Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei jeg kjenner påstår at hun har blitt voldtatt og mishandlet av en omsorgsperson gjennom mange år. Da hun anmeldte det hadde statsadvokaten sagt at det var den verste saken han hadde vært borti i hele Norge, og at de la ned påstand om 21 års fengsel. 
Men det ble aldri noe rettssak. ??

hun sier hun fikk 1,7 mill i erstatning og oppreisning.. Får man et så høyt beløp i oppreisning uten rettssak? 
juridisk sett har hun anmeldt og det ble henlagt, kom aldri i retten.

Denne kvinnen her sier mye rart, og har merket hun har løyet flere ganger.

sier ikke at hun ikke har blitt misbrukt men alt hun sier rundt dette med erstatning osv skurrer veldig 

Anonymkode: f241d...b08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan få erstatning selv om vedkommende blir frifunnet. Se f.eks på Tengs saken, fetteren måtte jo betale erstatning men han ble ikke dømt for det. Samtidig tror jeg jo ikke at det i dette tilfellet er sant, og jeg ville ikke trodd på det med mindre jeg fikk se dokumentasjon. Og så viktig for deg å vite det hvis du vet at hun ofte lyver er det vel ikke egentlig 😅

Anonymkode: dc049...607

AnonymBruker
Skrevet

Hun kan ha fått voldsofferstatning. Trenger ikke rettsak for det. Eller diverse kommunale erstatningsordninger som var for ca 5-10 år siden. Eller billighetsterstatning f.eks. Må ikke igjennom rettsakak for de ordningene.

Anonymkode: 76e9d...3b4

Skrevet

Hvorfor tror du hun lyver om det? Skurrer det fordi det er vanskelig for deg å akseptere at hun snakker sant eller er det andre ting som du kjenner på?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja man kan få erstatning uten rettsak men man får ikke erstatning uten bevis, så nei hun lyver ikke. 

Ja man kan få så høyt beløp, og når du ser på hvorfor så er ikke beløpet høyt. Traumer kan gjøre en person ufør og miste all fremtidig arbeidsinntekt, så erstatningsbeløpet hun fikk er jo bare 3-5 års tapt arbeidsinntekt som er ingenting hvis man aldri kan jobbe igjen. I tillegg får man erstatning for tapt livskvalitet. 

Her er et annet eksempel hvor en ble dømt til 7,5 millioner i erstatning for å ha voldtatt sin samboers niese https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2023/05/19/195923868/mann-domt-til-a-betale-7-5-millioner-i-erstatning-etter-voldtekt

Anonymkode: 60c39...440

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samtidig tror jeg jo ikke at det i dette tilfellet er sant, og jeg ville ikke trodd på det med mindre jeg fikk se dokumentasjon.

Anonymkode: dc049...607

Neivel, så fint at du bidrar til #voldtektskulturen da. Å ikke tro på ofrene er å støtte overgriperne. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja man kan få erstatning uten rettsak men man får ikke erstatning uten bevis, så nei hun lyver ikke. 

Ja man kan få så høyt beløp, og når du ser på hvorfor så er ikke beløpet høyt. Traumer kan gjøre en person ufør og miste all fremtidig arbeidsinntekt, så erstatningsbeløpet hun fikk er jo bare 3-5 års tapt arbeidsinntekt som er ingenting hvis man aldri kan jobbe igjen. I tillegg får man erstatning for tapt livskvalitet. 

Her er et annet eksempel hvor en ble dømt til 7,5 millioner i erstatning for å ha voldtatt sin samboers niese https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2023/05/19/195923868/mann-domt-til-a-betale-7-5-millioner-i-erstatning-etter-voldtekt

Men i linken du la ut ble det rettsak og han ble dømt. 
hun jeg snakker om har anmeldt, men det ble aldri rettssak. Vet man kan få 100.000 ish i voldsoffererstatning fra staten, men det høye beløpet hun fikk var ganske høyt mtp at det ikke har vært rettssak. 
Jeg tviler ikke på at det ikke har skjedd noe, for hun har ptsd og er ufør. 
Men synes det er rart hun fikk så stort beløp uten rettsak. 
Håper det er sant, for hun fortjener hver ei krone, og mye mer. Hun får ung ufør og har 22.000 i mnd. 

Anonymkode: f241d...b08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...