Gå til innhold

Vår 19-åring drikker ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jente 19 år, drikker ikke. Blir ikke bedt på fest. Føler hun detter utenfor sosialt pga null alkohol 😣

Flere med ungdom som ikke drikker?

Anonymkode: 5dbef...496

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min datter tar seg kanskje en cider Max.

Hun opplever også å enten ikke bli invitert eller å bli mast på og gjort veldig narr av at hun ikke drikker mer.

Hun droppet mange russetreff pga dette.

Anonymkode: 9a624...d15

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min datter tar seg kanskje en cider Max.

Hun opplever også å enten ikke bli invitert eller å bli mast på og gjort veldig narr av at hun ikke drikker mer.

Hun droppet mange russetreff pga dette.

Anonymkode: 9a624...d15

Det er trist, her valgte hun å ikke være russ.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jente 19 år, drikker ikke. Blir ikke bedt på fest. Føler hun detter utenfor sosialt pga null alkohol 😣

Flere med ungdom som ikke drikker?

Forklar henne at hun ikke trenger slike, ho kan finne bedre venner senere som ikke trenger alkohol for å ha det hyggelig. Alkohol er gift og skadelig for mennesker.

Anonymkode: 31959...d31

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er faktisk litt overrasket over dette. Trodde det var så mange Edruss nå at de falt inn i resten av miljøet.

Jeg forstår litt HVORFOR de faller ut av selve russetida, det er tross alt en tillitsøvelse, og det er litt scary å ha med noen som faktisk HUSKER  hvordan du dreit deg ut, men som ikke gjorde noe dumt selv.

Men gitt at så mange ikke drikker, trodde jeg at de hadde egne miljø.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må hun drikke? Trenger ikke det for å være sosial. Jeg hadde et fint liv uten å bli med på fest 

Anonymkode: 79908...188

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var på den alderen drakk jeg heller ikke. Jeg pleide å ta med meg en flaske med utblanda pæresaft eller noe annet med en funky farge på fest. Når de andre spurte hva jeg drakk sa jeg bare «Det er bare pæresaft», med litt sånn overdreven ironisk stemme, og da tenkte tydeligvis alle at dette var en skikkelig sterk drink jeg hadde blanda en hel flaske med, og lo av min morsomme kommentar om at det bare var saft. Funka hver gang. Man må så klart i tillegg oppføre seg skikkelig fjasete så de andre tror at man er like full som dem.

Anonymkode: eb636...c53

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor må hun drikke? Trenger ikke det for å være sosial. Jeg hadde et fint liv uten å bli med på fest 

Anonymkode: 79908...188

Jada, livet kan bli fint det! Men - ungdom lever her og nå. Og nå blir man altså ikke inkludert av de som før var venninner. Kun fordi man ikke drikker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Druid skrev (15 minutter siden):

Jeg er faktisk litt overrasket over dette. Trodde det var så mange Edruss nå at de falt inn i resten av miljøet.

Jeg forstår litt HVORFOR de faller ut av selve russetida, det er tross alt en tillitsøvelse, og det er litt scary å ha med noen som faktisk HUSKER  hvordan du dreit deg ut, men som ikke gjorde noe dumt selv.

Men gitt at så mange ikke drikker, trodde jeg at de hadde egne miljø.

De som ligger i grøfta og spyr bør vel heller være happy at en venn er edru og kan hjelpe seg.

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min satt alene på rommet sitt i fjor, ingen var interessert å bli bedre kjent med hun eller hun ble ikke invitert med på noe eller. Hun mistrivs på første vgs og var mye alene på fritiden og ofte lei seg! Vi var blitt enig når hun var 15 år hun skulle vente til hun fyller 18 år før hun drakk alkohol første gang! Hun var veldig kritisk til andre ungdommer fordi de drakk og festet, og ikke hun. Jeg begynte å pushe hun litt.. huff det høres forferdelig ut! .. jeg sa hun må gi de andre en sjans å bli bedre kjent med hun om det så innebar hun måtte dra på fest! Hun begynte å dra ut hvor det var andre ungdommer uten alkohol i begynnelsen, men vise seg på fritida og ikke kun på skolen, og etterhvert sendte jeg med hun 1 breezer. Ikke noe mer! 
Nå har hun venninner, og venninner som ikke drikker ennå. Datteren min har kommet hjem full 3 ganger nå,  men vi har veldig åpent forhold så hun viser meg hva venninnen har kjøpt til hun før fest. Hun fyller 18 år i høst og jeg pushet hun fordi jeg ikke ønsket hun skulle være alene andre vgs eller når huner russ neste år. 

Anonymkode: 10b6c...9e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jada, livet kan bli fint det! Men - ungdom lever her og nå. Og nå blir man altså ikke inkludert av de som før var venninner. Kun fordi man ikke drikker. 

Det var sånn med datteren min. Hun ble ekskludert av bestevenninnen sin fordi hun ikke drakk ennå eller hadde sex. Datteren min sier eks venninnene hennes er observert hver helg fylle i sentrum og spyr på fest! Datteren min satt på rommet sitt første vgs venninneløs. Jeg sa hun måtte være åpen for nye venninner og det har hun fått, de går av og til på en fest. Jeg har sagt hun ikke skal drikke seg sønderknust og spy, men stoppe når hun kjenner det litt og vente 1 time og drikke vann istedenfor, mye kulere å være tilstede og snakke med de andre istedenfor å henge ut gjennom et vindu å spy! Hun har klart seg bra hittil og venninnene er mer modne enn vennene hun hadde før. 🥰 

Anonymkode: 10b6c...9e6

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...