AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #1 Skrevet 22. mai 2023 Denne leiligheten har ligget ute 1,5 mnd, Den er perfekt for oss,men er overpriset. Virker som utleier var ivrig etter å få oss på visning som igjen tyder på at de vil få leid den ut fortest mulig. Er det veldig lite lurt å si vi tar den for -500 kr i mnd? Anonymkode: 78057...142
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #2 Skrevet 22. mai 2023 Ikke si at dere tar den for 500 mindre i måneden, det høres nesten frekt ut. Spør heller om utleieren har mulighet for å gå ned i leie, hvis det er utleiedel i utleiers bolig så lønner det seg å undersøke om det er egen strømmåler eller om internett er inkludert i leien og at utleieren prøver å få det til å fremstå som noe positivt. Prøv å finn gode grunner til å prute. Anonymkode: 0a3f7...c3e 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #3 Skrevet 22. mai 2023 Alt er inkludert i leia utenom strøm.Men det er veldig lave kostnader siden oppvarming er inkludert. Leien er fortsatt altfor høy. Til sammenligning ligger leiligheter i samme bofellesskap ute for mer enn 2000 kr mindre(samme str), Men disse er det dessverre kamp om og de uten barn blir nok prioritert . Anonymkode: 78057...142
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #4 Skrevet 22. mai 2023 Flere som har gjort dette? Anonymkode: 78057...142
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 22. mai 2023 #5 Skrevet 22. mai 2023 Av og til tenker jeg for meg selv at det er bra med alt jeg ikke vet. Hadde jeg gått inn her på KG for å få råd ville jeg endt opp svært forvirret, tror jeg. Fordi lønningene til sykepleierene sto stille noen år sa jeg til den som leide ut til meg og som ønsket å sette opp leien, at "lønningen til sykepleiere har ikke økt så jeg syns ikke noe om at husleien skal økes". Og leien ble ikke økt. Hva jeg prøver å si er at det spiller ingen rolle hva du sier eller ikke sier, et viktigste er at du sier noe, at du legger frem dine ønsker og krav. Så er det opp til dem å bestemme seg, og så tar du det derfra. Du vet jo hva du vil. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #6 Skrevet 22. mai 2023 Nei om du skulle finne på å prute så vil utleier ta frem den skumle "krenkekrakken". Det må for all del ikke skje. I hvertfall ikke i jantelovlandet til Ola Dunk og Kari Normann. Anonymkode: cf54a...aa5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #8 Skrevet 23. mai 2023 Flere som har gjort dette? Anonymkode: 78057...142
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #9 Skrevet 23. mai 2023 Hvis utleier anser deg for å være en attraktiv leietaker, eller leiemarkedet er litt så kan det godt hende du får rabatt. Jeg har (uoppfordret) blitt tilbudt rabatt flere ganger. Anonymkode: 7902a...cb2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #10 Skrevet 23. mai 2023 22 hours ago, AnonymBruker said: Må jo være lov Anonymkode: 78057...142 Ingen lov som hindrer dette Anonymkode: 12475...70a 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #11 Skrevet 24. mai 2023 2 stk som prøvde seg på å prute ned i pris på liten hybelleil. her i Oslo. Avviste begge og fikk leid ut til den fulle prisen. Skulle ha ventet for nå kan man få enda mer i leie. Anonymkode: ad8d7...ce4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #12 Skrevet 24. mai 2023 Å prute 500 synes jeg var lite. Jeg ville forsøkt mer. Hva med å "lyge" litt og fortelle at boligen er i overkant av hva dere ser for dere/hva dere har råd til? Se hva de svarer. Ut i fra svaret kan dere komme med forslag hvis ikke utleier kommer med et forslag. Jeg ville prutet minst 1000kr/mnd, kanskje 1500kr/mnd. Hvorfor er den ikke leid ut enda? Hvordan er prisene på tilsvarende boliger? Uansett kan det være lurt å dra på visning først, for det kan hende at det ikke svarer til forventingene/pris siden de enda ikke har fått leid ut. Da kan dere evt. etter visning dra litt på det, som om dere er litt usikker, eller at det kanskje ikke er den "perfekte" boligen dere er på jakt etter. Hvis de virkelig trenger leieboere, så vil de kanskje selv gå ned i pris. Alternativt kan dere spørre om det er mulig å gå ned i pris mot at dere hjelper de med noe som trengs? Maling, bytte av gulv og enkel oppussing av utleiedelen. Eller behjelpelig med klipp av plen, hagearbeid, passe dyr om de har el. Men dere bør ikke være for bastant på å pris slik at de tenker dere er uinteressert om de ikke vil gå ned i pris. Da kan dere evt. si "vi må se hva vi kan få til" og beskjed om at dere gir en lyd neste dag eller noe. Kan også hjelpe å late som dere har sett på tilsvarende bolig som er lavere i pris og som dere vurderer. Setter litt mer press på utleier. Anonymkode: 77178...39a 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #13 Skrevet 24. mai 2023 Å prute ville jeg sett på som et tegn på dårlig råd lav lav betalingsevne. Aldri hørt om at noen pruter på husleie. Anonymkode: 3d1bc...ccc
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 25. mai 2023 #14 Skrevet 25. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Å prute ville jeg sett på som et tegn på dårlig råd lav lav betalingsevne. Aldri hørt om at noen pruter på husleie. Anonymkode: 3d1bc...ccc Som sagt, jeg gjorde det, og med godt resultat. Det er jo ikke sånn at en pris er skrevet i sten noe sted. Husleie er en antatt sum som er mulig å få inn, og får huseier rett person (eller en person i det hele tatt) blir part og motpart enige om summen. Da jeg forhandlet så var det ikke sånn at jeg ble så veldig mye rikere av det, men jeg og huseier fikk et bedre forhold fordi det var gi og ta, jeg følte ikke at jeg ble utnytta, og huseier ønsket å beholde meg. Du burde prøve det en gang, det gir deg et bedre forhold til folk rundt deg.
Gjest takinova Skrevet 25. mai 2023 #15 Skrevet 25. mai 2023 Som #12 skriver - si at dere er interessert i visning. På visning sier dere at husleien er litt i overkant av det dere så for dere, men at det absolutt er interessant og at dere skal tenke på det. Så sender dere mail dagen etterpå og skriver at dere fortsatt er interessert, men at dere lurer på om det er mulig med en noe lavere husleie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå