Gå til innhold

hva kan jeg så rett i et bed?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal laqge et lite bed rundt en stor flat stein. oppå steinen har jeg et vannspeil. kunne igrunnen tenke meg noe som kommer igjen og igjen, men kan også ha litt sommerblomster. Hva er lett å få til? Har ikke grønne fingre, men er lærevillig :)

Anonymkode: 61b6f...854

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg skal laqge et lite bed rundt en stor flat stein. oppå steinen har jeg et vannspeil. kunne igrunnen tenke meg noe som kommer igjen og igjen, men kan også ha litt sommerblomster. Hva er lett å få til? Har ikke grønne fingre, men er lærevillig :)

Blomkarse har jeg sådd rett i bed og fått blomster på sensommeren. Vil du ha noe som kommer igjen hver sommer, så må du plante stauder. Fint med de som danner puter og blomstrer lenge om sommeren. 

Anonymkode: ec7eb...ff5

Skrevet (endret)

Krypende og dekkende vekst, overdådig med små lillarosa blomster og kommer igjen år etter år: Hagepute

Den blomstrer litt tidligere enn mange andre stauder som roser og slikt. Du kan kjøpe dem i potter i hagesentere eller så frø selv. Men de blomstrer ikke første året.

Det finnes en annen lav staude som kommer igjen, og det er teppesmelle. Blomstrer rikelig sent i sesongen (etter den førstnevnte). Setter du annenhver av teppesmelle og hagepute, vil det være noe som blomstrer der hele sesongen.

Endret av Million
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (13 timer siden):

Krypende og dekkende vekst, overdådig med små lillarosa blomster og kommer igjen år etter år: Hagepute

Den blomstrer litt tidligere enn mange andre stauder som roser og slikt. Du kan kjøpe dem i potter i hagesentere eller så frø selv. Men de blomstrer ikke første året.

Det finnes en annen lav staude som kommer igjen, og det er teppesmelle. Blomstrer rikelig sent i sesongen (etter den førstnevnte). Setter du annenhver av teppesmelle og hagepute, vil det være noe som blomstrer der hele sesongen.

tusen takk for tips, skal sjekkes ut idag ;) TS

AnonymBruker
Skrevet

Sukkererter

Anonymkode: 27a1c...a84

AnonymBruker
Skrevet

Stemor, frøsår seg selv og kommer derfor igjen hos meg :) Det samme med revebjelle. 

Anonymkode: 0bb33...0e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...