AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #1 Skrevet 22. mai 2023 Jeg erfarer at det ender ofte opp i konflikter på så mange arenaer i livet. Med familie, arbeidsplasser, venner, naboskap. Krangling, uenigheter og misforståelser, ofte av bagateller. Men den harde og aggressive tonen som møter en hos den man kommuniserer med gjør meg nå totalt utslitt. Jeg greier ikke trekke noe lærdom eller utvikling av alle konfliktene mennesker i mellom. Mange greier å børste det av seg og være siviliserte etterpå. Men jeg føler at jeg har kommet til et punkt hvor jeg rett og slett ikke makter flere konflikter og gnisninger med andre mennesker. Jeg er helt mettet. En frekk kommentar på butikken om at man har glemt å legge på «skillepinnen» på båndet. Eller kolleger som inntar offerrolle og kritiserer høyt og lavt. Det er så ekstremt energitappende. Jeg er voksen, høyt utdannet, lang og bred erfaring fra arbeidslivet. Men nå føler jeg at jeg har kapslet altfor mye negativitet fra frivillige og ufrivillige relasjoner at jeg samlet sett har ikke positiv effekt av å være med andre mennesker lenger. Mulig det er en fase. Er det noen som kjenner seg igjen? Hva er kuren? Anonymkode: cb843...562 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #2 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er kuren? Anonymkode: cb843...562 Fortsette å leve livet som normalt slik du ønsker og ikke engasjer deg i de konfliktene du ikke er en del av. Konflikter kommer man ikke utenom hvis du skal leve et levd liv. Alternativt så kan du gjøre som så mange her på kvinneguiden, lat som om du er verdensvant og har svar på alle verdensproblemer, og ikke ta til deg realiteten at du sitter isolert hjemme uten gode trygge og stabile relasjoner. Anonymkode: 5ba9c...5a9
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #3 Skrevet 22. mai 2023 Hvis du havner i konflikt med mennesker overalt, så anbefaler jeg deg å ta en titt innover. Det er ikke normalt at man stadig er i konflikt med noen som voksen. Anonymkode: d9b30...ba5 7 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #4 Skrevet 22. mai 2023 Dette var et rart innlegg. Først skrev du om krangler og konflikter slik at jeg tenkte som en annen skrev, at det må jo være noe med deg - tror jeg kan telle på én hånd krangler og konflikter jeg har hatt i voksen alder (og jeg er 52). Men så snakker du om at en i butikken sa noe irritert fordi du glemte å legge på skillepinnen på båndet… Da har du nok veldig lav terskel for hva som er en konflikt Anonymkode: 8d01a...21c 5
PM75 Skrevet 22. mai 2023 #5 Skrevet 22. mai 2023 Jeg tror de tingene du viser til handler mer om uenigheter og små utbrudd av irritasjon. Men at du har kommet til et punkt hvor alle de små tingene til sammen veier et tonn på dine skuldre. Jeg tror du kan ha nytte av å prate med noen (evt en psykolog) om å sortere ut hva som er hva og forsøke å finne tilbake til de enkle gledene i livet. For meg hjalp det, så rådet er basert på egen erfaring. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #6 Skrevet 22. mai 2023 Har det akkurat som deg! Dessverre ingen svar på hva kuren er. Har lyst til å flytte ut på en øde øy og bare bo der, helt alene🙄 Anonymkode: 3cb2f...b8c
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #7 Skrevet 22. mai 2023 Et godt tips er å hvertfall ikke blande deg inn i konflikter. Oppelver du en pågående konflikt så trekk deg unna, så lenge det ikke har noe med deg å gjøre. Oppsøk positive mennesker og folk som er stødige og som gir deg energi Anonymkode: 680c1...da2
Duff Skrevet 22. mai 2023 #8 Skrevet 22. mai 2023 Jeg fant ut at jeg var mere sårbar for andre menneskers kommentarer og humør enn hva andre er. Ting kverner lenge så kuren er for meg å være bevisst på min sårbarhet. Gradvis har jeg blitt flinkere til å ikke la alt gå innpå meg. Det kan være en god hjelp på veien å snakke med en psykolog eller andre innen psykiatrien.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #9 Skrevet 22. mai 2023 Duff skrev (2 minutter siden): Jeg fant ut at jeg var mere sårbar for andre menneskers kommentarer og humør enn hva andre er. Ting kverner lenge så kuren er for meg å være bevisst på min sårbarhet. Gradvis har jeg blitt flinkere til å ikke la alt gå innpå meg. Det kan være en god hjelp på veien å snakke med en psykolog eller andre innen psykiatrien. Får ikke psykolog fordi man er sårbar og kommer lett i konflikter.. Anonymkode: 680c1...da2 1
Duff Skrevet 22. mai 2023 #10 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Får ikke psykolog fordi man er sårbar og kommer lett i konflikter.. Anonymkode: 680c1...da2 Jo det kan man få når det går ut over livskvaliteten og man sliter med det sosiale og jobb. Det finnes også lavterskeltilbud.
Mezzosoprena Skrevet 22. mai 2023 #11 Skrevet 22. mai 2023 Jeg tror først du må klare å definere hva en konflikt er, og hva som er normal irritasjon over andre mennesker. Konflikt har jeg vært i et fåtall ganger, men jeg kan irritere meg over mennesker hver eneste dag. HVIS det faktisk ER konflikter du stadig havner i, på alle arenaer i livet - er jeg redd for at du må gå litt i deg selv og se på hvordan du er - for det er faktisk ikke normalt å være i konflikter hele tiden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå