AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #1 Skrevet 22. mai 2023 Er så sliten av cocker spanielen på 1 år. Hun er fremdeles så veldig valpete i hodet! Hvis hun kjeder seg bare LITT så stjeler hun. Sko, truser fra skittentøysdunken;(🤢)lego og leker fra barnas rom, hun går også oppi sekker og vesker og forsyner seg av det hun måtte finne. 2 solbriller og et bankkort fattigere på et par uker. Vi har ikke satt opp barnegrind mellom etasjene, men tror vi må det nå, barna klarer ikke huske å alltid lukke dører etter seg. Hun får lange turer daglig, vi gir henne mentale oppgaver, tyggebein og hun har alltid egne leker tilgjengelig. Hva mere kan vi gjøre? Jeg forsøker å ikke gi henne oppmerksomhet, men heller bytte slik at hun får en godbit/egen leke. Men kan det hende hun skjønner at hun får noe gøy/godt når hun stjeler? NEI og SLIPP blir også brukt når jeg er drittlei, og det er jeg ganske ofte… tips? Anonymkode: 1fa1f...eb5
Tabris Skrevet 22. mai 2023 #2 Skrevet 22. mai 2023 Jeg ville først sørget for at hun får det hun har behov for av fysisk og mental aktivisering. En cocker spaniel er egentlig en arbeidshund og en unghund har mye energi. Samtidig ville jeg også sørget for at det er aktiviteter som roer ned mer enn stresser opp (mer lange skogsturer, søk, spor, godbitspor, nyinnlæring osv og mindre kasting av ball/pinner, leking og herjing). Så ville jeg ryddet bort mest mulig "løsøre" slik at det ikke er lett for henne å få tak i. Grind mellom rommene kan også være greit. Det er lurt at du bytter, jeg ville fortsatt med det. Min hund ville gjerne stjele kattelekene og tygge på dem, og de er jo ikke laget for hundetenner. Så jeg byttet konsekvent. Fikk alltid godbit i bytte, aldri kjeft. Det førte til at han kom til meg med dem i stedet for å ødelegge dem. Etterhvert som jeg hadde belønnet ham for det lenge, og han vokste ut av "vil ødelegge alt"-stadiet, så begynte jeg gradvis å ignorere når han hentet lekene. Ofte ville han da bare slippe dem og miste interessen. Hvis han kommer til meg med dem nå, i en alder av snart 11 år, så er det fordi han kjeder seg jeg og jeg må ta en vurdering på om han har fått nok aktivisering den dagne.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #3 Skrevet 31. mai 2023 Hold miljøet ryddig. Reduser fristelsen for hunden ved å sørge for at området er ryddig og fri for gjenstander den kan stjele. Belønn ønsket atferd. Ros og belønn hunden når den viser ønsket atferd ved å ikke stjele ting / leker med sine egne hundeleker. Anonymkode: f1fa7...8f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå