Gå til innhold

De første dagene/uka med ny valp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi får en liten retrivervalp svært snart. 

Dessverre har det skjedd en misforståelse mellom oss og oppdretter ang dato, så vi får valpen ei uke før vi trodde. Dette gjør at vi sliter mye med logistikken et par dager da vi voksne har forpliktelser vi bare ikke kan komme oss utav. 

Valpen skal selvfølgelig ikke være alene, men det jeg lurer på er om det svært lite greit at valpen får en valpepasser på dagtid et par dager den første uka?  Eller om dette er komplett uproblematisk?

Jeg vet liksom ikke hvor mye en 8-9 ukers valp knytter seg til en fast person? 

(I tilfelle det var vanskelig å forstå, så har jeg ei hjemmeværende venninne som stiller opp som valpepasser hjemme hos oss de to-tre dagene jeg er nødt til å være på jobb). 

Etter valpen har vært hos oss ei uke har vi fri i flere måneder. Det var liksom bare første uka alt skar seg tre dager. 

Anonymkode: ea4c2...86d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går nok fint

Anonymkode: 8dc34...243

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok veldig fint. Så små valper, og spesielt en retriever, knytter seg til alle 😅 Neida. Så lenge de ikke blir forlatt alene men har noen å være med, spiller det ikke så stor rolle for de hvem det er når de er så små. Det er først når de blir litt eldre at de begynner å få litt preferanser for folk utifra hvem som dekker behovene deres. Du og samboeren din vil bli yndlingsfolkene til valpen uansett. 

Her er det snakk om at venninnen passer valpen hjemme hos dere noen timer et par dager. Det er helt uproblematisk 🙂

Anonymkode: ff577...48d

• Liker 3
Skrevet

Det går nok helt fint :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for positive svar! ❤️

Da går jeg inn i dette med litt lavere skuldre. 

Har hatt så dårlig samvittighet for oppstarten i nytt liv for den lille valpen, og kjenner allerede nå at jeg blir alt for hønemor 😂

Er jo som å vente en baby dette her!

• Hjerte 2
Skrevet
On 5/22/2023 at 10:48 PM, AnonymBruker said:

Takk for positive svar! ❤️

Da går jeg inn i dette med litt lavere skuldre. 

Har hatt så dårlig samvittighet for oppstarten i nytt liv for den lille valpen, og kjenner allerede nå at jeg blir alt for hønemor 😂

Er jo som å vente en baby dette her!

Åh, jeg savner den spenningen! Valpeshopping var MYE mer gøy enn babyshopping 🙈

Kos deg med den nye pelsdotten, dette kommer til å gå fin-fint!

AnonymBruker
Skrevet

Komplett uproblematisk og et lite pluss vil jeg si! 

Anonymkode: ba083...edf

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Komplett uproblematisk og et lite pluss vil jeg si! 

Anonymkode: ba083...edf

Krysset av feil. Ikke meningen å være anonym :)

AnonymBruker
Skrevet

Det går nok helt fint. Valper sover veldig mye i starten og det er jo positivt å treffe forskjellige mennesker mtp sosialisering. :)

Anonymkode: 5b10f...661

AnonymBruker
Skrevet

Kos deg! Dette går helt fint! Jeg har en retriver på to og et halvt år nå, og bare husk at bitingen vil være mye verre enn du tror, men den går over! 😅 Ellers er det bare fint at den får treffe ulike folk.

Anonymkode: a1a7d...27c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...