Gå til innhold

Størrelse dameklær fra Zara

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 
Har ikke tilgang til fysisk Zara butikk, og har lyst til å bestille noen klær fra nettbutikken deres.

Noen som vet hvordan de er i størrelsen? Små eller store? 

Anonymkode: c4b04...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei! 
Har ikke tilgang til fysisk Zara butikk, og har lyst til å bestille noen klær fra nettbutikken deres.

Noen som vet hvordan de er i størrelsen? Små eller store? 

Anonymkode: c4b04...65d

De pleier å ha forskjellige symboler på plagget om det er normal, liten i str, stor i str! Husker ikke hvilket symbol som er for hva men

Anonymkode: fcdf1...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som regel er det små i størrelsen, men så plutselig er det noen plagg som er gigantiske. Ofte gjelder det overzised plagg som kimono jakker o.l. 

Anonymkode: f9833...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler en del der. Min erfaring er at buksene dems er normale i str-noen ganger veldig lange i beina, spes enkelte dressbukser. Jakker o.l har normale størrelser, T Skjorter-topper osv synes jeg ofte er små i størrelsen hos de- de blir ofte for korte enten i lengden eller armene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes de er veldig små i størrelsen. Særlig bukser

Anonymkode: 7ade9...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Zara er ren lotto mht størrelser, man er nødt til å prøve.

Anonymkode: 1c407...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette spørs jo hva du sammenligner med? Størrelse S på KappAhl og Zavanna feks er digre sammenlignet med feks Bik Bok (hvis de ikke har endret størrelser på Bik Bok siden jeg var ung og handlet der).

Anonymkode: 592b1...c86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes de er helt normale i størrelsen ☺️ 

Anonymkode: b7ed8...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Zara har cm mål og størrelsesguide. Veldig lett å finne rett størrelse der. 

Anonymkode: 777d4...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler de er små i størrelsen sammenlignet med flere andre butikker - at de går for Italia-størrelser, som gjerne er en størrelse mindre enn våre.

Anonymkode: a9474...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Synes det meste av klærne deres er små i str. Jeg bruker Small og er ganske slank - men må nesten alltid ha M i klærne derfra. Til og med da kan klærne være trange, korte eller ikke sitte pent. Jeg har i tillegg brede skuldre, så trange topper eller gensere kan være alt for stramme.

Men som noen nevnte over, så kan noe være stort i str. Har noen jakker derfra + en skjorte, og de er mer enn stor nok i min vanlige størrelse.

Opplever dessverre at mange av klærne deres krymper i vask selv om de vaskes skånsomt og på 30gr 😕 spesielt genser og topper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.5.2023 den 18.28):

Som regel er det små i størrelsen, men så plutselig er det noen plagg som er gigantiske. Ofte gjelder det overzised plagg som kimono jakker o.l. 

Anonymkode: f9833...b05

Slik er det også med Mango desverre. Noen av ytterjakkene er enorme. 

Bestilte en blazer og noen bukser fra Zara i fjor og har en jakke jeg kjøpte derifra for endel år siden. Alle har vært true-to-size heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...