AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #1 Skrevet 22. mai 2023 Denne helgen ble jeg bedt til han jeg dater, jeg gledet meg veldig og vi hadde mange planer. Men helgen ble bare merkelig og jeg føler det er helt rot i hodet. Han var mye stille samtidig som han snakket om seg selv eller det han likte, han avbrøt meg eller kommenterte veldig kort det jeg delte før han var tilbake på sitt. Andre ganger var han veldig oppmerksom og lo med meg før han ble sånn reservert igjen. Føler ikke jeg fikk komme til eller delt noe. Jeg ble ikke spurt om noe personlig eller detaljert om noe jeg sa, eller noen ting. Han delte alt fra hvor han gikk på skole, hvem barndomsvennene var, at han en gang var deprimert og mye annet. Vi gikk tur på lørdagen og han gikk enten langt foran meg eller kikket på telefonen. Greit at stien var smal, men jeg måtte spørre om han kunne vente på meg fordi jeg ikke var kjent der borte. Jeg prøvde å dele med ham og sa at jeg hadde hatt en fin tur og takka for at han tok meg med, han svarte noe ala "ja jeg måtte få meg luft" slik at han med vilje ikke ville gi meg den bekreftelsen at vi hadde delt det, føler jeg. Jeg prøvde å glatte over det, jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg forsøkte å foreslå noe, og da han ble stille så spurte jeg hva han synes og om han hørte meg, da ble han irritert. Etter at jeg kom hjem til meg selv føler jeg meg bare skikkelig tom og uviktig egentlig. Føler meg dum, at hvis jeg hadde vært mer spennende hadde han brydd seg mer? Anonymkode: b719d...1d1 13
Scoops Skrevet 22. mai 2023 #2 Skrevet 22. mai 2023 Du skal ikke føle deg dum ihvertfall. Kjedelig at helgen ble en skuffelse ,men da går du ikke videre med han når du sitter igjen med de følelsene 22 1 5
Andro Skrevet 22. mai 2023 #3 Skrevet 22. mai 2023 Nei, han hadde ikke brydd seg mer om du var annerledes, og ikke noe av hans dårlige oppførsel er din skyld. Du har truffet en som liker å se at du blir liten, brydd og usikker, og som nyter at du ikke får noen plass. Det at han går langt foran eller bak er faktisk symptom på en alvorlig diagnose, som nettopp rammer folk med den type grandios personlighet som du skildrer. https://narcissisms.com/strange-habits-of-narcissists-explained/ "Narcissists don’t do equality. You’re either above them or beneath them. And narcissists like their “nearest and dearest” beneath them." Ikke oppsøk ham på nytt. Det er rett og slett ikke trygt. 12 1 9
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #4 Skrevet 22. mai 2023 Scoops skrev (2 minutter siden): Du skal ikke føle deg dum ihvertfall. Kjedelig at helgen ble en skuffelse ,men da går du ikke videre med han når du sitter igjen med de følelsene Takk ❤️ jeg skjønner ikke det selv, men det er som jeg har en trang til å gjøre det bedre eller ville at han skal savne meg og ha det fint med meg, hvorfor har jeg slike følelser? Det virker jo helt dumt Anonymkode: b719d...1d1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #5 Skrevet 22. mai 2023 Ikke gå videre med dette, det vil bare bli et veldig giftig og enveiskjørt forhold. Å snakke mye om seg selv, samt ha liten interesse for deg og dine tanker er narsissistiske trekk. Kom deg bort❤️ Anonymkode: 748f1...a23 15 9
Scoops Skrevet 22. mai 2023 #6 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk ❤️ jeg skjønner ikke det selv, men det er som jeg har en trang til å gjøre det bedre eller ville at han skal savne meg og ha det fint med meg, hvorfor har jeg slike følelser? Det virker jo helt dumt Anonymkode: b719d...1d1 Jeg skjønner følelsen,har den ofte selv, men det blir jo bare feil. Du skal ikke gjøre noe bedre eller noe,du skal være deg selv og det er den versjonen av deg han skal like. Ikke en tilgjort en fordi du så gjerne vil at han skal savne deg. Finn en som gir deg gode følelser når du er deg selv ❤️ 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #7 Skrevet 22. mai 2023 Det kan jo også hende han var sånn fordi han var nervøs eller sjenert. Vi som sitter her skal være forsiktige med å forklare hans oppførsel. Men viktigst for deg er selvfølgelig at hvis du ikke trives med han, så ikke vær sammen med han. Og hvis du vil at han skal savne seg, er det fordi du liker noen sider ved han, eller fordi du liker tanken på at noen skal savne deg (og du bygde opp forventninger om at han skulle være en sånn)? Hvis det siste stemmer er det nok grunn til å bare gå videre. Anonymkode: 116fb...f80 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #8 Skrevet 22. mai 2023 Her er det 0 kjemi. Hadde dere sex? Han er jo ikke interessert. Beklager å si det, men dump han. Anonymkode: 97532...634 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #9 Skrevet 22. mai 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: ............gikk tur på lørdagen og han gikk enten langt foran meg eller kikket på telefonen.......... Anonymkode: b719d...1d1 Virker fjernt. Spiller han kostbar/hard to get? Hvis dere ikke klikker bra på en av de første datene er det nesten alltid bortkastet å gå videre. Kanskje han er riktig for noen andre. Du også. Anonymkode: a92a1...f09 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #10 Skrevet 22. mai 2023 Vi har vært på andre dater før som har gått bedre, dette er første helgen vår sammen. Han virket annerledes, rett og slett. Jeg tror jeg var normalt glad liksom, og noen ganger følte jeg at det provoserte ham kanskje. Ser jo sprøtt ut når jeg sier det, men klarer ikke å beskrive det. Anonymkode: b719d...1d1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #11 Skrevet 22. mai 2023 Eksen min pleide å gå langt foran meg, gjerne så langt at jeg verken kunne rope til han eller se han. Men i datefasen holdt han seg i nærheten. Om han ikke hadde en veldig dårlig dag så hørtes dette rart ut Anonymkode: 77419...c8a 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #12 Skrevet 22. mai 2023 For et rævhol. Anonymkode: 995d1...977 1 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #13 Skrevet 22. mai 2023 Da fikk du en smakeprøve på hvordan det er å fortsette å date han eller være i et forhold med han. Han er i den kategorien menn som bare vil ha dame fordi det gagner dem og tilfører deres liv noe, vil ha damen som en statist i sitt liv når det er handy for dem selv. Bare vil ha "en dame" og ikke evner å være en god partner tilbake som tilhører damens liv noe, og som ikke engang er interessert i å bli kjent med mennesket inni damekroppen. Dette gjelder desverre ganske mange menn, så det er viktig å avslutte sånne relasjoner fort og lete videre etter en mann som verdsetter deg for DEG og ikke bare hva du kan være i hans liv, og som er interessert i å bli kjent med den du ER og elsker deg ut fra det og ikke bare vil ha en eller annen dame uten å egentlig interesse seg for mennesket hun er. Så nylig et klipp på nett med menn som ble spurt om ting om kjæresten sine, helt vanlige ting som hva er øyenfargen til kona di, når er bursdagen hennes, hva er favoritt maten hennes, har hun spilt et musikk instrument osv. Og mange av mennene kunne ikke svare selvom kona hadde spilt piano i 9 år av forholdet og hadde tatovering av favorittmaten sin.. Da skjønner man jo hvor lite disse faktisk kjenner partneren sin og når de ikke har interesse av å bli kjent er det bare å droppe dem så du slipper å ende opp som en statist i en "hjernedød" og uengasjert manns liv Anonymkode: f1ff3...8f0 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #14 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Vi har vært på andre dater før som har gått bedre, dette er første helgen vår sammen. Han virket annerledes, rett og slett. Jeg tror jeg var normalt glad liksom, og noen ganger følte jeg at det provoserte ham kanskje. Ser jo sprøtt ut når jeg sier det, men klarer ikke å beskrive det. Anonymkode: b719d...1d1 Det er ikke så uvanlig at menn etter de første dagene viser sitt sanne jeg. De presser seg til å late som de er engasjerte og nysgjerrig på å bli kjent først, stiller standardspørsmålene og trår til men så fort de vet at du liker de så gidder de ikke gjøre noen innsats mere. For det var ikke det å bli kjent de egentlig ville, men å bare ha noen der. Det er selvdestruktivt at du tar dette på deg selv, at det er du som ikke er spennende nok, at det er du som gjorde noe feil og ikke er bra nok, og skyld i hans oppførsel. Men det er det IKKE. Jeg har vært i det mønsteret du er i hvor man føler trang til å bare bli elsket og sett og likt og strever etter det og aldri føler seg bra nok når menn er sånn, men jeg fikk veldig mye utbytte av terapi for å få bedre selvfølelse og heller endre tankegangen til at han ikke er bra nok eller den rette for meg når han får meg til å føle meg mindreverdt og dårlig. Sånn må du også begynne å ta det! Han er ikke verdt å være mere med. Anonymkode: f1ff3...8f0 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #15 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): han svarte noe ala "ja jeg måtte få meg luft" slik at han med vilje ikke ville gi meg den bekreftelsen at vi hadde delt det, føler jeg. Jeg prøvde å glatte over det, jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg forsøkte å foreslå noe, og da han ble stille så spurte jeg hva han synes og om han hørte meg, da ble han irritert. Etter at jeg kom hjem til meg selv føler jeg meg bare skikkelig tom og uviktig egentlig. Føler meg dum, at hvis jeg hadde vært mer spennende hadde han brydd seg mer? Anonymkode: b719d...1d1 Så du har nå funnet ut at han er en selvsentrert egosit. Stol på magefølelsen din nå. Her er det han som har vært dum, ikke du. La han fare. Der er langt bedre utgaver der ute, og hvis du ikke finner en av de så er det faktisk bedre å være uten. Du går absolutt ikke glipp av noe. Anonymkode: d3665...d88 6 1 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #16 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke så uvanlig at menn etter de første dagene=datene! Skrivefeil!... viser sitt sanne jeg. De presser seg til å late som de er engasjerte og nysgjerrig på å bli kjent først, stiller standardspørsmålene og trår til men så fort de vet at du liker de så gidder de ikke gjøre noen innsats mere. For det var ikke det å bli kjent de egentlig ville, men å bare ha noen der. Det er selvdestruktivt at du tar dette på deg selv, at det er du som ikke er spennende nok, at det er du som gjorde noe feil og ikke er bra nok, og skyld i hans oppførsel. Men det er det IKKE. Jeg har vært i det mønsteret du er i hvor man føler trang til å bare bli elsket og sett og likt og strever etter det og aldri føler seg bra nok når menn er sånn, men jeg fikk veldig mye utbytte av terapi for å få bedre selvfølelse og heller endre tankegangen til at han ikke er bra nok eller den rette for meg når han får meg til å føle meg mindreverdt og dårlig. Sånn må du også begynne å ta det! Han er ikke verdt å være mere med. Anonymkode: f1ff3...8f0 De første datene skal det stå Anonymkode: f1ff3...8f0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #17 Skrevet 22. mai 2023 Jeg synes folk her er kjappe med å konkludere og hive ut diagnoser. Kanskje daten din var kjempe nervøs og ikke helt på en god plass selv ts? Det er ikke så lett å si ifra at man er ukomfortabel når man har besøk av noen som har reist til seg. Kanskje han ble overrasket over at han taklet det så dårlig og istedenfor å være åpen med deg, så prøvde han å gjennomføre, men dessverre ble det feil fordi du kjente på signaler som han ikke viste at han ga? Altså det er så mange faktorer vi her på kvinneguiden ikke kan si noe om eller vite om. SNAKK MED DATEN DIN TS!!!!!!!!!!!! IKKE LAG TRÅDER PÅ KVINNEGUIDEN!!! KOMMUNISER MED HAN DU ER PÅ DEALEREN MED Anonymkode: 95b70...b07 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #18 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg synes folk her er kjappe med å konkludere og hive ut diagnoser. Kanskje daten din var kjempe nervøs og ikke helt på en god plass selv ts? Det er ikke så lett å si ifra at man er ukomfortabel når man har besøk av noen som har reist til seg. Kanskje han ble overrasket over at han taklet det så dårlig og istedenfor å være åpen med deg, så prøvde han å gjennomføre, men dessverre ble det feil fordi du kjente på signaler som han ikke viste at han ga? Altså det er så mange faktorer vi her på kvinneguiden ikke kan si noe om eller vite om. SNAKK MED DATEN DIN TS!!!!!!!!!!!! IKKE LAG TRÅDER PÅ KVINNEGUIDEN!!! KOMMUNISER MED HAN DU ER PÅ DEALEREN MED Anonymkode: 95b70...b07 Hva skal jeg si? Det er jo problemet føler jeg. Spørsmålene i hodet og følelsene mine er feks "hvorfor sa han ikke også at turen var fin, men at han ville ha luft" og "hvorfor bare så han rart på meg når jeg fortalte en historie om et tema vi snakket om, som folk ellers alltid ler av?" Eller "hvorfor er stemninga som om jeg har sagt noe skikkelig feil?" Jeg skjønner at du sier det, men jeg har sett ham nervøs og keitete, og det lo vi bare av, denne oppførselen her kan jeg ikke sette ord på og når jeg prøvde å komme litt gjennom føler jeg at jeg ble brutalt blokkert.. Anonymkode: b719d...1d1 3 2
Blåttvann Skrevet 22. mai 2023 #19 Skrevet 22. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk ❤️ jeg skjønner ikke det selv, men det er som jeg har en trang til å gjøre det bedre eller ville at han skal savne meg og ha det fint med meg, hvorfor har jeg slike følelser? Det virker jo helt dumt Anonymkode: b719d...1d1 Og det er AKKURAT det sånne folk vil at du skal føle. Ikke føl det, tenk heller på hvordan du følte deg med han. Drit i om du er bra nok for han, spør heller deg selv; er han bra nok for meg? Fikk han deg til å føle deg bra? Føle deg sett? Respektert? Nei. Så han er ikke bra nok for deg babe! ❤️❤️❤️ Endret 22. mai 2023 av Blåttvann 4 1 5
Andro Skrevet 22. mai 2023 #20 Skrevet 22. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk ❤️ jeg skjønner ikke det selv, men det er som jeg har en trang til å gjøre det bedre eller ville at han skal savne meg og ha det fint med meg, hvorfor har jeg slike følelser? Det virker jo helt dumt Anonymkode: b719d...1d1 Å ønske å slåss for kjærligheten til en drittsekk skyldes ofte tidligere traumebånd fra du var barn. Du har kjempet for å få oppmerksomhet og kjærlighet fra foreldre eller andre av dine nærmeste tidligere, fordi de var fjerne og opptatt med andre ting, eller de brukte silent treatment for å temme deg. Det setter seg i oss, og man tror også siden at man må blir bedre, "mer spennende" for at de skal bry seg. Det må man slett ikke, og jo mer du strekker deg jo mer vil avvisningen såre deg, og tvinge deg i kne, og få deg til å tvile på at du er verdt å være glad i. Bryt, og gå videre. Ikke traumatiser deg selv. Endret 22. mai 2023 av Andro 7 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå