Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på skobutikken i høst og ble anbefalt Skechers da jeg sliter med leddgikt. Jeg har prøvd dem i totalt et halvt år, men de er så vonde på bena mine. De gnager under på yttersidene og oppå føttene mine. De var gode i butikken og den første dagen, men etter å ha gått noen turer, var de ikke gode lenger. Da var de jo selvfølgelig brukt ute og kunne ikke returnere og bytte. Så, jeg trenger tips til gode sko som er så nøytrale som mulig. Jeg er jo veldig glad i Converse, men har innsett at det ikke er bra når man har leddgikt. 

Anonymkode: e982a...78a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var på skobutikken i høst og ble anbefalt Skechers da jeg sliter med leddgikt. Jeg har prøvd dem i totalt et halvt år, men de er så vonde på bena mine. De gnager under på yttersidene og oppå føttene mine. De var gode i butikken og den første dagen, men etter å ha gått noen turer, var de ikke gode lenger. Da var de jo selvfølgelig brukt ute og kunne ikke returnere og bytte. Så, jeg trenger tips til gode sko som er så nøytrale som mulig. Jeg er jo veldig glad i Converse, men har innsett at det ikke er bra når man har leddgikt. 

Anonymkode: e982a...78a

Om du har spesifikke plager du vil lindre ved å bruke riktige sko, vil jeg anbefale å gå til en ortopedisk skobutikk.

De skal ha litt mer peiling på dette enn vanlige skobutikker.

Jeg gikk til en ortopedisk skobutikk her jeg bor, for å få tak i riktige sko til jobben, og de er så innmari gode på alt av underlag de skoene de anbefalte meg, og jeg har kjøpt igjen ett nytt par når forrige paret mitt ble slitte.

Endret av Bålkaffe
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er individuelt, det der, jeg har også leddgikt og bruker faktisk kun Skechers. Men bruker de med ekstra vidde, relaxed fit. 

Revmatologen kan skrive henvisning til sko eller fotsenger, da får du noe tilpasset din fot. 

Anonymkode: 259db...a05

• Liker 1
Skrevet

Sliter heldigvis ikke med leddgikt, men har svake ankler og mer plattfot på høyre en venstre fot. Bruker Skechers og er veldig fornøyd. Kjøper omtrent bare det nå. Men vil anbefale en ortopedisk butikk. Bor du i Bergen, eller relativt nær, er Drevlin kjempegod butikk. 

AnonymBruker
Skrevet

Å anbefale et merke er vanskelig, da merkene har så mange ulike modeller. Du må finne ut hva din kropp og dine ben trenger, og finne en modell som passer til det!

Jeg kan heller ikke bruke sketchers pga. gikt og bekkenproblemer, og i følge ansatte på flere sko butikker er vi ikke alene om det. Gode såler, men dårlig med støtte i skoene deres. Jeg har gått over til New Balance, de har flere modeller som er litt stive rundt hælen og dermed støtter foten min bedre :) Anbefaler deg å prøve de! Normalt dyre, men ofte på salg her i området i alle fall :)

Asics brukte jeg mye før, men synes de er akkurat litt lave rundt foten for min smak nå. Nike har også noen gode modeller synes jeg. Men tips nr 1 er i alle fall sko som er litt stive rundt hælen for bedre støtte :)

Anonymkode: 38c28...4d0

AnonymBruker
Skrevet

Sko er så individuelt. Scketchers og hooka er veldig gode til mine plattfot barn; god demping og ingen støtte under fotbuen. Jeg har ryggplager og normal fot. Disse skoene blir feil for meg siden de mangler støtte. Asias nimbus er perfekt for meg. Min venninne derimot , som også har ryggplager, syntes disse var veldig vonde og gjorde plagene verre. Jeg har arvet noen sko etter et familiemedlem: nye sko som er brukt akkurat nok til å ikke kunne returnere og som ikke passet for henne fordi hun trenger harde sko, og disse ble for mye. Perfekt for meg. 

I sportsbutikker har de måleinstrument for å måle føttenes vinkler og pronasjon. Gratis. I appen kommer det opp forslag til hvilke sko som kan passe.

Anonymkode: 747a6...aa9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...