GrønnNellik68 Skrevet 22. mai 2023 #1 Del Skrevet 22. mai 2023 (endret) Kjenner jeg er passe irritert på Helt Hjem. 26 april kl 6 på morgen får jeg sms fra Helt Hjem at pakken er levert postkassa mi. Den er synlig merket med mitt navn. Pakken dukket aldri opp og hver gang jeg skriver til Helt Hjem mener de jeg må vente på tilbud fra mellom ledd eller butikk. Det er jo de som har rota bort pakken ikke mellom leddene. Hvordan få de til å skjønne det? Er min datter i utlandet som har bestilt for sine egne penger og planen var at jeg skulle ta med nedover i juli. Hun vil ha pengene sine tilbake naturlig nok. Kan jeg gå videre til Forbrukerrådet med noe sånt? De vil jo ikke høre hva jeg sier og skylder på andre når det er Helt Hjem som har sendt meg sms at pakken var levert. Jeg tok vare på sms så kan jo dokumentere det. skal aldri bestille noe som leveres med helt hjem noe mer. Så mye styr for så lite. Kunne enkelt løses ved at de dekker kostnadene ved feil de gjør. 😡 Endret 22. mai 2023 av GrønnNellik68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 22. mai 2023 #2 Del Skrevet 22. mai 2023 Det er avsender (ikke fraktleverandør) som er ansvarlig for å ordne opp ovenfor deg. Så må avsender eventuelt rette sitt krav til fraktleverandøren og de to ordner opp seg i mellom avhengig av hvilken avtale de har. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 22. mai 2023 #3 Del Skrevet 22. mai 2023 Dette har jeg også opplevd. Altså at pakken har blitt stjelt fra postkasse-stativet. Akkurat slik som deg, så ble jeg henvist til butikken jeg kjøpte varene i. De måtte vente 1 uke før de kunne melde pakken som tapt. Deretter spurte butikken om jeg ønsket kreditering eller levering av varen på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #4 Del Skrevet 22. mai 2023 Helthjem er heltpåtrynet. Pakker jeg har sendt har forsvunnet, pakker jeg skal få har forsvunnet, de aner ikke hvor de er heller, de er bare borte. Helthjem er gull når det fungerer, de er raske og rimelige. Men det er klin umulig å få god kundeservice. Anonymkode: 01ffd...378 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 22. mai 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 22. mai 2023 Det er jo Helt Hjem som sier de har levert pakken i kassa mi. Er ikke Helt Hjem da frakt leverandør?? Kan de kødde så mye de vil da uten at de trenger å stå til ansvar for det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #6 Del Skrevet 22. mai 2023 De henges gjerne utenpå postkassen. Og leveres om natten. Men sms-beskjeden kommer ikke før om morgenen. Mange stjeler pakker, så det kan være en fordel å sette på vekkerklokken, og selv sjekke postkassen om natten. Ikke vent på morgen-sms. Anonymkode: 4fcb8...3e2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 22. mai 2023 #7 Del Skrevet 22. mai 2023 snurk skrev (26 minutter siden): Det er avsender (ikke fraktleverandør) som er ansvarlig for å ordne opp ovenfor deg. Så må avsender eventuelt rette sitt krav til fraktleverandøren og de to ordner opp seg i mellom avhengig av hvilken avtale de har. Hvor står det? Avsenders ansvar er vel å pakke forsvarlig, og sørge for at det er riktig navn og adresse. Resten av ansvaret ligger på fraktleverandør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #8 Del Skrevet 22. mai 2023 Helthjem sender alltid ut sms kl 06, ikke når den faktisk er levert som er midt på natten en gang. Anonymkode: 738e8...8c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #9 Del Skrevet 22. mai 2023 Du må sende klage til det firmaet du kjøpte varen fra, det er deres ansvar å rydde opp med fraktselskapet. Feks hvis du kjøper en lue på polarn o pyret, og den ikke kommer frem, så kontaktet du polarn med klage på det. De gir deg pengene tilbake, og sender selv et krav til firmaet som leverer pakker for dem (feks helt hjem), det blir ikke du blandet inn i. Vi kjøpte en tv en gang som var knust når vi pakket den opp. Tok da kontakt med elektronikkbutikken, de sendte en ny uten kostnad, selv om det egentlig var under frakten TVen ble ødelagt. Men klagesaken til transportfirmaet tok de selv. Så det er riktig at Helt hjem ber deg få et tilbud fra firmaet du har handlet med. Anonymkode: 24e38...442 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 22. mai 2023 #10 Del Skrevet 22. mai 2023 Så lenge avsender kan dokumentere at pakken er sendt på riktig måte, er det fraktselskapet som har ansvaret. Dette blir derfor en sak mellom TS og Helthjem. Måten Helthjem opererer på er helt på trynet. Det er overraskende at ikke enda flere pakker forsvinner. Jeg har selv brukt dem flittig som avsender, men etter at de rotet bort min femte pakke har jeg gått over til å kun sende med Posten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #11 Del Skrevet 22. mai 2023 Kontakt Helthjem og be de om få vite hvem som har kontrakt med å levere ut pakker i ditt område! Der er faste bud som leverer alt fra aviser, reklame og Helthjem-pakker. De burde vite hvem eksakt som har levert pakken din, og de skal kvittere når de har levert. Anonymkode: 5a602...268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #12 Del Skrevet 22. mai 2023 Når du har fått melding om at pakken er levert så er den levert. Helthjem gjør jobben sin, men du har en postkassetyv i nabolaget. Jeg har aldri opplevd å blitt frastjelt pakke, men hørt om flere andre i omgangskretsen som har det så jeg bestiller konsekvent helthjem pakker til mitt nærmeste utleveringssted post i butikk for å slippe at det skjer med meg. Anonymkode: 498a0...940 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #13 Del Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kontakt Helthjem og be de om få vite hvem som har kontrakt med å levere ut pakker i ditt område! Der er faste bud som leverer alt fra aviser, reklame og Helthjem-pakker. De burde vite hvem eksakt som har levert pakken din, og de skal kvittere når de har levert. Anonymkode: 5a602...268 Når hun har fått sms om at pakken er levert så har budet kvittert. Budet pleier å komme mellom 03.30 og 07 og sms sendes ikke midt på natten. Når budet har levert er jobben til helthjem gjort og de har ikke ansvar for at noen andre stjeler pakken. Anonymkode: 498a0...940 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 22. mai 2023 #14 Del Skrevet 22. mai 2023 (endret) Nå har jeg brukt helt hjem 6 ganger siden november i fjor. Første pakke kom fram uten noe problem. Den andre pakken kom ikke fram, men jeg fikk noen andre sin pakke i postkassen istedenfor. Jeg ble bedt om å legge den andre pakken i postkassen, så skulle de se om dem ikke fant ut hvor min pakke ble av. Jeg var tilfeldigvis på utsiden når budbilen kom durrende klokken 4 på morgenkvisten. Jeg slo av en prat med fyren som hentet den feil leverte pakken. Han viste selvsagt ikke noe om manglende pakke eller feil levert pakke, og han hadde ikke kjørt den natten min pakke visstnok ble levert. Tok kontakt med helt hjem og purret på pakken min og fikk da en hel haug med spørsmål om den feil leverte pakken som jeg skulle legge ut, fordi den hadde de ikke fått. Sa det som det var at jeg var der og så at budet plukket opp pakken personlig, jeg beskrev både bil og fyr jeg snakket med. Til slutt så blir jeg så forbanna at jeg sa at jeg driter loddrett oppi noen andre sin pakke, jeg er interessert i min pakke. Den feil leverte pakken har dem fått allerede, så hvis dem ikke har fått med seg det, så burde dem kanskje ta en titt på sine egne systemer først. Edit: tillegg - Da jeg purret på pakken min, så fikk jeg vite at dem hadde ikke laget sak på at jeg manglet en pakke, kun at jeg hadde mottatt noen andre sin pakke. Så jeg ble sendt oppover systemet til region ansvarlig som tok og laget en sak på at min pakke ikke hadde kommet fram. Tredje pakke ble levert, 800 km unna huset. Dem beklaget så meget, det måtte ha skjedd en feil i systemet dems slikt at min pakke hadde fått en annen adresse enn det den skulle ha hatt. Jeg tok og bestilte det samme igjen, fordi jeg trengte det, relativt kjapt og. Fjerde pakke gikk tapt under transport. Femte pakke med det jeg bestilte, kom fram. Sjette pakke kom også fram, etter 3 uker hvor dem ikke kunne finne verken meg eller pakken i systemet. Dem fant klagene mine på tidligere pakker, så jeg burde jo ligge i systemet ifølge dem, men det gjorde jeg altså ikke lengre. Jeg styrer unna alt som har med dem å gjøre nå. Hvis en selger insisterer på å bruke rett hjem, så finner jeg heller en annen selger. Endret 22. mai 2023 av Duraton 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 22. mai 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når hun har fått sms om at pakken er levert så har budet kvittert. Budet pleier å komme mellom 03.30 og 07 og sms sendes ikke midt på natten. Når budet har levert er jobben til helthjem gjort og de har ikke ansvar for at noen andre stjeler pakken. Anonymkode: 498a0...940 Ingen som stjeler så vidt jeg vet det er lite nabolag. Jeg hang til og med opp lapp på postkasse stativet om noen hadde fått en pakke fra Helt Hjem. Helt hjem sa budet hadde levert til grønn kasse. Når jeg telte over stativet var d 10 grønne kasser inkludert min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #16 Del Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når hun har fått sms om at pakken er levert så har budet kvittert. Budet pleier å komme mellom 03.30 og 07 og sms sendes ikke midt på natten. Når budet har levert er jobben til helthjem gjort og de har ikke ansvar for at noen andre stjeler pakken. Anonymkode: 498a0...940 Poenget var å få en uttalelse fra budet selv som skulle ha levert pakken. Så lenge det er mennesker involvert så kan en gjøre feil, og da kan det finnes en forklaring Anonymkode: 5a602...268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #17 Del Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Når du har fått melding om at pakken er levert så er den levert. Helthjem gjør jobben sin, men du har en postkassetyv i nabolaget. Jeg har aldri opplevd å blitt frastjelt pakke, men hørt om flere andre i omgangskretsen som har det så jeg bestiller konsekvent helthjem pakker til mitt nærmeste utleveringssted post i butikk for å slippe at det skjer med meg. Anonymkode: 498a0...940 Kan godt hende at det er sjåføren selv som har tatt pakken eller at noen har kjørt etter varebilen og plukket opp pakker, det er lett for en sjåfør å ta bilde av en pakke på rett adresse og så bare ta den med seg igjen eller la medsammensvorne plukke den opp etterpå. Det er tross alt et lavterskelyrke. Det er helt tullete at det er lov til å levere ut pakker på denne måten uten at noen kvitterer eller at pakker blir levert på utleveringssted. Anonymkode: 8dfa0...872 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #18 Del Skrevet 22. mai 2023 Helt hjem pakker er lett å stjele. Fordi de blir sendt med avisbudet. Som vil si de ligger i flere timer, hele natten, i postkassen eller åpent på dørmatten. Noe tyvene vet. Så den kan lett ha blitt stjålet etter levering, for den har jo blitt levert. Du får sms på morningen, selv om at pakken er levert kl 1.00 om natten. Så har du fått sms så er den levert. Den har blitt stjålet i ettertid. De sender ikke levert sms uten å ha levert pakken. Det er ikke helt hjem sin skyld at du ikke evner å følge med på sporingen (den oppdateres på sekundet) eller gidder å følge med og sjekke postkassen iløpet av natten. Venter du til morningen så risikerer du at den blir stjålet. Trodde det var elementær kunnskap i dag. Dersom pakken aldri kommer frem, så er det butikken som har erstatningsansvar. Anonymkode: 63a0c...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #19 Del Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan godt hende at det er sjåføren selv som har tatt pakken eller at noen har kjørt etter varebilen og plukket opp pakker, det er lett for en sjåfør å ta bilde av en pakke på rett adresse og så bare ta den med seg igjen eller la medsammensvorne plukke den opp etterpå. Det er tross alt et lavterskelyrke. Det er helt tullete at det er lov til å levere ut pakker på denne måten uten at noen kvitterer eller at pakker blir levert på utleveringssted. Anonymkode: 8dfa0...872 De som sorterer hos posten kan også stjele pakken. De som kjører pakkene til utleveringsstedet kan også stjele den, butikkansatte kan også det. Tyveri kan skje i alle ledd. Kjøper du noe av stor verdi så velger du så klart ikke postkasse. Men til småkjøp så er det et godt alternativ for mange. Anonymkode: 63a0c...e0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #20 Del Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De som sorterer hos posten kan også stjele pakken. De som kjører pakkene til utleveringsstedet kan også stjele den, butikkansatte kan også det. Tyveri kan skje i alle ledd. Kjøper du noe av stor verdi så velger du så klart ikke postkasse. Men til småkjøp så er det et godt alternativ for mange. Anonymkode: 63a0c...e0b Det kan selvfølgelig skje i alle ledd men med tanke på sporing så er det mye lettere for sjåførene eller andre å stjele uten konsekvenser, sjåføren kan bare vise frem bilde av pakken på rett adresse og ha alt sitt på det rene. Anonymkode: 8dfa0...872 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå