AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #1 Del Skrevet 22. mai 2023 Jeg har bare brukt dagslinser frem til nå men prøve ukeslinser man kan sove med en uke og det var en ny verden! Er dette mye mer skadelig for øyet eller er det trygt? Må man følges opp med linsekontroller hos optiker? Jeg har bare bestilt linser på nett i alle år fordi jeg opplever at optiker på f eks brilleland alltid bare prøver å presse på meg de dyreste abonnementene deres og da stoler jeg ikke på at de oppgir hvilke linser som er best for meg. Er det noen som har erfaring med det som kalles nattlinser? Eller linseoperasjon? Ja som dere skjønner er jeg innmari lei av dagslinser! Anonymkode: f5fe0...03f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bondenisse Skrevet 22. mai 2023 #2 Del Skrevet 22. mai 2023 Døgnlinser (både uke og måned ++) må følges opp med optiker. Bestill en linsekontroll og fortell at du vil/har byttet. viktig å sjekke at du får riktig str og at den puster godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #3 Del Skrevet 23. mai 2023 Jeg fikk beskjed at jeg bør ha oftere kontroller siden jeg sover med linser. Og akkurat øynene mine er ikke noe jeg tar sjanser på, jeg kommer aldri til å bestille på nett uten å ha skikkelig kontroller. Jeg har ikke opplevd at optikerne på Brilleland pusher dyrere abonnementer på meg, men så har jeg heller ingen forutsetning til å vurdere mine egne øyne og hva jeg trenger. Jeg velger stole på fagfolk. Anonymkode: 44188...459 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #4 Del Skrevet 23. mai 2023 Du bør ikke sove med linsene på, selv om det står "døgnlinser" og at du kan sove med dem på. "Kan" er ikke det samme som "bør" eller at det er bra. Samboeren min gjorde det, og kan nå ikke bruke linser i det hele tatt lenger... Jeg har også slike linser hvor produsenten skryter over at de kan brukes hele døgnet, mens alt av optikere (jeg har byttet optiker og gått til ulike firma) terper på at jeg ikke engang må bruke dem hele dagen, langt mindre natten, men ha minst en time linsefri fra jeg står opp til jeg legger meg. Og ja. Du må ha oppfølging av optiker. Husk at du ikke trenger kjøpe linser hos optiker. Du kan ta kontroll og sjekk, og kjøpe linser hvor du selv vil etterpå. Anonymkode: c00e9...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå