Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er evig singel i slutten av 30 årene og har vert fornøyd med det i alle år. Jeg er mye med venninnen min som jeg har vert bestevenner med siden barnehagen. Da er jeg også ofte dammen med henne sammen med hennes samboer (og barn). Han har i løpet av de 15 årene de har vert sammen blitt min bestekompis. Barnet deres anser meg som familie og jeg er utrolig gla i barnet. Vi drar sammen på på turer, på shopping, spiser mat sammen hele gjengen. Hvis jeg trenger hjelp til noe ringer jeg like gjerne ham som henne og det er et stødig vennskap. Men... Her for et par månder siden begynte jeg å utvikle følelser for ham. Desverre tror jeg det er gjensidig, vi har aldri snakket om det, og det er heller ikke vits. Han er ikke typen til å være utro, og jeg ønsker heller ikke at vi skal ha noe annet enn ett vennskap. Ikke egentlig. Han er en knall bra fyr, og hvis jeg hadde møtt ham og begge var single så hadde saken vert en helt annen, men det er som det er. 

Hvordan i all verden skal verden klare å bli kvitt disse følelsene?  Det er så vondt å gå å kjenne på og jeg har konstant dårlig samvittighet... Noen tips? 

Anonymkode: 6d8d9...b1b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du på distansere deg fra det. Eller fortelle om det og (forhåpentligvis) bli avvist. 

Anonymkode: 4836d...109

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må distansere deg fra han og ta noen runder med deg selv om hvor uaktuelt det er å ha følelser for han. Du sier han har vært som familie, vel man klarer å la vær å få følelser for en bror så disse følelsene må du slukke asap 

Anonymkode: c4c22...481

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kanskje ha fortalt dem begge. Mulig det går over da. 

Anonymkode: 5aad9...796

AnonymBruker
Skrevet

Altså, dette må du ikke fortelle til noen. Du risikerer å miste bestevenninna di som du har hatt i alle år, og det er et barn involvert her. Finn deg en annen fyr! 

Anonymkode: ed329...b69

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Man får ikke følelser for familiemedlemmer. Du må slukke dette og ta avstand. Ikke mat sitt eget troll.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke fortelle om det, jeg ønsker ikke å ødelegge forholdet de har sammen. Tro meg, jeg har vert en aktiv dater siden disse følelsene oppsto.  Jeg prøver å distansere meg litt fra dem, men venninnen min kommenterte dette i helgen da jeg traff henne for å ta en kaffe. Hun lurte på hvorfor jeg var så lite sammen med dem, men jeg kunne ikke like godt si sannheten, så jeg sa det var fordi det er mye på jobb for tiden og at det har vert en del dater. 

Ts. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg kan ikke fortelle om det, jeg ønsker ikke å ødelegge forholdet de har sammen. Tro meg, jeg har vert en aktiv dater siden disse følelsene oppsto.  Jeg prøver å distansere meg litt fra dem, men venninnen min kommenterte dette i helgen da jeg traff henne for å ta en kaffe. Hun lurte på hvorfor jeg var så lite sammen med dem, men jeg kunne ikke like godt si sannheten, så jeg sa det var fordi det er mye på jobb for tiden og at det har vert en del dater. 

Ts. 

Inviter henne alene på ting? 🤷‍♀️

Du får bare sluke det i deg - konstellasjonen «pappa og filletante Frida er nå sammen fordi utro - og dere barn skal nå på samvær» går jo ikke. 

Slutt å spørre han om hjelp, ikke vær alene med fyren. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg inviterer henne med på ting alene, men jeg kan jo ikke unngå ham totalt. Da vil hun jo skjønne det er noe, og antagelig tro det er verre enn det er. Ja det er ille, men jeg kommer aldri til å prøve meg på ham. Om de så går fra hverandre er det helt uaktuelt. Jeg vil jo ikke ha disse følelsene!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg inviterer henne med på ting alene, men jeg kan jo ikke unngå ham totalt. Da vil hun jo skjønne det er noe, og antagelig tro det er verre enn det er. Ja det er ille, men jeg kommer aldri til å prøve meg på ham. Om de så går fra hverandre er det helt uaktuelt. Jeg vil jo ikke ha disse følelsene!

Og derfor sier jeg at du må bli avvist. Ja, du risikerer å miste venninna di. Men det gjør du uansett når du unngår både henne og typen hennes.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og derfor sier jeg at du må bli avvist. Ja, du risikerer å miste venninna di. Men det gjør du uansett når du unngår både henne og typen hennes.

Jeg vet ikke om jeg klarer å fortelle det til verken ham eller henne. Finnes det ingen håp at disse følelsene bare dør ut med tiden? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ts. 

«Ødelegge forholdet de har sammen»? Altså hvor sterk er liksom kjærligheten hans til deg kontra til sin samboer tror du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke om jeg klarer å fortelle det til verken ham eller henne. Finnes det ingen håp at disse følelsene bare dør ut med tiden? 

Jo, selvsagt. Du må slutte å fore disse tankene. Finn noe for deg selv i ditt liv. Ikke lev deres liv.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det finnes helt klart håp om det. Så lenge du ikke fôrer disse følelsene dine, så vil de snart dø ut. Tror de fleste har hatt et crush eller flere som de ikke burde hatt. 
Jeg var selv forelsket i mine svigerbrødre en gang i tiden, men gjorde ikke noe med det, og da forsvant følelsene etter en stund. 

Vær mest mulig sammen med venninna di og hold fokuset på andre ting enn hennes samboer når du er sammen med begge.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...