AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #1 Skrevet 22. mai 2023 Jeg har nylig fått meg kjæreste og jeg er verdens lykkeligste sammen med han. Vi utfyller hverandre godt og har det helt supert når vi er sammen. Jeg har bodd hos han den siste tiden. Når jeg har vært i forhold tidligere har jeg alltid vært rolig, er aldri sjalu og stoler på partneren min. Men nå har jeg merket en personlighetsendring i meg selv. Han er nå bortreist, sammen med en venninne og jeg tar meg selv i å være helt oppslukt i å finne ut hva han driver med til enhver tid. Dette er en venninne han har hatt i mange år, jeg har aldri møtt henne.. Og jeg trodde jeg hadde det helt fint med tanken på at de skulle reise sammen. Men jeg føler bare at han "glemmer" meg, jeg får ikke nok oppmerksomhet, selv om jeg får masse. Han sender meg meldinger osv.. Men jeg har bare en vond følelse, ikke at det er noe mellom dem, men at jeg må vite alt hele tiden. Føler det er så mye han ikke forteller meg om hvis dere skjønner? Jeg stoler på han, men liker ikke den jeg blir når vi ikke er på samme sted, aldri opplevd liknende før. Aldri vært denne typen. Blir helt hysterisk og sur/lei meg/furten/barnslig... Hvorfor i alle dager skjer dette? Og hva kan jeg gjøre med det for å jobbe med meg selv? Han er 100% mannen i mitt liv og dette er kun mine "problemer". Anonymkode: 7f88b...56d 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #2 Skrevet 22. mai 2023 Hvorfor har de dratt bort sammen? Bare de to? Har de pleid å dra på ferier sammen? Har de hatt sex før? Hvor lenge har de kjent hverandre? Er hun også i et forhold? Hvor gamle er dere? Skjuler han meldingene hun sender? Snakker han med henne foran deg? Man blir sjalu når man er redd for å miste noen, helt naturlig. Anonymkode: 30cea...854 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #3 Skrevet 22. mai 2023 Jeg er heller ikke en sjalu person, men jeg ble det i to forhold der mennene var upålitelige og kontrollerende. Hvorfor føler du at det er mye han ikke forteller deg? Anonymkode: 54976...f5c
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #4 Skrevet 22. mai 2023 Hvorfor har de dratt bort sammen? De har vært "ferievenner" i snart 15 år. De hadde bestilt turen før jeg ble sammen med han. Han gruet seg til å fortelle meg om det og han følte det var veldig rart at de to nå skulle på tur siden han heller ville reise med meg. Bare de to? De har pleid å reise en større gjeng men i år passet det kun for de to. Har de pleid å dra på ferier sammen? Ja, Har de hatt sex før? Nei. Hvor lenge har de kjent hverandre? 10-15 år Er hun også i et forhold? Tja.. Hvor gamle er dere? Alle er i slutten av 30 årene Skjuler han meldingene hun sender? Snakker han med henne foran deg? Han skjuler ikke meldingene. Man blir sjalu når man er redd for å miste noen, helt naturlig. Anonymkode: 7f88b...56d
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #5 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg er heller ikke en sjalu person, men jeg ble det i to forhold der mennene var upålitelige og kontrollerende. Hvorfor føler du at det er mye han ikke forteller deg? Anonymkode: 54976...f5c Han er ingen av delene.. Gir meg masse bekreftelse og at ikke kontrollerende. Føler kanskje ikke at han skjuler ting, men at det er mye han bare ikke tenker på å fortelle meg om. Vi har begge vært single lenge før vi møtte hverandre (10+ år liksom) Så det er jo så klart en tilvenningssak for oss begge. Anonymkode: 7f88b...56d
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #6 Skrevet 22. mai 2023 Jeg hadde ikke tolerert det. Anonymkode: 82ed5...ba9 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #7 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvorfor har de dratt bort sammen? De har vært "ferievenner" i snart 15 år. De hadde bestilt turen før jeg ble sammen med han. Han gruet seg til å fortelle meg om det og han følte det var veldig rart at de to nå skulle på tur siden han heller ville reise med meg. Bare de to? De har pleid å reise en større gjeng men i år passet det kun for de to. Har de pleid å dra på ferier sammen? Ja, Har de hatt sex før? Nei. Hvor lenge har de kjent hverandre? 10-15 år Er hun også i et forhold? Tja.. Hvor gamle er dere? Alle er i slutten av 30 årene Skjuler han meldingene hun sender? Snakker han med henne foran deg? Han skjuler ikke meldingene. Man blir sjalu når man er redd for å miste noen, helt naturlig. Anonymkode: 7f88b...56d Hmm.. tror det går bra jeg. Anonymkode: 010ab...452
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #8 Skrevet 22. mai 2023 Jeg tror jo også at det går bra. Men er bare så rart å kjenne på disse følelsene, jeg er ikke vant til det. Så det er helt nytt for meg.. Er jo ikke redd han skal gjøre noe, men tror kroppen min ubevisst "tester" han, ser hvor mye han tåler før han stikker. Hvis det gir mening? Det er også helt høl i hodet, skjønner også det. Men rart er det. Anonymkode: 7f88b...56d
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #9 Skrevet 22. mai 2023 Jeg hadde ikke giddet å være i et forhold med en mann som reiser på ferie med en venninne, bare de to. Anonymkode: 75627...95d 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #10 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Han er ingen av delene.. Gir meg masse bekreftelse og at ikke kontrollerende. Føler kanskje ikke at han skjuler ting, men at det er mye han bare ikke tenker på å fortelle meg om. Vi har begge vært single lenge før vi møtte hverandre (10+ år liksom) Så det er jo så klart en tilvenningssak for oss begge. Anonymkode: 7f88b...56d Nå som han er i et forhold kan han ikke lenger leve som om han var singel. Det må han skjønne. Ferien burde blitt avlyst, eller du kunne overtatt venninnens billetter. Anonymkode: 75627...95d 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #11 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde ikke giddet å være i et forhold med en mann som reiser på ferie med en venninne, bare de to. Anonymkode: 75627...95d Men han gjør jo vanligvis ikke det, det var tilfeldig at det ble de to, OG han ga uttrykk for at han heller ville dratt med ts.. så dette er ikke en "jeg har en tur-bestevenninne, deal med det" fyr Anonymkode: 010ab...452 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #12 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå som han er i et forhold kan han ikke lenger leve som om han var singel. Det må han skjønne. Ferien burde blitt avlyst, eller du kunne overtatt venninnens billetter. Anonymkode: 75627...95d Så venninna skulle gått glipp av sin tur? Ts burde heller blitt med Anonymkode: 010ab...452
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #13 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har nylig fått meg kjæreste og jeg er verdens lykkeligste sammen med han. Vi utfyller hverandre godt og har det helt supert når vi er sammen. Jeg har bodd hos han den siste tiden. Når jeg har vært i forhold tidligere har jeg alltid vært rolig, er aldri sjalu og stoler på partneren min. Men nå har jeg merket en personlighetsendring i meg selv. Han er nå bortreist, sammen med en venninne og jeg tar meg selv i å være helt oppslukt i å finne ut hva han driver med til enhver tid. Dette er en venninne han har hatt i mange år, jeg har aldri møtt henne.. Og jeg trodde jeg hadde det helt fint med tanken på at de skulle reise sammen. Men jeg føler bare at han "glemmer" meg, jeg får ikke nok oppmerksomhet, selv om jeg får masse. Han sender meg meldinger osv.. Men jeg har bare en vond følelse, ikke at det er noe mellom dem, men at jeg må vite alt hele tiden. Føler det er så mye han ikke forteller meg om hvis dere skjønner? Jeg stoler på han, men liker ikke den jeg blir når vi ikke er på samme sted, aldri opplevd liknende før. Aldri vært denne typen. Blir helt hysterisk og sur/lei meg/furten/barnslig... Hvorfor i alle dager skjer dette? Og hva kan jeg gjøre med det for å jobbe med meg selv? Han er 100% mannen i mitt liv og dette er kun mine "problemer". Anonymkode: 7f88b...56d Kjenner meg igjen i dette. Har kommet meg ut av det nå, men har hatt en lengre periode hvor jeg har følt på akkurat det samme som deg. Det positive her er at du er klar over hvor problemet ligger, og det hindrer deg forhåpentligvis fra å agere irrasjonelt. Så da blir din oppgave å jobbe masse med deg selv. Jeg er litt usikker på hvordan jeg kom meg ut av dette selv, men en ting jeg vet har hjulpet var å være ærlig med typen om det og prate sammen. Og da har jeg lagt det frem på samme måte som du gjør nå, at det er mitt problem og at jeg egentlig stoler på han. Jeg har også jobbet med selvfølelsen min, selv om jeg trodde at den i utgangspunktet var i ok tilstand. Siste tips er egentlig bare å ta seg sammen. Med en kjæreste følger det også en mulighet for å bli såret. Om kjæresten din ønsker det, kan han alltids få til å være utro/uærlig uten at du finner det ut, uavhengig av hvor mye dere prater sammen og hvor god kontroll du føler du har på hva han driver med. Dette må du nesten bare akseptere, og stole på at han ønsker deg godt og ikke vil gjøre deg vondt. Man har aldri en garanti, du må rett og slett bestemme deg for å stole på han. Det er en utrolig befriende og deilig følelse. Lykke til!❤️ Anonymkode: af0c8...f1e
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #14 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så venninna skulle gått glipp av sin tur? Ts burde heller blitt med Anonymkode: 010ab...452 Om dette er en god venninne så skjønner hun at kompisen har fått seg kjæreste nå. Da er det ikke lenger naturlig for de to å reise bare de to. Anonymkode: 75627...95d 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #15 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjenner meg igjen i dette. Har kommet meg ut av det nå, men har hatt en lengre periode hvor jeg har følt på akkurat det samme som deg. Det positive her er at du er klar over hvor problemet ligger, og det hindrer deg forhåpentligvis fra å agere irrasjonelt. Så da blir din oppgave å jobbe masse med deg selv. Jeg er litt usikker på hvordan jeg kom meg ut av dette selv, men en ting jeg vet har hjulpet var å være ærlig med typen om det og prate sammen. Og da har jeg lagt det frem på samme måte som du gjør nå, at det er mitt problem og at jeg egentlig stoler på han. Jeg har også jobbet med selvfølelsen min, selv om jeg trodde at den i utgangspunktet var i ok tilstand. Siste tips er egentlig bare å ta seg sammen. Med en kjæreste følger det også en mulighet for å bli såret. Om kjæresten din ønsker det, kan han alltids få til å være utro/uærlig uten at du finner det ut, uavhengig av hvor mye dere prater sammen og hvor god kontroll du føler du har på hva han driver med. Dette må du nesten bare akseptere, og stole på at han ønsker deg godt og ikke vil gjøre deg vondt. Man har aldri en garanti, du må rett og slett bestemme deg for å stole på han. Det er en utrolig befriende og deilig følelse. Lykke til!❤️ Anonymkode: af0c8...f1e Herregud. Hvorfor gjøre dette til noe som handler om utroskap? Er det sånn at alt er ok så lenge partner ikke er utro? Hvorfor kan ikke en voksen kvinne på snart 40 år få lov til å mene at det ikke er naturlig at kjæresten hennes drar på ferie med en annen kvinne? Du tror du er kul, men jeg ser en dame uten selvrespekt. Anonymkode: 75627...95d 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #16 Skrevet 22. mai 2023 Jeg er aldri sjalu men dette hadde vært grensen for meg. Han er ikke singel lenger så tur med venninne alene burde blitt avlyst. Tenker han at dette er noe som skal fortsette til neste år også? Anonymkode: f56fd...212 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #17 Skrevet 22. mai 2023 Tenker at hvis de ikke har blitt sammen i løpet av disse 10-15 årene, så skjer det ikke noe nå. Tenker han at du skal få være med på neste tur? Anonymkode: 51c83...3c6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #18 Skrevet 22. mai 2023 Jeg tenker overhode ikke at problemet her er at han skal være utro. Det er bare tanken på å være adskilt som tærer på meg. Hadde aldri trodd jeg skulle bli så knyttet til noen. Jeg er veldig selvstendig. Og nei, han har ikke tenkt til å fortsette med dette, og han vil involvere meg i alt han driver med. TS. Anonymkode: 7f88b...56d
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #19 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker overhode ikke at problemet her er at han skal være utro. Det er bare tanken på å være adskilt som tærer på meg. Hadde aldri trodd jeg skulle bli så knyttet til noen. Jeg er veldig selvstendig. Og nei, han har ikke tenkt til å fortsette med dette, og han vil involvere meg i alt han driver med. TS. Anonymkode: 7f88b...56d Hvis det er greit at de to reiser sammen i år, ser jeg faktisk ikke hvorfor de skal slutte med det? Anonymkode: 75627...95d
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #20 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker at hvis de ikke har blitt sammen i løpet av disse 10-15 årene, så skjer det ikke noe nå. Tenker han at du skal få være med på neste tur? Anonymkode: 51c83...3c6 Han har også fortalt meg at han aldri har sett på henne på den måten osv.. de er kun venner. Han har opplevd utroskap mot seg før, så han er ikke den typen til å gjøre det samme, ja jeg vet at ingenting er garantert.. Men han er åpen og vi snakker om ALT! Så har ingen grunn til å tro at han lyver. Som sagt er ikke utroskap problemet her, men seperasjonen. At jeg ikke føler meg nær nok han. Anonymkode: 7f88b...56d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå