Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å komme seg fra utbrenthet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hva gjorde dere, rent konkret for å komme dere?

Anonymkode: a0876...d56

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Svar på overskriften:

Kan ta alt fra 6 mnd til at man ikke klarer å komme tilbake i jobb i det hele tatt. Spørs hvor langt man lar det gå.

Anonymkode: 964c5...666

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok tiden til hjelp. 
Jeg slappet av og gikk i behandling, både individuelt og i gruppe. 
Var tilbake i jobb etter tre år :) 

Anonymkode: 3ea54...06c

Skrevet

Tok et par år, vel. Gjorde? SLappet av :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt er et tau? 

Det kommer nok helt an på. Noen kan komme seg etter et par ukers ferie, mens andre gjerne trenger måneder og karriere-skifte i tillegg. 

Hva som skal til, vil avhenge av hva som er årsaken til at du ble utbrent i utgangspunktet. Om det var forholdene på jobb, må de gjerne endres for at du ikke bare skal rett på veggen igjen. Om det er kombinasjonen jobb + familieliv, må du gjerne gjøre om noe på kabalen der (gå ned i stilling, finne en jobb som gir mindre reisetid, mulighet for hjemmekontor, o.l.)

Anonymkode: e18f7...6a3

AnonymBruker
Skrevet

Det er svært mange faktorer som spiller inn til at du kan få noe "fasit" svar på det.

Miljø, helse, penger, muligheter er bare noen faktorer som spiller inn.

Det kan ta alt fra noen måneder til tiår. Det er klin umulig å svare på.

Jeg har måtte gå til psykolog for å trene mentalt, trene fysisk kropp på treningssenter, spise riktig mat for min kropp, ta tiden til hjelp. Akseptere at det ikke er alt jeg kan fikse på 1-2-3. 

Anonymkode: 8efef...c1c

Skrevet

Det finnes dessverre ikke et fasitsvar på spørsmålet ditt.

Det kan gå alt fra noen uker, måneder, år til aldri. Alt er avhengig av hvor alvorlig utbrent du blir og hvordan du håndterer det og om eller hvordan du endrer mønstrene dine. Og ikke minst hvilke endringer du gjør i livet.

Jeg møtte selv veggen i 2021, var tilbake i 100% jobb i 2022 og er nå delvis tilbake i sykemelding igjen for en periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...