AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #1 Skrevet 22. mai 2023 Jeg har et "problem" jeg har hatt veldig lenge nå. Jeg er en singel mann på snart 30 år. Har vært singel nå de siste 10 årene. Har alltid vært sosial og har en bra sosial omgangskrets. Det rare er at jeg alltid har kommet veldig godt overens med jenter, og har hatt masse jentevenner opp i gjennom årene. Fortsatt er de aller fleste vennene jeg omgås med jenter, og jeg blir ofte invitert med ut og på fester og slike ting av de. Det høres kanskje ut som et drømmeutganspunkt for en singel mann. Men problemet er bare at hver gang jeg forsøker å vise interesse for noe mer enn vennskap, så blir jeg avvist. Sist det skjedde ble jeg fortalt at hun digget å være med meg, men at hun aldri så på meg som noe mer enn en god venn. Dette har skjedd flere ganger. Har fått høre at jeg er en drit bra, morsom og super snill fyr - men at jeg kun blir sett på som en venn. Misforstå meg rett, er ikke noe i mot jenter eller noe dette innlegget. Digger venninnene mine, og har all respekt for jenter. Lurer bare på om noen har noen tips? Som sagt så omgås jeg mange damer, og har mange venninner så er jo ikke det at jeg ikke er vant til å omgås de heller. Høres kanskje ut som et rart problem, men jeg prøver å spørre 😊 Anonymkode: 08e74...265 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #2 Skrevet 22. mai 2023 Ikke ha nære jente venner, er dem ikke interessert, kutt dem ut av livet ditt. De forandrer aldri mening når de først har plassert deg i vennesonen. Anonymkode: 3e2b2...62b 3
Andro Skrevet 22. mai 2023 #3 Skrevet 22. mai 2023 Du er ikke i en sone. Du er en venn. Det er de færreste som kombinerer vennskap og kjæresterier. Du må nok lete andre steder enn blant vennene dine. Treffer du ikke nye damer når du er ute med vennene dine? 4 1 7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #4 Skrevet 22. mai 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Du er ikke i en sone. Du er en venn. Det er de færreste som kombinerer vennskap og kjæresterier. Du må nok lete andre steder enn blant vennene dine. Treffer du ikke nye damer når du er ute med vennene dine? Nei da, skjønner det. Fant bare ikke noe bedre begrep. Jo da, gjør jo det. Jeg mener jo ikke at jeg leter etter kjæreste blant vennene mine egentlig, men at de andre jentene jeg møter heller ikke blir interessert på den måten. Derfor lurer jeg på om jeg gjør noe feil. Og jeg mener ikke at det er noe galt med jentevenner, bare så det er sagt 😊 Anonymkode: 08e74...265 1 2
Andro Skrevet 22. mai 2023 #5 Skrevet 22. mai 2023 Noe galt? Nei, du er åpenbart godt likt, men du kan neppe være stor på flørting. Kan ikke venninnene dine coache deg litt. Det er lettere for dem som kjenner deg enn for oss som bare ser en anonym profil. 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #6 Skrevet 22. mai 2023 Umulig å si hva som gjør at det skjer, dersom det også skjer før vennskap. Kjenner en mann som har mange jentevenner, og jeg vet ikke helt hva det er som gjør at han er «evig singel» (de siste 20 årene). Han er kjekk, morsom og ganske maskulin. Men han kan også være ganske sær. Kanskje du er litt sær, ts? 😅 Anonymkode: 167c9...0c7 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #7 Skrevet 22. mai 2023 Hva gjør du for å ikke havne i vennesonen da? Mange menn oppfører seg veldig platonisk sånn at en date føles mer som å møte en kollega og kommer ikke noe gnist ut av det. Det er viktig å vise at du er romantisk, flørtende og et godt partneremne. Da tenker jeg på damer du ber på date, ikke plutselig begynne å sjekke venninner du har hatt lenge. Det er bra og viktig å ha venninner. Altså venner du bare ser på som medmenneskelig av kvinnelig kjønn og ikke objekter du skal sjekke opp eller ligge med. Å verdsette vennskap med kvinner gjør deg til en bedre mann, og du lærer mye om kvinner ved å ha none gode venninner du kan rådføre deg om dating og sjekking med. Spør venninnene dine om en ærlig mening om hva du kan gjøre for å forbedre utseendet og klesstilen din for eksempel, eller om hvordan du bør oppføre deg for å sjekke opp noen og tilbakemeldinger på hvordan de oppfatter oppførselen din når du sjekker andre damer og hva som kan være feil. Anonymkode: 5a13e...7db 1 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #8 Skrevet 22. mai 2023 Be venninnene dine skaffe en blind date til deg Anonymkode: 8fa56...8aa 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #9 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke ha nære jente venner, er dem ikke interessert, kutt dem ut av livet ditt. De forandrer aldri mening når de først har plassert deg i vennesonen. Anonymkode: 3e2b2...62b Ts, ikke hør på misogynister som dette som har så dårlig kvinnesyn at han kun syns kvinner har verdi om han får pule de. Æsj, tenk å se halve befolkningen ikke som likeverdige medmennesker med menneskelig verdi Anonymkode: 5a13e...7db 2 2
Vera Skrevet 22. mai 2023 #10 Skrevet 22. mai 2023 Du må bruke venninnene dine som wingman på byen - det funker fjell! 5 2
ClausSaus Skrevet 22. mai 2023 #11 Skrevet 22. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har et "problem" jeg har hatt veldig lenge nå. Jeg er en singel mann på snart 30 år. Har vært singel nå de siste 10 årene. Har alltid vært sosial og har en bra sosial omgangskrets. Det rare er at jeg alltid har kommet veldig godt overens med jenter, og har hatt masse jentevenner opp i gjennom årene. Fortsatt er de aller fleste vennene jeg omgås med jenter, og jeg blir ofte invitert med ut og på fester og slike ting av de. Det høres kanskje ut som et drømmeutganspunkt for en singel mann. Men problemet er bare at hver gang jeg forsøker å vise interesse for noe mer enn vennskap, så blir jeg avvist. Sist det skjedde ble jeg fortalt at hun digget å være med meg, men at hun aldri så på meg som noe mer enn en god venn. Dette har skjedd flere ganger. Har fått høre at jeg er en drit bra, morsom og super snill fyr - men at jeg kun blir sett på som en venn. Misforstå meg rett, er ikke noe i mot jenter eller noe dette innlegget. Digger venninnene mine, og har all respekt for jenter. Lurer bare på om noen har noen tips? Som sagt så omgås jeg mange damer, og har mange venninner så er jo ikke det at jeg ikke er vant til å omgås de heller. Høres kanskje ut som et rart problem, men jeg prøver å spørre 😊 Anonymkode: 08e74...265 Dette er fordi du omgås dem på en måte som skaper tilknytning (dvs. trigger oksytocin) først, og kun på et senere tidspunkt prøver du så å skape spenning (dvs. trigge dopamin). Alltid spenning først og tilknytning etterpå. (Teknisk sett kommer initiell tiltrekning aller først, men det skjer i stor grad før noen samtale finner sted…) Endret 22. mai 2023 av ClausSaus 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #12 Skrevet 22. mai 2023 ClausSaus skrev (40 minutter siden): Dette er fordi du omgås dem på en måte som skaper tilknytning (dvs. trigger oksytocin) først, og kun på et senere tidspunkt prøver du så å skape spenning (dvs. trigge dopamin). Alltid spenning først og tilknytning etterpå. (Teknisk sett kommer initiell tiltrekning aller først, men det skjer i stor grad før noen samtale finner sted…) Det tviler jeg på. Tror - dessverre - heller at TS ikke har utseendet med seg. Anonymkode: c12f0...63c 2
Vera Skrevet 22. mai 2023 #13 Skrevet 22. mai 2023 ClausSaus skrev (48 minutter siden): Dette er fordi du omgås dem på en måte som skaper tilknytning (dvs. trigger oksytocin) først, og kun på et senere tidspunkt prøver du så å skape spenning (dvs. trigge dopamin). Alltid spenning først og tilknytning etterpå. (Teknisk sett kommer initiell tiltrekning aller først, men det skjer i stor grad før noen samtale finner sted…) Enig i denne. Det må være instant spenning for at interessen skal vekkes. Det sies at kvinner ikke jakter..jeg vil si det er feil..jakten vår består i å observere mannen i omgivelsene sine - hvordan han fungerer sosialt, hvordan vennene hans ser på han, hvilke posisjon han har i vennegjengen, hvor smart han er sosialt, hvordan han beveger seg (bevegelsesmønster sier noe om selvtillit), hvordan han behandler vennene sine....ofte har man gjort seg opp en mening om han er verdt å slå av en prat med - før han i det hele tatt har presentert seg. 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #14 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Det tviler jeg på. Tror - dessverre - heller at TS ikke har utseendet med seg. Anonymkode: c12f0...63c Det tror ikke jeg. Det er veldig mange ok og bra utseende menn som ikke har draget fordi de friendzoner seg selv og ikke vet hvordan å være romantisk. Anonymkode: 5a13e...7db 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #15 Skrevet 22. mai 2023 Vera skrev (42 minutter siden): Enig i denne. Det må være instant spenning for at interessen skal vekkes. Det sies at kvinner ikke jakter..jeg vil si det er feil..jakten vår består i å observere mannen i omgivelsene sine - hvordan han fungerer sosialt, hvordan vennene hans ser på han, hvilke posisjon han har i vennegjengen, hvor smart han er sosialt, hvordan han beveger seg (bevegelsesmønster sier noe om selvtillit), hvordan han behandler vennene sine....ofte har man gjort seg opp en mening om han er verdt å slå av en prat med - før han i det hele tatt har presentert seg. Dette er jo den organiske måten å bli interessert i folk på, for veldig mange av begge kjønn. Og derfor nettdating er så unaturlig. Anonymkode: 731e9...593
ClausSaus Skrevet 23. mai 2023 #16 Skrevet 23. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette er jo den organiske måten å bli interessert i folk på, for veldig mange av begge kjønn. Og derfor nettdating er så unaturlig. Anonymkode: 731e9...593 Nettdating frister folk fordi det tilbyr to ting: Et stort og lett tilgjengelig utvalg At avvisning føles mindre personlig Men for sjekking er det jo en fullstendig uegnet manesje. Nå ha jeg aldri brukt Tinder eller lignende, men hvis jeg skulle gjort det måtte det være bare som en kanal for å avtale å møtes. Å sitte og skulle "sjekke" via tekst på nett, uten mulighet for nonverbal kommunikasjon, virker jo egentlig bare trist. Endret 23. mai 2023 av ClausSaus 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #17 Skrevet 23. mai 2023 Kanskje du bør være mer klar på at du ønsker kjæreste fra starten av? At du er flørtete og viser "den type interesse" helt fra starten? Om du først etablerer deg som venn, og så prøver å ta det til noe annet, så vil det ofte funke dårlig. Anonymkode: 3b586...2fc 2 1
Majer Skrevet 23. mai 2023 #18 Skrevet 23. mai 2023 Jeg har også mange venninner og det verste man kan gjøre er å ta imot råd fra dem når det kommer til dating😅 Råd som "fortsett å være som du er" hjelper ikke. Min erfaring er at man må utfordre kvinner man liker. Det beste er å la de føle på mest mulig følelser rundt deg. De må oppleve at du er utilgjengelig så de blir litt frustrerte, men også at du kan være der for dem. Du må rett og slett få de til å oppleve så mange følelser rundt deg at de vil tenke på deg når du ikke er tilstede. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #19 Skrevet 23. mai 2023 Majer skrev (6 minutter siden): Jeg har også mange venninner og det verste man kan gjøre er å ta imot råd fra dem når det kommer til dating😅 Råd som "fortsett å være som du er" hjelper ikke. Min erfaring er at man må utfordre kvinner man liker. Det beste er å la de føle på mest mulig følelser rundt deg. De må oppleve at du er utilgjengelig så de blir litt frustrerte, men også at du kan være der for dem. Du må rett og slett få de til å oppleve så mange følelser rundt deg at de vil tenke på deg når du ikke er tilstede. «Fortsett å være som du er» er kode for «de fleste kvinner finner deg ikke attraktiv, men det vil jeg ikke si. Håper likevel at du en vakker dag møter en kvinne som liker deg for den du er». Anonymkode: c12f0...63c 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #20 Skrevet 23. mai 2023 Antagelig er du ikke så god på å flørte. Også ikke veldig kjekke menn (sier ikke at det gjelder deg), kan ha draget. Anonymkode: aa09e...e66 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå