer senere likte han meg. Jeg gikk inn på profilen hans og oppdaget at han hadde endret teksten og fjernet det som jeg oppfattet som negativt. Likevel, etter 2-3 timer, blokkerte han meg plutselig. Dette fører meg til spørsmålet mitt: Kan det virkelig stemme at han ikke har følelser for meg? Jeg føler at han fornekter det når vi er sammen, fordi hele hans væremåte og kroppsspråk utstråler noe annet. Jeg er forvirret og usikker på hva jeg skal tro. Jeg håper noen av dere kan dele deres tanker og erfaringer. Har noen av dere vært i lignende situasjoner? Hva tror dere er grunnen til hans motstridende signaler? Anonymkode: 74c14...141
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #2 Skrevet 22. mai 2023 Dere legger nok ulike tolkninger i begrepet "har ikke følelser". Utfra det du skriver, tenker jeg at han har følelser for deg i den forstand at han liker å være intim med deg og henge med deg, men han kjenner nok samtidig at det er ett eller annet som ikke stemmer for at du skal være den store kjærligheten. Han liker deg bedre enn de fleste andre jenter og liker deg best akkurat nå, men han føler at noe mangler for at han skal satse på deg. Dersom han ikke har funnet et bedre alternativ enda, så er det nok foreløpig litt vanskelig å gi slipp for han. Så fort han møter noen han liker bedre, så tror jeg derimot at han vil behandle deg som luft. Alternativt er han umoden i følelseslivet og vil heller ha det gøy og date enn å ha kjæreste, på tross av følelser, men jeg har mest troen på det første jeg skrev. Anonymkode: 755bd...c96 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #3 Skrevet 22. mai 2023 Jeg skjønner at du blir forvirret men det er egentlig ikke noe å bli forvirret over. Han liker deg som person og å ha sex med deg, han bryr seg om deg som en venn, og dere er venner med fordeler. Han er ikke interessert i deg som noe mere, og tinder er en sexapp, men han skjønte vel fort at det ble feil å like deg der når du hadde avsluttet med han. Egentlig viser det at han ikke respekterer deg i det hele tatt og ikke tar hensyn til følelsene dine når han selv vet at han bare vil ha deg for sex og du vil noe annet. Da tar han ikke hensyn til at du satte sunne grenser for deg selv og avsluttet greien deres og tenkte bare på seg selv i det han liket deg på Tinder. Denne fyren må du bare unngå totalt og glemme helt. Veldig kjipt at det ikke gikk mellom dere men om et halvt år når du er over sorgen så er du glad han er ute av livet ditt og kjenner hvor mye bedre balanse du har i livet uten han Anonymkode: 8d9b1...7df 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #4 Skrevet 22. mai 2023 Det spiller ingen rolle hva slags (svake) følelser han evt må ha for deg så lenge han ikke vil akseptere dem, bygge på dem eller er villig til å velge deg. Hvis du ikke kommer deg bort fra ham vil du ende med kjærlighetssorg og bortkastet tid. Sats på noen som vil satse på deg! Det er det du fortjener! Ønsker deg alt godt! Anonymkode: 81e55...de9 3
Andro Skrevet 22. mai 2023 #5 Skrevet 22. mai 2023 Fokuser heller på målene med relasjonen. Han vil ha sex og kos, men ikke noe forhold. Du er forelska og håper på et forhold som han ikke vil inn i. Det kommer ikke til å endre seg. Det at han koser seg med å se på deg og ta på deg betyr ikke at han er forelska eller vil ha kjæreste. Han gir ingen motstridende signaler. Han sier nei. 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #6 Skrevet 22. mai 2023 Det skal sies at han ved flere anledninger sagt at vil ha meg i livet sitt, og absolutt ikke vil miste meg. Så bare sex er det ikke. Men, jeg ser jo nå at dere har helt rett i det dere skriver. Tusen takk for svar! ts Anonymkode: 74c14...141
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #7 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det skal sies at han ved flere anledninger sagt at vil ha meg i livet sitt, og absolutt ikke vil miste meg. Så bare sex er det ikke. Men, jeg ser jo nå at dere har helt rett i det dere skriver. Tusen takk for svar! ts Anonymkode: 74c14...141 Ja som en nær venn. Anonymkode: 8d9b1...7df
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #8 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): For noen dager siden bestemte jeg meg for å aktivere Tinder-kontoen min igjen. Da jeg kom over profilen hans, valgte jeg å bare gå videre uten å gjøre noe ut av det. Men noen timer senere likte han meg. Jeg gikk inn på profilen hans og oppdaget at han hadde endret teksten og fjernet det som jeg oppfattet som negativt. Likevel, etter 2-3 timer, blokkerte han meg plutselig. Dette fører meg til spørsmålet mitt: Kan det virkelig stemme at han ikke har følelser for meg? Han blokkerte deg. Det sier sitt det. Etter min erfaring, er det hva en gjør som er betyr noe, ikke hva en sier. Anonymkode: 616fd...a89 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #9 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han blokkerte deg. Det sier sitt det. Etter min erfaring, er det hva en gjør som er betyr noe, ikke hva en sier. Anonymkode: 616fd...a89 Ja, på Tinder. Men ikke andre SoMe plattformer. Anonymkode: 74c14...141
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #10 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ja, på Tinder. Men ikke andre SoMe plattformer. Anonymkode: 74c14...141 Hvor han er ute og jakter etter andre damer fordi han ser etter annet enn hva han får av deg. Han har ikke følelser for deg. Det er poenget mitt. Anonymkode: 616fd...a89 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #11 Skrevet 22. mai 2023 Virker som han liker deg godt og liker å kose med deg. Men kanskje han ikke vil ha noe forpliktende og eksklusivt forhold? Anonymkode: 160ed...672
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #12 Skrevet 22. mai 2023 Høres nøyaktig ut som meg og min FF, alt er helt likt, så enten er det flere av de eller så deler vi FF. Anonymkode: b53ef...66d
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #13 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres nøyaktig ut som meg og min FF, alt er helt likt, så enten er det flere av de eller så deler vi FF. Anonymkode: b53ef...66d Ikke gøy å høre.. Hvor i landet hører du til? ts Anonymkode: 74c14...141
PM75 Skrevet 22. mai 2023 #14 Skrevet 22. mai 2023 Så flott at du var sterk nok til å kutte han ut! Klapp deg selv på skulderen, det er bra gjort! Og kudos til han for å være ærlig og ikke utnytte situasjonen. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #15 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Høres nøyaktig ut som meg og min FF, alt er helt likt, så enten er det flere av de eller så deler vi FF. Anonymkode: b53ef...66d Ts beskriver 70% av FF forhold Anonymkode: 8d9b1...7df 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #16 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det skal sies at han ved flere anledninger sagt at vil ha meg i livet sitt, og absolutt ikke vil miste meg. Så bare sex er det ikke. Men, jeg ser jo nå at dere har helt rett i det dere skriver. Tusen takk for svar! ts Anonymkode: 74c14...141 Hvor lenge tror du det varer om du slutter ha sex med han? Toppen en uke ekstra med "vennskap". Anonymkode: de63c...524
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #17 Skrevet 22. mai 2023 Han «bryr seg om» deg fordi han får seg sex. Anonymkode: 10353...6de 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #18 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det skal sies at han ved flere anledninger sagt at vil ha meg i livet sitt, og absolutt ikke vil miste meg. Så bare sex er det ikke. Men, jeg ser jo nå at dere har helt rett i det dere skriver. Tusen takk for svar! ts Anonymkode: 74c14...141 Hvordan vet du at det ikke er kun for sex? Altså at han vil ha deg i livet…men kun som elskerinne? Grunnen til han vingler er fordi han liker sexen med deg, men er redd for å vikle seg inn i noe innviklet dersom du får mye følelser. Og ja, jeg forstår godt du blir forvirret. En del av datingspillet til menn et ‘å spille kjærester’ for å damene til å bli og ønske mer (sex). Da får jo vi damer lettere følelser over tid. Noe som ender med at han som oppførte seg som en romantisk kjæreste nærmest ghoster dama over natta uten a hun skjønner noen ting. Har en del erfaring med slike ‘Tinder-menn’ selv. Og jeg endte med å bli ganske kald selv etterhvert. Så mannen jeg er samboer med i dag måtte kjempe litt før jeg skjønte det var alvor😅 Jeg trodde jo bare han spilte ‘kjærestespillet’ og holdt ham på passe avstand for å ikke bli såret. Anonymkode: 15075...4ba 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #19 Skrevet 22. mai 2023 PM75 skrev (22 minutter siden): Så flott at du var sterk nok til å kutte han ut! Klapp deg selv på skulderen, det er bra gjort! Og kudos til han for å være ærlig og ikke utnytte situasjonen. Helt enig. Begge har egentlig gjort det riktige her. Kjærligheten kan være tøff😔 Anonymkode: 15075...4ba
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #20 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): PM75 skrev (32 minutter siden): Så flott at du var sterk nok til å kutte han ut! Klapp deg selv på skulderen, det er bra gjort! Og kudos til han for å være ærlig og ikke utnytte situasjonen. Men han fortjente egentlig ikke kudos. Skulle egentlig bare mangle at han ikke var ærlig og holdt avstand selv. Selv om det finnes drittsekker, betyr det ikke at de som oppfører seg vanlig og høflig trenger å få skryt. At han forvirret følelsene hennes ytterligere ved å ‘like henne på Tinder igjen for så å blokkere henne i neste øyeblikk var heller ikke særlig sympatisk gjort.. Anonymkode: 15075...4ba 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå