Laraa Skrevet 22. mai 2023 #21 Skrevet 22. mai 2023 Svogeren min ventet på pakke fra helt hjem. Han så at bilen kjørte rett forbi huset hans uten at noen gikk ut av bilen. De slakket ned farten og stoppet bilen en kort stund en stund før de kjørte videre. Rett etterpå fikk han sms om at pakken han bestilte var levert på hans adresse. Han har husnummer med store svarte siffer på husveggen 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #22 Skrevet 22. mai 2023 GrønnNellik68 skrev (38 minutter siden): Ingen som stjeler så vidt jeg vet det er lite nabolag. Jeg hang til og med opp lapp på postkasse stativet om noen hadde fått en pakke fra Helt Hjem. Helt hjem sa budet hadde levert til grønn kasse. Når jeg telte over stativet var d 10 grønne kasser inkludert min. Det er mye som foregår i de ulike hjemmene, selv om det er et lite nabolag. Sannsynligvis er pakken tatt av noen andre, eventuelt kanskje levert i feil postkasse (men det tviler jeg på om den er godt merket). Men da vil du i så fall få tilbake pakken, om naboene er til å stole på. Man tar en sjanse med å bruke helt hjem, dessverre. Anonymkode: 6cac4...7ec
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #23 Skrevet 22. mai 2023 Laraa skrev (2 minutter siden): Svogeren min ventet på pakke fra helt hjem. Han så at bilen kjørte rett forbi huset hans uten at noen gikk ut av bilen. De slakket ned farten og stoppet bilen en kort stund en stund før de kjørte videre. Rett etterpå fikk han sms om at pakken han bestilte var levert på hans adresse. Han har husnummer med store svarte siffer på husveggen Og hva skjedde med den pakken da? Fikk han den aldri? Anonymkode: 6cac4...7ec
Laraa Skrevet 22. mai 2023 #24 Skrevet 22. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og hva skjedde med den pakken da? Fikk han den aldri? Anonymkode: 6cac4...7ec Heldigvis er svogeren min over gjennomsnittet fandenivoldsk og ressurssterk,så han ga seg absolutt ikke. Og etter mye om og men og etterlysning av pakken så måtte Helt Hjem innrømme at pakken ikke var levert på adressen som planlagt, men mellomlagret på en eller annen terminal hvor pakken garantert hadde ligget på til evig tid og til slutt blitt destruert hvis ikke svogeren min hadde satt hardt mot hardt Endret 22. mai 2023 av Laraa
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #25 Skrevet 22. mai 2023 Laraa skrev (4 minutter siden): Heldigvis er svogeren min over gjennomsnittet fandenivoldsk og ressurssterk,så han ga seg absolutt ikke. Og etter mye om og men og etterlysning av pakken så måtte Helt Hjem innrømme at pakken ikke var levert på adressen som planlagt, men mellomlagret på en eller annen terminal hvor pakken garantert hadde ligget på til evig tid og til slutt blitt destruert hvis ikke svogeren min hadde satt hardt mot hardt Spesielt at de kjørte forbi huset, mens pakken var på et mellomlager… Da hadde jeg nesten trodd at budet plutselig bestemte seg for å beholde pakken når han oppdaget hvem som var avsender.. Mulig det var fra en butikk han likte feks.. Men uansett bra svogeren din sto på sitt. Anonymkode: 6cac4...7ec
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #26 Skrevet 22. mai 2023 1 hour ago, GrønnNellik68 said: Det er jo Helt Hjem som sier de har levert pakken i kassa mi. Er ikke Helt Hjem da frakt leverandør?? Kan de kødde så mye de vil da uten at de trenger å stå til ansvar for det?? Du må ta det med den som har bestilt frakten, det er den du skal rette krav mot Anonymkode: af990...2ee 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #27 Skrevet 22. mai 2023 1 hour ago, Lykkedykker said: Hvor står det? Avsenders ansvar er vel å pakke forsvarlig, og sørge for at det er riktig navn og adresse. Resten av ansvaret ligger på fraktleverandør. Det er den som bestiller/betaler frakt man nå henvende seg til Anonymkode: af990...2ee 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #28 Skrevet 22. mai 2023 1 hour ago, Batteri said: Så lenge avsender kan dokumentere at pakken er sendt på riktig måte, er det fraktselskapet som har ansvaret. Dette blir derfor en sak mellom TS og Helthjem. Måten Helthjem opererer på er helt på trynet. Det er overraskende at ikke enda flere pakker forsvinner. Jeg har selv brukt dem flittig som avsender, men etter at de rotet bort min femte pakke har jeg gått over til å kun sende med Posten. Nei det er en sak mellom avsender/frakt betaler og TS. Og så blir det en sak mellom frakt betaler og frakt selskap. TS skal ikke rette krav til frakt selskapet Anonymkode: af990...2ee
GrønnNellik68 Skrevet 22. mai 2023 Forfatter #29 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan godt hende at det er sjåføren selv som har tatt pakken eller at noen har kjørt etter varebilen og plukket opp pakker, det er lett for en sjåfør å ta bilde av en pakke på rett adresse og så bare ta den med seg igjen eller la medsammensvorne plukke den opp etterpå. Det er tross alt et lavterskelyrke. Det er helt tullete at det er lov til å levere ut pakker på denne måten uten at noen kvitterer eller at pakker blir levert på utleveringssted. Anonymkode: 8dfa0...872 ja hvis han har bruk for burkini så værsegod...er mye å stjele gitt. ha ha ha
GrønnNellik68 Skrevet 22. mai 2023 Forfatter #30 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må ta det med den som har bestilt frakten, det er den du skal rette krav mot Anonymkode: af990...2ee nei det blir jo feil hvis de har levert til helt hjem og så er det helt hjem som køler det til.
Vimsa84 Skrevet 22. mai 2023 #31 Skrevet 22. mai 2023 Grunnen til at jeg aldri bruker helt hjem...høres om altfor mange pakker som blir borte.
Duraton Skrevet 22. mai 2023 #32 Skrevet 22. mai 2023 43 minutter siden, Vimsa84 said: Grunnen til at jeg aldri bruker helt hjem...høres om altfor mange pakker som blir borte. Av egen erfaring, så kom 3 ut av 6 pakker fram, hvorav 2 av dem tok mye stress og tid før helt hjem leverte pakkene helt hjem. Så 50’ish leverings sjanse. Holder meg til posten heretter. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #33 Skrevet 22. mai 2023 GrønnNellik68 skrev (1 time siden): nei det blir jo feil hvis de har levert til helt hjem og så er det helt hjem som køler det til. Ja det er HH som har kødda det til, men det er fortsatt selskapet du har bestilt varen fra som skal rette opp. Det høres «urettferdig» ut og det er hyggelig at du ikke vil lage ekstraarbeid for butikken siden det ikke er deres skyld, men det er altså slik det skal gjøres. Fraktselskapet kan verken refundere deg eller ordne med ny vare. Jeg jobber selv i nettbutikk og kundeservice for nettkunder. Ta kontakt med avsender så ordner de opp Anonymkode: fa669...95e 1
GrønnNellik68 Skrevet 22. mai 2023 Forfatter #34 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja det er HH som har kødda det til, men det er fortsatt selskapet du har bestilt varen fra som skal rette opp. Det høres «urettferdig» ut og det er hyggelig at du ikke vil lage ekstraarbeid for butikken siden det ikke er deres skyld, men det er altså slik det skal gjøres. Fraktselskapet kan verken refundere deg eller ordne med ny vare. Jeg jobber selv i nettbutikk og kundeservice for nettkunder. Ta kontakt med avsender så ordner de opp Anonymkode: fa669...95e Det siste HH skrev er at de har varslet mellomleddet som skal varsle butikken så får vel bare avvente å se men det skrev de 3 mai da men kan jo hende helligdager har gjort at ting tar tid da . Vi får se. Jeg purret på dem litt idag men gikk rett på HH ... så mulig jeg gjorde det feil da .. har og skrevet til shipping kompaniet før så vi får se ..kanskje det kommer en løsning. Det tar vel tid alt sånt tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #35 Skrevet 22. mai 2023 6 hours ago, GrønnNellik68 said: nei det blir jo feil hvis de har levert til helt hjem og så er det helt hjem som køler det til. Det er den som har betalt som har et kundeforhold med Helt Hjem ikke du, du har et kundeforhold med de su har kjøpt varen fra og det er de du skal kontakte om erstatning Anonymkode: af990...2ee 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #36 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Når du har fått melding om at pakken er levert så er den levert. Helthjem gjør jobben sin, men du har en postkassetyv i nabolaget. Jeg har aldri opplevd å blitt frastjelt pakke, men hørt om flere andre i omgangskretsen som har det så jeg bestiller konsekvent helthjem pakker til mitt nærmeste utleveringssted post i butikk for å slippe at det skjer med meg. Anonymkode: 498a0...940 At budet kvitterer betyr ikke at pakken faktisk er levert, eller at den er levert riktig. Det betyr bare at budet har kvittert. Selv ved god skilting på huset og navneskilt, så har flere bud her valgt sette pakker på nabohusene i stedet. Har også opplevd å få melding om at de ikke fant adressen og ba meg oppdatere (adressen var korrekt)... oppdaterte adressen (til den samme) før kl 09 samme dag, da var vist pakken allerede sendt i retur... Laraa skrev (17 timer siden): Svogeren min ventet på pakke fra helt hjem. Han så at bilen kjørte rett forbi huset hans uten at noen gikk ut av bilen. De slakket ned farten og stoppet bilen en kort stund en stund før de kjørte videre. Rett etterpå fikk han sms om at pakken han bestilte var levert på hans adresse. Han har husnummer med store svarte siffer på husveggen Det har jeg sett PostNord gjøre flere ganger også. Anonymkode: 13422...8d0
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #37 Skrevet 23. mai 2023 Opplevde det samme i dag, jeg blir så utrolig forbanna. Anonymkode: 56f06...871
Reign Skrevet 23. mai 2023 #38 Skrevet 23. mai 2023 Veldig mange som snakker om ting de ikke har peiling på. Når en privatperson kjøper en vare fra en bedrift, så gjelder forbrukerkjøpsloven. Forbrkjl. § 7 sier at "levering skjer når tingen overtas av forbrukeren", og § 14 fjerde ledd sier at "ved sendekjøp går risikoen over på forbrukeren når forbrukeren, eller en tredjeperson forbrukeren har pekt ut som ikke er fraktføreren, fysisk har fått varene i sin besittelse". Det er nettbutikken TS har handlet fra som må avklare dette med Helthjem. 2
Reign Skrevet 23. mai 2023 #39 Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): At budet kvitterer betyr ikke at pakken faktisk er levert, eller at den er levert riktig. Det betyr bare at budet har kvittert. Selv ved god skilting på huset og navneskilt, så har flere bud her valgt sette pakker på nabohusene i stedet. Har også opplevd å få melding om at de ikke fant adressen og ba meg oppdatere (adressen var korrekt)... oppdaterte adressen (til den samme) før kl 09 samme dag, da var vist pakken allerede sendt i retur... Anonymkode: 13422...8d0 Det er en grunn til at enkelte aktører har systemer som krever at det legges inn bilde av hvor pakken er satt igjen. Dette sikrer i langt større grad at sjåførene - som gjerne jobber på oppdrag for fraktfirmaene og ikke er ansatte - gjør det de skal.
Snublefot62 Skrevet 23. mai 2023 #40 Skrevet 23. mai 2023 Lykkedykker skrev (18 timer siden): Hvor står det? Avsenders ansvar er vel å pakke forsvarlig, og sørge for at det er riktig navn og adresse. Resten av ansvaret ligger på fraktleverandør. GrønnNellik68 skrev (14 timer siden): nei det blir jo feil hvis de har levert til helt hjem og så er det helt hjem som køler det til. GrønnNellik68 skrev (12 timer siden): Det siste HH skrev er at de har varslet mellomleddet som skal varsle butikken så får vel bare avvente å se men det skrev de 3 mai da men kan jo hende helligdager har gjort at ting tar tid da . Vi får se. Jeg purret på dem litt idag men gikk rett på HH ... så mulig jeg gjorde det feil da .. har og skrevet til shipping kompaniet før så vi får se ..kanskje det kommer en løsning. Det tar vel tid alt sånt tenker jeg. Så lenge dette er et forbrukerkjøp så er ikke leveringen skjedd før kunden/kjøper har fysisk mottatt tingen. Først da går risikoen for tingen over på forbruker. Ikke før. Derfor skal du som kunde henvende deg til selger (som har bestilt frakten) og reklamere på manglende levering. Så må de ta dette videre med det selskapet de har valgt å bruke som transportør. I mellomtiden kan du klage på lang levering og etterhvert heve kjøpet eller kreve dekningskjøp dersom de bruker for lang tid. Sitat § 7.Leveringen Levering skjer når tingen overtas av forbrukeren. Sitat § 14.Risikoens overgang Risikoen går over på forbrukeren når tingen er levert i samsvar med § 7. .... Ved sendekjøp går risikoen over på forbrukeren når forbrukeren, eller en tredjeperson forbrukeren har pekt ut som ikke er fraktføreren, fysisk har fått varene i sin besittelse. .... https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå