Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken serum fra dette merke anbefaler dere til 45+? Tenker serum til dag ikke kveld så det må være uten retinol. Samt hvilke dagkrem anbefales dere fra det merket?

Anonymkode: d8ff7...9e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Hyaluronsyre, påføre på fuktig hud og vær rask med å påføre fuktighetskrem rett etterpå, for å låse inn mest mulig fukt.

For peeling anbefaler jeg AHA-serum, ville brukt det to ganger i uken. AHA-syre er fint på voksen hud, det peeler men gir fukt, i stedet for BHA-syre som kan tørke ut huden (men den er igjen bra for akne).

Antioksidantserumet Q10!

Hva gjelder fuktighetskrem anbefaler jeg CeraVe. Har alle ingrediensene en god fuktighetskrem skal ha.

https://www.apotek1.no/produkter/cerave-moisturising-cream-993067p?gad=1&gclid=EAIaIQobChMIlPqknNGJ_wIVkaWyCh2VJwF2EAQYASABEgKX6fD_BwE

For svært tørr hud ville jeg prøvd urea-kremen til Inky List. 

Anonymkode: 1379f...034

Skrevet (endret)

Det kommer jo litt an på hva du ønsker at serumet skal bidra med i hudpleierutinen din og gjøre for huden din. Hyaluronsyre for fukt og antioksidanter for å beskytte mot frie radikaler og oksidativt stress som AB over her foreslår, er gode produkter for en moden hud :) Jeg vil også foreslå Collagen Booster, som ikke inneholder collagen, men peptider som stimulerer kollagenproduksjonen. 

Endret av Roci
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (12 timer siden):

Det kommer jo litt an på hva du ønsker at serumet skal bidra med i hudpleierutinen din og gjøre for huden din. Hyaluronsyre for fukt og antioksidanter for å beskytte mot frie radikaler og oksidativt stress som AB over her foreslår, er gode produkter for en moden hud :) Jeg vil også foreslå Collagen Booster, som ikke inneholder collagen, men peptider som stimulerer kollagenproduksjonen. 

Skal man ta flere serum oppå hverandre?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal man ta flere serum oppå hverandre?

Det kan man fint gjøre🙂

AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (16 timer siden):

Det kan man fint gjøre🙂

Hvordan må rekkefølgen bli?

Skrevet

En god tommelfingerregel er det som er mest tyntflytende først. Hvis begge serumene er like tyntflytende, kan du velge serumet med aktive ingredienser/antioksidanter først, og la det trekke ordentlig inn før du legger f.eks. fuktserum. Har du sensitiv hud, kan du legge fuktserum før aktive ingredienser som en "buffer".  

AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (3 timer siden):

En god tommelfingerregel er det som er mest tyntflytende først. Hvis begge serumene er like tyntflytende, kan du velge serumet med aktive ingredienser/antioksidanter først, og la det trekke ordentlig inn før du legger f.eks. fuktserum. Har du sensitiv hud, kan du legge fuktserum før aktive ingredienser som en "buffer".  

The Inkey List Hyaluronic Acid Serum, 
The Inkey List Retinol Serum, 30 ml

The Inkey List Niacinamide Serum, 

The Inkey List Polyglutamic Acid Serum, 30 ml

er disse bra? Eller burde jeg kjøpe q10 serumet eller andre serum. Er det og riktig rekkefølge å smøre på og avslutte med fuktighetskrem? Takk for hjelpen🌸

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

er disse bra? Eller burde jeg kjøpe q10 serumet eller andre serum. Er det og riktig rekkefølge å smøre på og avslutte med fuktighetskrem? Takk for hjelpen🌸

Du kan kjøpe alle, men jeg tror det blir overkill og skader hudbarrieren din om du ikke er tilvent niacinamide/retinol fra før. 

Hva er det du ønsker oppnå med hudpleie? Hva slags hudtype har du?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som @AprilLudgateskriver, så kommer det an på hvordan hudtype din er, og hva du ønsker å oppnå.

På generell basis kan jeg opplyse om at både hyalutonsyre og polyglutamic syre trosd navnene er hunektanter, altså fuktighetsgivende virkestoffer, så du kan antakelig klare deg med ett av dem. Polyglutamic acid kan fungere best dersom du har fuktfattig hud.

Når det gjelder retinol og niacinamide, er det helt riktig igjen som April skriver, at det kan bli for heftig å begynne med to slike aktive virkestoffer samtidig.

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (18 minutter siden):

Du kan kjøpe alle, men jeg tror det blir overkill og skader hudbarrieren din om du ikke er tilvent niacinamide/retinol fra før. 

Hva er det du ønsker oppnå med hudpleie? Hva slags hudtype har du?

Blandingshud… fikk beskjed at jeg kunne bruke niacinamide på områder med porer… er dette helt feil!

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blandingshud… fikk beskjed at jeg kunne bruke niacinamide på områder med porer… er dette helt feil!

Neida, ikke feil.

Jeg personlig får ingen effekt på det av niacinamide - men her er folk forskjellige.

Niacinamide kan være en veldig god ingrediens på blandingshud - så jeg hadde begynt med den og ventet med å kjøpe retinolen.

En lurere ting å gjøre er å etterhvert prøve en tube bakuhiol, mildere enn retinol men mange like effekter. Da begynner man ikke så hardt.

Tåler du den fint kan du ved tom flaske gå over på laveste retinol. 

Men aller viktigst: husk spf hver dag :) 

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (27 minutter siden):

Neida, ikke feil.

Jeg personlig får ingen effekt på det av niacinamide - men her er folk forskjellige.

Niacinamide kan være en veldig god ingrediens på blandingshud - så jeg hadde begynt med den og ventet med å kjøpe retinolen.

En lurere ting å gjøre er å etterhvert prøve en tube bakuhiol, mildere enn retinol men mange like effekter. Da begynner man ikke så hardt.

Tåler du den fint kan du ved tom flaske gå over på laveste retinol. 

Men aller viktigst: husk spf hver dag :) 

Jeg har allerede kjøpt🙈 burde jeg ikke bruke det? Hun sa bruk retinol på kveld og de andre serum inkludert niacinamide på morgenen. Blir dette bare tull? Skulle bruke retinol 1 kveld i uka i starten..

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har allerede kjøpt🙈 burde jeg ikke bruke det? Hun sa bruk retinol på kveld og de andre serum inkludert niacinamide på morgenen. Blir dette bare tull? Skulle bruke retinol 1 kveld i uka i starten..

Jeg hadde begynt med niacinamiden (og polyglutamic eller HA om du kjøpte det) nå og ventet med retinol til høsten (man blir mye fortere solbrent/solskader av dette - særlig i oppstartsfasen). 

1% er alt for høyt å begynne med, men du kan prøve sandwhichmetoden (Google det). 

Niacinamiden er vel såvidt jeg husker i 10%, og kan irritere den og. Men prøv deg frem. 

Ikke kjør retinol nå før sommeren. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...