Gå til innhold

Gummistøvler til barn som ikke går

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen ønsker at vi skal kjøpe gummistøvler til barnet som ikke går enda. I vinter forsøkte vi oss på sånne "votter" til føttene uten hell, og de ønsker derfor ikke å bruke det i regnet. Vi testet flere typer og fra flere merker, men barnet krabbet av seg alle sammen. Han bruker gore tex-joggesko i barnehagen og de har holdt han tørr på føttene de gangene de har vært ute i regn til nå. Jeg klarer ikke helt å se for meg at gummistøvler vil holde seg på beina når fot-"votter" krabbes av? Hva tenker dere?

Anonymkode: fddfd...044

AnonymBruker
Skrevet

All personlig erfaring er at støvler er det som krabbes av aller, aller fortest... 

Anonymkode: d1df1...5c6

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker barnehagen det? Høres rart ut. Er jo mye bedre med Gore tex sko som faktisk sitter på foten

Anonymkode: cbb30...2f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare brukt Goretex jeg

Anonymkode: e4275...58c

AnonymBruker
Skrevet

Til syvende og sist er det du som bestemmer barnets bekledning. De kan ikke pålegge deg å kjøpe støvler. Du har fullt lov å si at vi ønsker ikke å kjøpe støvler, vi vil han skal bruke goretex. 

Vår bhg har mast noe voldsomt om vårdress til eldstemann. Han hater å gå med dress, og går med todelt hjemme, og vi har sagt at nei, vi sender med ham todelt, det funker helt fint, ferdig snakka. Så får de heller surmule. Når de ikke har kommet med ett enetse argument til hvorfor todelt ikke funker i bhg, når det gjør det helt fint hjemme og på lekeplasser og i skogen og alle andre steder, så... 

Anonymkode: d1df1...5c6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alder på barnet ? 
Kanskje barnehagen vil at barnet skal være  i stand til å gå med støtte fra personalet også når det er surt og vått ute?  

Anonymkode: 23c16...47c

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Blir nok til at vi bare bruker gore tex-skoene. Barnet har jevnlig timer med fysioterapeut i barnehagen hvor forstillingen hans er en av tingene de jobber med for tiden, så hvis de blir veldig kranglete på dette med gummistøvler kan jeg jo bare bare be dem høre med fysioterapeuten hva hun tenker, neste gang hun kommer på besøk. 😅

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte kattnakken regnfotposer. Enfant gummistøvler er myke og gode for små barn men ser ikke for meg at det funker med det når barnet ikke går men krabber 

Anonymkode: b0cee...681

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Barnehagen ønsker at vi skal kjøpe gummistøvler til barnet som ikke går enda. I vinter forsøkte vi oss på sånne "votter" til føttene uten hell, og de ønsker derfor ikke å bruke det i regnet. Vi testet flere typer og fra flere merker, men barnet krabbet av seg alle sammen. Han bruker gore tex-joggesko i barnehagen og de har holdt han tørr på føttene de gangene de har vært ute i regn til nå. Jeg klarer ikke helt å se for meg at gummistøvler vil holde seg på beina når fot-"votter" krabbes av? Hva tenker dere?

Støvlene falt aldri av her. Har på tykkere sokker, og strikk på dressen så sitter de 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for svar. Blir nok til at vi bare bruker gore tex-skoene. Barnet har jevnlig timer med fysioterapeut i barnehagen hvor forstillingen hans er en av tingene de jobber med for tiden, så hvis de blir veldig kranglete på dette med gummistøvler kan jeg jo bare bare be dem høre med fysioterapeuten hva hun tenker, neste gang hun kommer på besøk. 😅

Ja gummistøvler er ikke bra for bittesmå føtter i det hele tatt. Stå på ditt du. Goretex er best og våte blir de i pøsregn uansett.

Anonymkode: 61381...3b2

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte viking goretex (litt høy variant). Barnet var alltid tørr, og barnehagen støttet at dette var beste løsningen

Anonymkode: 7955a...e4f

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et barn med cerebral parese, så han krabbet til han var tre vel. Brukte bare vanlige Goretex sko med gode såler i, barnehagen sa ingenting på det. Det er uansett greit at de har sko som er gode på å bevege seg i hvis de er litt «sene» med å gå, støvler er jo ikke det.

Anonymkode: 17736...f0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...