Reign Skrevet 23. mai 2023 #41 Del Skrevet 23. mai 2023 Snublefot62 skrev (15 minutter siden): Så lenge dette er et forbrukerkjøp så er ikke leveringen skjedd før kunden/kjøper har fysisk mottatt tingen. Først da går risikoen for tingen over på forbruker. Ikke før. Derfor skal du som kunde henvende deg til selger (som har bestilt frakten) og reklamere på manglende levering. Så må de ta dette videre med det selskapet de har valgt å bruke som transportør. I mellomtiden kan du klage på lang levering og etterhvert heve kjøpet eller kreve dekningskjøp dersom de bruker for lang tid. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34 Haha, vi svarte det samme akkurat likt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. mai 2023 #42 Del Skrevet 23. mai 2023 Reign skrev (11 minutter siden): Haha, vi svarte det samme akkurat likt. Great minds think allike 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #43 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Helt hjem pakker er lett å stjele. Fordi de blir sendt med avisbudet. Som vil si de ligger i flere timer, hele natten, i postkassen eller åpent på dørmatten. Noe tyvene vet. Så den kan lett ha blitt stjålet etter levering, for den har jo blitt levert. Du får sms på morningen, selv om at pakken er levert kl 1.00 om natten. Så har du fått sms så er den levert. Den har blitt stjålet i ettertid. De sender ikke levert sms uten å ha levert pakken. Det er ikke helt hjem sin skyld at du ikke evner å følge med på sporingen (den oppdateres på sekundet) eller gidder å følge med og sjekke postkassen iløpet av natten. Venter du til morningen så risikerer du at den blir stjålet. Trodde det var elementær kunnskap i dag. Dersom pakken aldri kommer frem, så er det butikken som har erstatningsansvar. Anonymkode: 63a0c...e0b Hvem gidder å være våken hele natten for å vente på en pakke? Anonymkode: 2a4b0...d19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 23. mai 2023 #44 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Helt hjem pakker er lett å stjele. Fordi de blir sendt med avisbudet. Som vil si de ligger i flere timer, hele natten, i postkassen eller åpent på dørmatten. Noe tyvene vet. Så den kan lett ha blitt stjålet etter levering, for den har jo blitt levert. Du får sms på morningen, selv om at pakken er levert kl 1.00 om natten. Så har du fått sms så er den levert. Den har blitt stjålet i ettertid. De sender ikke levert sms uten å ha levert pakken. Det er ikke helt hjem sin skyld at du ikke evner å følge med på sporingen (den oppdateres på sekundet) eller gidder å følge med og sjekke postkassen iløpet av natten. Venter du til morningen så risikerer du at den blir stjålet. Trodde det var elementær kunnskap i dag. Dersom pakken aldri kommer frem, så er det butikken som har erstatningsansvar. Anonymkode: 63a0c...e0b Beklager, men dette er jo bare tøysete. Noen nettbutikker har Helthjem som eneste leveringsmulighet. Man kan ikke sitte oppe hele natta og passe på at en pakke kommer frem. Det er dessuten ikke mitt problem at de ikke leverer til meg på døra eller kan levere på et hentested. Da får de bare ta ansvar når pakker forsvinner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #45 Del Skrevet 23. mai 2023 Helthjem kan også levere pakken klokka halv ett, og sende SMS klokka halv seks. Det skjedde her før jul, og pakken var borte. Hadde jeg fått meldingen på natta hadde jeg lett stått opp og henta den, men fikk ikke muligheten. Anonymkode: 56f06...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 23. mai 2023 #46 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Helthjem kan også levere pakken klokka halv ett, og sende SMS klokka halv seks. Det skjedde her før jul, og pakken var borte. Hadde jeg fått meldingen på natta hadde jeg lett stått opp og henta den, men fikk ikke muligheten. Anonymkode: 56f06...871 Følger du med på telefonen din hele natta?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #47 Del Skrevet 23. mai 2023 Reign skrev (Akkurat nå): Følger du med på telefonen din hele natta?! Sover lett og hører om det kommer melding 😊 Anonymkode: 56f06...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 23. mai 2023 #48 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sover lett og hører om det kommer melding 😊 Anonymkode: 56f06...871 Hvorfor har du på lyd på telefonen i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #49 Del Skrevet 23. mai 2023 Reign skrev (3 timer siden): Det er en grunn til at enkelte aktører har systemer som krever at det legges inn bilde av hvor pakken er satt igjen. Dette sikrer i langt større grad at sjåførene - som gjerne jobber på oppdrag for fraktfirmaene og ikke er ansatte - gjør det de skal. Jeg er ganske sikker på at det systemet virker mot sin hensikt, er veldig enkelt for en uærlig sjåfør å ta bilde av pakken på adressen den skal leveres for så å ta med seg pakken igjen. Sjåføren vil da sitt på det rene med "bevis" og hele pakka, den eneste muligheten til å oppdage dette er hvis samme sjåfør er en gjenganger i saker med forsvunne pakker eller hvis det er kamera på leveringsadressen som i videoen under. Porch Pirates er en greie i USA og jeg blir ikke forundret om det samme skjer i Norge så lenge det ikke er krav til kvittering eller at pakkene blir levert på utleveringssted. Reign skrev (6 minutter siden): Følger du med på telefonen din hele natta?! Nå står det jo tidspunkt på alle mottatte SMS så da er det enkelt å se om det står i meldingen at pakken ble levert på døra 01:00 mens SMS ble sendt 06:00. Anonymkode: 8dfa0...872 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 23. mai 2023 #50 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Nå står det jo tidspunkt på alle mottatte SMS så da er det enkelt å se om det står i meldingen at pakken ble levert på døra 01:00 mens SMS ble sendt 06:00. Anonymkode: 8dfa0...872 Det var jo ikke det innlegget jeg svarte på handlet om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 24. mai 2023 Forfatter #51 Del Skrevet 24. mai 2023 Jeg fant ut av det. Pakken er returnert til nett butikken og de kan ikke sende på nytt så da må en bare vente på penga. Men har lært en ting av det jeg leste av svar. Online shopping. Kommer noe på avveie så kontakt butikken du kjøpte fra hvis ikke de som leverer her i Norge finner ut noe. Ja hvem har tlf på kl 2 på natta. Jeg jobber 100% og må sove i fred. Så skrur av lyd og vibrering på natta. Søvn er viktig for min del. takk til alle som svarte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badebuksa2.0 Skrevet 24. mai 2023 #52 Del Skrevet 24. mai 2023 En gang rotet de bort en bok. Jeg fikk satt igang en leteaksjon, og de fant den på et lager et eller annet sted. Har ingen direkte dårlige erfaringer med helthjem. Jeg kjøper og selger mye brukt! Men foretrekker nok posten, når jeg skal ha noe tilsendt. Eller porterbuddy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 24. mai 2023 #53 Del Skrevet 24. mai 2023 GrønnNellik68 skrev (16 minutter siden): Jeg fant ut av det. Pakken er returnert til nett butikken og de kan ikke sende på nytt så da må en bare vente på penga. Men har lært en ting av det jeg leste av svar. Online shopping. Kommer noe på avveie så kontakt butikken du kjøpte fra hvis ikke de som leverer her i Norge finner ut noe. Ja hvem har tlf på kl 2 på natta. Jeg jobber 100% og må sove i fred. Så skrur av lyd og vibrering på natta. Søvn er viktig for min del. takk til alle som svarte. Godt det ordner seg. Men hvorfor kunne de ikke sende varen på nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 24. mai 2023 Forfatter #54 Del Skrevet 24. mai 2023 Badebuksa2.0 skrev (8 minutter siden): En gang rotet de bort en bok. Jeg fikk satt igang en leteaksjon, og de fant den på et lager et eller annet sted. Har ingen direkte dårlige erfaringer med helthjem. Jeg kjøper og selger mye brukt! Men foretrekker nok posten, når jeg skal ha noe tilsendt. Eller porterbuddy Problemet er at noen ganger har du ikke noe valg da på hvilken butikk en kan velge og hvem de har som transportør. I dette tilfelle yun shipping som igjen bruker HH i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 24. mai 2023 Forfatter #55 Del Skrevet 24. mai 2023 Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Godt det ordner seg. Men hvorfor kunne de ikke sende varen på nytt? Aner ikke utenlandsk butikk og det sto no policy on delivering så de skulle finne måte å få sendt tilbake penga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badebuksa2.0 Skrevet 24. mai 2023 #56 Del Skrevet 24. mai 2023 GrønnNellik68 skrev (1 minutt siden): Problemet er at noen ganger har du ikke noe valg da på hvilken butikk en kan velge og hvem de har som transportør. I dette tilfelle yun shipping som igjen bruker HH i Norge. Vet. Men jeg kan velge, stort sett, å kjøpe samme varen fra en annen nettbutikk. Som tilbyr det fraktalternativet jeg ønsker. Ikke alltid, da. Men jeg er ikke så kresen på det. Har gått bra som oftest. Men! Det var én gang at frakttilbyderen STJAL en pakke fra meg, men tror ikke det var helthjem. Litt usikker. Det var et påskeegg jeg hadde bestilt. Fylt med godteri og sjokolade. Tenker det var en liten jævel som spiste det med god samvittighet... heldigvis var nettbutikken supergrei (dette var i påska) og sender nytt egg til hytta. Haha. Men jeg lurer på om dette faktisk var helt hjem altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 24. mai 2023 Forfatter #57 Del Skrevet 24. mai 2023 Badebuksa2.0 skrev (1 time siden): Vet. Men jeg kan velge, stort sett, å kjøpe samme varen fra en annen nettbutikk. Som tilbyr det fraktalternativet jeg ønsker. Ikke alltid, da. Men jeg er ikke så kresen på det. Har gått bra som oftest. Men! Det var én gang at frakttilbyderen STJAL en pakke fra meg, men tror ikke det var helthjem. Litt usikker. Det var et påskeegg jeg hadde bestilt. Fylt med godteri og sjokolade. Tenker det var en liten jævel som spiste det med god samvittighet... heldigvis var nettbutikken supergrei (dette var i påska) og sender nytt egg til hytta. Haha. Men jeg lurer på om dette faktisk var helt hjem altså... det har jeg opplevd og at noen sender nytt produkt med en gang og null problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badebuksa2.0 Skrevet 24. mai 2023 #58 Del Skrevet 24. mai 2023 GrønnNellik68 skrev (Akkurat nå): det har jeg opplevd og at noen sender nytt produkt med en gang og null problem Ja, for så vidt, men dette var som sagt i påsken og jeg var redd det ikke skulle rekke frem - men nettbutikken var super og de leverte som avtalt så det ordnet seg. Men har hørt om nettbutikker som "ikke gidder" å gjøre så mye med det, som skal se om de finner pakken i 2 uker og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #59 Del Skrevet 24. mai 2023 1 hour ago, GrønnNellik68 said: Jeg fant ut av det. Pakken er returnert til nett butikken og de kan ikke sende på nytt så da må en bare vente på penga. Men har lært en ting av det jeg leste av svar. Online shopping. Kommer noe på avveie så kontakt butikken du kjøpte fra hvis ikke de som leverer her i Norge finner ut noe. Ja hvem har tlf på kl 2 på natta. Jeg jobber 100% og må sove i fred. Så skrur av lyd og vibrering på natta. Søvn er viktig for min del. takk til alle som svarte. Det er helt riktig🙂 Det gjelder ikke bare online shopping, men all handel Anonymkode: af990...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 24. mai 2023 Forfatter #60 Del Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er helt riktig🙂 Det gjelder ikke bare online shopping, men all handel Anonymkode: af990...2ee Er så mye enklere når en vet oppskrifta en skal følge hvis det blir noe tull😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå