Gå til innhold

Bytting av barnehageplass Oslo

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere, 

håper på å få litt råd. Hovedopptaket er nå over og vi har ikke fått tilbud om bytting av bhg. Står på venteliste, og bydelen kan ikke gi oss svar på hvordan vi ligger an. 

Saken er at vi per dags dato har bhg-plass på motsatt side av bydelen. Vi har ikke bil, og det tar lang tid å komme seg til og fra bhg (ca. 40 min én vei), I tillegg er bhg på motsatt side av der vi jobber, så vi drar «feil vei» ved levering, og må så reise tilbake for å komme oss til jobb. 

Jeg satte opp de 3 bhg som var nærmest, dum som jeg var satte jeg ikke opp 5. Trodde de uansett ga oss tilbud et eller annet sted forhåpentligvis litt nærmere, men har ikke fått plass noe sted. Mini går i en liten, privat familiebarnehage. De fleste går her i 6 mnd-1 år før de bytter. Alle de 6 andre barna har dermed også søkt og fått plass i ny bhg, mens vi ikke har det.

Så hva bør vi gjøre? Bare vente og se om vi kan ha flaks? Endre søknaden til å gjelde 5 bhg (men det plasserer oss helt bakerst i køen igjen?)? 

Ringe rundt til ulike bhg? Dette gjorde jeg da vi lette etter bhgplass i vinter (pga full jobb), men det hjalp ikke den gang… 

Vi klarer oss selvfølgelig, men hadde bare gjort hverdagen litt enklere at vi slapp å pendle frem og tilbake, frem og tilbake hver dag. 

Anonymkode: 808af...539

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi søkte fire barnehager. To kommunale var fulle, bare de fra prioriteringslisten fikk plass. To private tilbyd ikke plass til oss fordi vi prioriterte de ikke som nr 1 i søknaden... 

Jeg ble litt lei, for å si det sånn. Prøvde å vite på forhånd hvor lett er det å få plass i barnehagene vi valgte, fikk bare svar at de har "mange ledige plasser". Men plutselig ble alle disse plassene opptatte(

Har snakket med kommunen, og de sa at vi kan ringe tilbake i oktober. Da får vi informasjon om plassen vår på venteliste ihvertfall... Jeg skal også spørre om hvilke barnehager i bydelen har ledige plasser (de kan ikke svare på det før høsten), kanskje endrer vi søknaden da. 

Anonymkode: 3c538...b96

AnonymBruker
Skrevet

Ring og snakk med private barnehager. Det nytter ikke å snakke med offentlige, de kontrollerer ikke hvem som de tar inn selv.

Anonymkode: 90603...ddc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi søkte fire barnehager. To kommunale var fulle, bare de fra prioriteringslisten fikk plass. To private tilbyd ikke plass til oss fordi vi prioriterte de ikke som nr 1 i søknaden... 

Jeg ble litt lei, for å si det sånn. Prøvde å vite på forhånd hvor lett er det å få plass i barnehagene vi valgte, fikk bare svar at de har "mange ledige plasser". Men plutselig ble alle disse plassene opptatte(

Har snakket med kommunen, og de sa at vi kan ringe tilbake i oktober. Da får vi informasjon om plassen vår på venteliste ihvertfall... Jeg skal også spørre om hvilke barnehager i bydelen har ledige plasser (de kan ikke svare på det før høsten), kanskje endrer vi søknaden da. 

Anonymkode: 3c538...b96

Åh, uff. Det er sykt at det skal være så vanskelig å få plass her i Oslo 😞 

Da virker det som vi må belage oss på å måtte vente lenge da. Hører ofte om folk som lett har byttet/fått plass. Så veldig kjedelig å være en av de som ikke får det… 

Og så rart at praksisen ikke endres. Alle føder ikke sånn at de har permisjon til juni-oktober, og dermed lett kan starte da. Er så vanskelig for oss som ikke føder «til rett tid» eller har mulighet til å ta ut ulønnet permisjon.  

Anonymkode: 808af...539

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...