Gjest Inverto Skrevet 22. mai 2023 #1 Skrevet 22. mai 2023 For de som har sett mine nylige tråder i Samliv og Relasjoner, så vet dere at jeg nå vurderer å se etter noen å dele livet mitt med, etter 30 år uten behovet for kjærlighet og nærhet. Det var en skremmende oppvåkning, men på en måte godt også. Anyways..... Jeg er helt ignorant om hvordan dating fungerer og hvilket regler og guides en skal følge. Men uansett så skremmer det meg ikke. Men der er en ting som jeg har stusset litt over. Dette spørsmålet er rettet eksklusivt til dere kvinner her. Jeg har lest at kvinner tester menn på forskjellige måter som for eksempel "confidence test", "jealousy test" osv. Er dette virkelig sant eller er det bare noe som internett sier? Om det virkelig er slik, så har jeg ikke hovedsaklig noe problem med det siden jeg er flink med comebacks og lekefulle kommentarer. Og jeg kommer mest sannsynlig til å se rett gjennom "testen" uansett. Problemet er at......en hver persons tålmodighet har en slutt. Disse testene kan være morsomme i noen minutter, men om jeg hele tiden må være på vakt får jeg selv ikke tid til å spørre dama kritiske spørsmål. Spørsmål som må spørres for å kjenne henne og finne ut hvor kompatible vi er. jeg foretrekker egentlig å bare bli kjent med hverandre på den "gamledagse" måten uten disse spillene. Jeg er som sagt 30 år gammel. Vi er ikke på vidergående lenger. Vi er for gamle for dette tullet, sier nå jeg. Men som sagt, er jeg ikke totalt imot desse testene. Jeg ville bare høre her
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #2 Skrevet 22. mai 2023 Jeg har aldri testet noen, og tenker du bør høre litt mindre på Internett. Anonymkode: b503a...9e5 11 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #3 Skrevet 22. mai 2023 Nei, absolutt ikke, det verste jeg vet er mind games, testing og forventninger om "tankelesing". Mest mulig ærlighet og åpenhet på en respektfull måte er mitt motto. I tillegg til flørt. Det er utrolig viktig å ha med flørtingen fra begynnelsen av. Jeg tror ikke det er særlig vanlig å "teste" andre mennesker med mindre man er av den dramatiske og manipulerende typen, og de vil du sikkert helst unngå... Anonymkode: ecc04...442 6 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #4 Skrevet 22. mai 2023 Nei, det er ikke vanlig (har aldri hørt om disse «testene» jeg) Anonymkode: 4b7fa...6a7 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #5 Skrevet 22. mai 2023 Nei, har aldri hørt om de testene du snakker om. Jeg tenker jeg er voksen, jeg gidder ikke spille spill. Dater jeg er det for å finne en livspartner, man spiller ikke spill med en man liker, føler man behov for å teste en person, da er det allerede trolig feil person for meg, ergo avslutter jeg heller. Enig med første - les mindre på nett, for mye av det som skrives er bare tull, noe noen skriver for selv å tjene penger. Og det gjør de ved å spille kvinner og menn (og potensielle partnere av samme kjønn) opp mot hverandre, skape usikkerhet, spille på alles utrygghet i situasjoner med å finne en man liker og som man blir likt av. Derfor spiller disse "ekspertene" på internett på disse følelsene, bygger opp mer usikkerhet og mistenkelighet mellom partnere - for det er slik de vil fortsette å ha flest mulig følgere. Og spillene deres blir selvoppfyllende profetier, folk blir så mistenkelig mot hverandre at de spolerer ting av den grunn (som om det å finne en livspartner ikke var utfordrende nok allerede), og så tror folk at det som står på nett stemmer. Kom deg ut i den virkelige verden, vær sosial og den beste utgaven av deg selv. Ikke stress, vær hyggelig og se de du møter og vær oppriktig interessert. Mulig bare et uheldig ordvalg av deg, men når du skriver "stille kritiske spørsmål" til en potensiell partner, det tror jeg er dømt å mislykkes, om det er holdningen. Interesserte spørsmål for å bli godt kjent, det er positivt, kritiske spørsmål allerede i en datingfase er grunn til å avslutte. Kvinner som opplever kritiske spørsmål av en date tar det som regel som et rødt flagg og dropper videre kontakt. Anonymkode: af8ae...e3f 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #6 Skrevet 22. mai 2023 Inverto skrev (21 minutter siden): Jeg har lest at kvinner tester menn på forskjellige måter som for eksempel "confidence test", "jealousy test" osv. Er dette virkelig sant eller er det bare noe som internett sier? Som deg, så er dette noe jeg kun har lest og sett om på internett. Det har aldri vært tema i mine kretser verken i yngre eller eldre dager. Anonymkode: ffb4c...6dd 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #7 Skrevet 22. mai 2023 Aldri opplevd det som mann, men så holder jeg meg også på god avstand fra kvinner som kunne funnet på noe sånt. Anonymkode: eeb1b...0c2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #8 Skrevet 22. mai 2023 Inverto skrev (24 minutter siden): For de som har sett mine nylige tråder i Samliv og Relasjoner, så vet dere at jeg nå vurderer å se etter noen å dele livet mitt med, etter 30 år uten behovet for kjærlighet og nærhet. Det var en skremmende oppvåkning, men på en måte godt også. Anyways..... Jeg er helt ignorant om hvordan dating fungerer og hvilket regler og guides en skal følge. Men uansett så skremmer det meg ikke. Men der er en ting som jeg har stusset litt over. Dette spørsmålet er rettet eksklusivt til dere kvinner her. Jeg har lest at kvinner tester menn på forskjellige måter som for eksempel "confidence test", "jealousy test" osv. Er dette virkelig sant eller er det bare noe som internett sier? Om det virkelig er slik, så har jeg ikke hovedsaklig noe problem med det siden jeg er flink med comebacks og lekefulle kommentarer. Og jeg kommer mest sannsynlig til å se rett gjennom "testen" uansett. Problemet er at......en hver persons tålmodighet har en slutt. Disse testene kan være morsomme i noen minutter, men om jeg hele tiden må være på vakt får jeg selv ikke tid til å spørre dama kritiske spørsmål. Spørsmål som må spørres for å kjenne henne og finne ut hvor kompatible vi er. jeg foretrekker egentlig å bare bli kjent med hverandre på den "gamledagse" måten uten disse spillene. Jeg er som sagt 30 år gammel. Vi er ikke på vidergående lenger. Vi er for gamle for dette tullet, sier nå jeg. Men som sagt, er jeg ikke totalt imot desse testene. Jeg ville bare høre her Jeg tror denne testingen kan foregå en del underbevisst for å se om han kan egne seg som både beskytter og omsorgsperson fra et biologisk perspektiv. Anonymkode: aae2d...eb9 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #9 Skrevet 22. mai 2023 Nei det er bare noe som Internett sier. Ikke gidd å les på sånne forumer og sider engang, de bare forpester deg. Anonymkode: 6d9e0...faf 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #10 Skrevet 22. mai 2023 Nei, tester ikke. Anonymkode: c9e7c...ac7 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #11 Skrevet 22. mai 2023 Husk at de som sitter og lager innhold med slik vinkling, gjør det for å tjene penger på usikre menn. Ikke la deg lure, gå ut i verden, og behandl kvinner med respekt. Vær snill mot og interessert i menneskene du møter 🙂 Anonymkode: add47...80b 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #12 Skrevet 22. mai 2023 Nei ikke noe mind games her. Anonymkode: 1c6c5...e24 1 1
ClausSaus Skrevet 22. mai 2023 #13 Skrevet 22. mai 2023 Inverto skrev (50 minutter siden): For de som har sett mine nylige tråder i Samliv og Relasjoner, så vet dere at jeg nå vurderer å se etter noen å dele livet mitt med, etter 30 år uten behovet for kjærlighet og nærhet. Det var en skremmende oppvåkning, men på en måte godt også. Anyways..... Jeg er helt ignorant om hvordan dating fungerer og hvilket regler og guides en skal følge. Men uansett så skremmer det meg ikke. Men der er en ting som jeg har stusset litt over. Dette spørsmålet er rettet eksklusivt til dere kvinner her. Jeg har lest at kvinner tester menn på forskjellige måter som for eksempel "confidence test", "jealousy test" osv. Er dette virkelig sant eller er det bare noe som internett sier? Om det virkelig er slik, så har jeg ikke hovedsaklig noe problem med det siden jeg er flink med comebacks og lekefulle kommentarer. Og jeg kommer mest sannsynlig til å se rett gjennom "testen" uansett. Problemet er at......en hver persons tålmodighet har en slutt. Disse testene kan være morsomme i noen minutter, men om jeg hele tiden må være på vakt får jeg selv ikke tid til å spørre dama kritiske spørsmål. Spørsmål som må spørres for å kjenne henne og finne ut hvor kompatible vi er. jeg foretrekker egentlig å bare bli kjent med hverandre på den "gamledagse" måten uten disse spillene. Jeg er som sagt 30 år gammel. Vi er ikke på vidergående lenger. Vi er for gamle for dette tullet, sier nå jeg. Men som sagt, er jeg ikke totalt imot desse testene. Jeg ville bare høre her Regn med at kvinner svarer nei til dette. Og så gjør de det likevel i praksis. 2 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #14 Skrevet 22. mai 2023 ClausSaus skrev (1 minutt siden): Regn med at kvinner svarer nei til dette. Og så gjør de det likevel i praksis. En ting vi vet er at du ikke respekterer kvinner og finner på mye rart og kvinnefiendtlig om oss, men har du så lite respekt for andre menn også? Ts skriver at spørsmålet hans er eksplisitt til kvinner men det klarte du ikke respektere. Jeg tror du trenger et kurs i folkeskikk Anonymkode: 6d9e0...faf 3 7
svartkatt Skrevet 22. mai 2023 #15 Skrevet 22. mai 2023 Vet ikke hva du snakker om. Men alt er på en måte en test. Eneste måten du består på er å være deg selv og at dette samtidig er noen den du dater liker. 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #16 Skrevet 22. mai 2023 Nå kommer jeg nok til å få mye hat, men det er viktig å skille mellom jenter og kvinner. En del jenter altså typ 18-30 og sjalue kvinner tester ofte menn på grunn av sin egen usikkerhet. Men når det kommer til kvinner generelt er de ikke særlig lurt å spørre kvinner selv om de gjør noe eller ikke, kvinner er ikke så reflektert som de tror de selv er. Om du skal starte å date så kommer du nok til å lære mye rask og feile en del. det er en del av det å date og finne en kjæreste, noe som selvfølgelig er greit. Du kommer til å bli testet, ikke i den form du beskriver men til en viss grad som kvinner gjør underbevist. og nå kommer noe jeg kommer til å få mye hat for, men dette er kanskje det beste tipset jeg har å gi når det kommer til å date kvinner. Kvinner tror de er gode på å kommunisere noe de dessverre ikke er. Når det kommer til kvinner så legger de mye mer i ordene de sier enn hva vi menn forstår, Feks Jeg får vell ta oppvasken i dag og jeg da med en helt normal stemme. Som mann kan det da være enkelt å tro dette er greit for henne, men egentlig mener hun at du skal ta oppvasken. (her vil mange kvinner argumentere for at det er menns feil siden de ikke oppfatter budskapet til hun, men for oss så oppfatter vi det budskapet hun sier og det hun egentlig mener). Anonymkode: 3c7ce...72a 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #17 Skrevet 22. mai 2023 De testene hørtes flåsete og barnslige ut. Når jeg tenker meg kan jeg teste litt ubevisst, men ikke sånne ting. Det jeg gjør er å se an reaksjon på om han er sjalu eller ikke da en av mine største frykter er å bli fanget i et kontrollerende forhold og ikke komme meg ut Anonymkode: 52c7c...e26 2
-Missi- Skrevet 22. mai 2023 #18 Skrevet 22. mai 2023 Nei ingen test sånn som du beskriver ts. Men jeg er en kvinne på 35 som har mye forholds erfaring og vet hva jeg ser etter og ikke. Liker ærlig, åpen og ekte kommunikasjon. Om det er noen "tester" så er det vell på det å se om han kommer overens med min familie, "stor familien" og sønnen min. Hytta er kanske og en "test" tåler han ikke hytte uten strøm og vann i gokk med utedo så passer han dårlig inn i livet mitt nå og fremtiden siden jeg ser etter en å ta med opp dit i alderdommen ☺️der er det veninner også som ikke har funket 😂 Syns "test" blir et rart ord men som voksen kvinne med mye liv og erfaring i ryggsekken vet jeg jo hva jeg vil ha og ikke☺️ Vær deg selv du, ser du etter en livspartner er det jo det man ser etter under overflaten. Hvem du er som menneske, hva du kan bringe inn i livet som noe positivt. Særlig i voksne relasjoner tenker jeg hvor man er litt ferdig med fjas. K35 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #19 Skrevet 22. mai 2023 Det har ikke noe med "kvinne" eller "mann" å gjøre, det handler om at samfunnet har utviklet seg til at alle er blitt ekstreme egoister. Derfor tenker alle, menn så vel som kvinner, egoistisk. Menn og kvinner er opptatt av å utnytte hverandre. Slikt levner lite rom for kjærligheten. Det som var søtt før er harry og metoo/vilbarepratelitt i dag. (Videoen er tidskodet - dette var søtt og sjarmerende før, både hvordan han er og hvordan hun er) Anonymkode: ff334...0a2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #20 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det har ikke noe med "kvinne" eller "mann" å gjøre, det handler om at samfunnet har utviklet seg til at alle er blitt ekstreme egoister. Derfor tenker alle, menn så vel som kvinner, egoistisk. Menn og kvinner er opptatt av å utnytte hverandre. Slikt levner lite rom for kjærligheten. Det som var søtt før er harry og metoo/vilbarepratelitt i dag. (Videoen er tidskodet - dette var søtt og sjarmerende før, både hvordan han er og hvordan hun er) Anonymkode: ff334...0a2 Enda en som er på ville veier Du får snakke for deg selv når du påstår at alle er egoister som tenker egoistisk og opptatt av å utnytte andre. Og du burde forresten ta deg et kurs når du ikke kan forskjellen på søt flørting og seksuell trakassering/metoo. Gud så trøtt jeg er av sånne innlegg Anonymkode: 6d9e0...faf 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå