Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om du telter på min innmark, er det da greit at jeg sprøyter ned ditt telt med møkk? Mitt jordet og man sprer møkk om våren så.. 

Anonymkode: 8f1dc...1f9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke lov å campe i tre døgn i innmark? Allemannsretten osv. 

Anonymkode: 94f07...4b1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis det er innmark. 

Anonymkode: 92ebb...f23

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke hvis det er gjerdet inn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utmark er ordet du leter etter. Villcamping er dessuten camping der det ikke er lovlig. 

Anonymkode: 99079...b7f

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Utmark er ordet du leter etter. Villcamping er dessuten camping der det ikke er lovlig. 

Anonymkode: 99079...b7f

Nemlig.

Derimot på vinteren har du lov til å gå på inngjerdede jorder så sant det ligger snø der. 
Det er irriterende for eierne  men sant. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I utmark kan en slå opp telt eller hengekøye i inntil 2 døgn. Det må være minst 150 m til bebyggelse og ikke være til sjenanse for grunneier. Innmark er dyrket mark, gårdstun osv så der kan du ikke telte.

Anonymkode: 35338...273

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Om du telter på min innmark, er det da greit at jeg sprøyter ned ditt telt med møkk? Mitt jordet og man sprer møkk om våren så.. 

Er de til hinder og sjenanse bør du kanskje ta en prat med de. Du kan jo fortelle at du har tenkt å spre møkk der de har telta. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er de til hinder og sjenanse bør du kanskje ta en prat med de. Du kan jo fortelle at du har tenkt å spre møkk der de har telta. 

Selvsagt er de til hinder på innmark og de har ikke lov å ta seg til rette der. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har du prøvd å si ifra først? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Juliv skrev (1 time siden):

Har du prøvd å si ifra først? 

Spørre om lov mener du? Hva hvis de sier nei? Jeg kan si fra at de har 3 minutter på seg før jeg begynner. Har ikke tid å vente på slike som tar seg til rette . 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Spørre om lov mener du? Hva hvis de sier nei? Jeg kan si fra at de har 3 minutter på seg før jeg begynner. Har ikke tid å vente på slike som tar seg til rette . 

Hvor i landet holder du til? 

AnonymBruker
Skrevet

Ringer altid utmarkslaget hvis jeg har tenkt å ligge i telt på deres område. Alltid greit å si i fra, og å presentere seg. Får også gode tips om hvor jeg kan campe.

Lettere å ha god dialog når jeg legger igjen penger i form av fiske- og/eller jaktkort.

Anonymkode: 78a83...379

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men du har tid til å skrive på KG? Gi beskjed om at de ikke har lov til campe der. Det er jo ikke sikkert at folk er klar over at det en din innmark! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan du. Det beste er hvis du har en ilsk og parringsklar okse gående der...

Anonymkode: f27ef...e18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Juliv skrev (17 timer siden):

Men du har tid til å skrive på KG? Gi beskjed om at de ikke har lov til campe der. Det er jo ikke sikkert at folk er klar over at det en din innmark! 

Ikke så vanskelig å forstå det når man må klatre over gjerde eller åpne en grind for å komme dit da. 

• Liker 1
Skrevet

Det er vel bare å starte å spre møkk i motsatt ende først, og om de ikke har tatt hintet og pakket sammen til du kommer til den siden de camper på så passer du på at du streifer teltduken litt i hvertfall før du stopper og sier ifra om at de ikke har lov til å campe på innmark, men at en i følge loven kan campe i max 2døgn på samme sted i utmark.

• Liker 4
Skrevet
On 5/22/2023 at 5:43 PM, AnonymBruker said:

Nei, det har du ikke lov til. Det har vel vært noen saker allerede med bønder som var litt ivrige med å slenge dritt. 

Og det vil være veldig tydelig om du gjør det nå, for du bør være ferdig med gjødsling nå. 

• Liker 2
Gjest Adobyen
Skrevet

Så var det jo dette med å ta loven i egen hånd da.  Snakk med camperne og ring politiet om de ikke lystrer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.5.2023 den 17.43):

Hvorfor må du være rasshøll?La nå folk få telte.

Anonymkode: f061b...33b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...