Gjest Fortvilet Skrevet 8. januar 2006 #1 Skrevet 8. januar 2006 Jeg ruser meg i perioder,og nå har det tatt av... Jeg har vært på Vangseter, Inkognito osv., men jeg følte meg ikke bekvem. Klientene var ok, men noen burde ikke jobbet der i det hele tatt... Hører at solvang er bra. Jeg bor på østlandet. Men jeg har jo ikke penger til å dekke utgiftene. Jeg leier en bolig. Vil sosialkontoret kreve at jeg opphører leieforhodet hvis jeg oppsøker dem? Jeg vet de dekker evt. solvang, men kan de kreve at jeg er uten bolig når jeg har gått evt gjennom behandling?
Saeria Skrevet 8. januar 2006 #2 Skrevet 8. januar 2006 Jeg synes det er flott at du selv innser at du har behov for hjelp. Da er du alt kommet et stykke på vei. Jeg har desverre ikke så mye kunnskap jeg kan hjelpe deg med men se litt på disse sidene: http://www.unginfo.oslo.no/helogsos/rusinfo.php http://www.rus-nett.no/ Hvis du ringer de på Solvang kan de sikkert hjelpe deg med de spørsmål du måtte ha. Masse lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2006 #3 Skrevet 9. januar 2006 Solvang er bra ja, jeg har selv vært der. Selv ble jeg riktignok ikke rusfri før jeg fikk metadon (hadde brukt opiater så lenge at kroppen ikke lenger produserer morfinstoffer (endorfiner) på egenhånd, så da var det ingen vei utenom...). Vet ikke hva du ruser deg på da, når jeg var på Solvang virket det som det var mest opiatbrukere der. Men det burde ikke spille noen rolle, man er jo der for å bli rusfri! Alle som jobber på Solvang har selv hatt rusproblemer, så de vet hvordan du har det. Søk sosialkontoret om støtte til dekning av utgifter til rehabilitering av rusproblemet ditt. Vet ikke om de vil be deg om å si opp leiligheten din. Tror ikke de betaler husleie i tillegg til rehabiliteringen sånn for kjempelang tid, men det kan du jo høre med dem om? Lykke til uansett!
Gjest Gjesta Skrevet 9. januar 2006 #4 Skrevet 9. januar 2006 Kan ikke hjelpe deg,men ville ønske deg lykke til og henger meg på Saeria.Flott at du søker hjelp
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2006 #5 Skrevet 9. januar 2006 Solvang er bra ja, jeg har selv vært der. Selv ble jeg riktignok ikke rusfri før jeg fikk metadon (hadde brukt opiater så lenge at kroppen ikke lenger produserer morfinstoffer (endorfiner) på egenhånd, så da var det ingen vei utenom...). Vet ikke hva du ruser deg på da, når jeg var på Solvang virket det som det var mest opiatbrukere der. Men det burde ikke spille noen rolle, man er jo der for å bli rusfri! Alle som jobber på Solvang har selv hatt rusproblemer, så de vet hvordan du har det. Søk sosialkontoret om støtte til dekning av utgifter til rehabilitering av rusproblemet ditt. Vet ikke om de vil be deg om å si opp leiligheten din. Tror ikke de betaler husleie i tillegg til rehabiliteringen sånn for kjempelang tid, men det kan du jo høre med dem om? Lykke til uansett! ← Jeg som skrev det ovenfor. Så at jeg hadde glemt å svare på det siste spørsmålet ditt: nei, sosialkontoret lar deg selvsagt ikke stå uten bolig når du er ferdig rehabilitert! Kom på nå at de slett ikke ba meg om å si opp leiligheten min når jeg skulle til Solvang (de betalte faktisk husleia mi mens jeg var der)! Hadde glemt det, det er 8 år siden nå... Masse lykke til igjen! Ta kontakt med sosialkontoret NÅ!! Dessverre tar det tid å få time på sosialkontoret, i tillegg til at du sannsynligvis må stå måneder på venteliste til f.eks. Solvang. Så det haster!
Tinken Skrevet 9. januar 2006 #6 Skrevet 9. januar 2006 Ta en titt på hjemmesidene til Tyrilistiftelsen: http://www.tyrili.no/ Gikk litt fort i svingene så jeg vet ikke om den siden er den eksakte når det kommer til avrusning, men ta en titt så finner du helt sikkert ut av det! Min far var på Tyrili ved Lillehammer. Husker det som et veldig bra sted. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå